ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 تير 1395     |     کد : 104525

فریاد خشم

فردا روز قدس است و مسلمانان جهان همچون هرسال ضمن برگزاری راهپیمایی، با حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار میکنند.

فردا روز قدس است و مسلمانان جهان همچون هرسال ضمن برگزاری راهپیمایی، با حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار میکنند.

به گزارش جام‌جم، مراسم امسال روز قدس در شرایطی برگزار می‌شود که انتشار اخباری مبنی بر عادی‌سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی و همچنین برگزاری جلسات پنهان و آشکار میان مقامات برخی کشورهای عرب منطقه با صهیونیست‌ها بر مظلومیت مردم فلسطین افزوده است. چنین اقداماتی از سوی کشورهایی که زمانی ادعای پرچمداری حمایت از فلسطین را داشتند در کنار سیاست‌های اشتباه منطقه‌ای آنها، حاشیه‌ای امن برای اسرائیل ایجاد کرده و در این شرایط، مردم مظلوم فلسطین ناامید از حمایت حاکمان کشورهای اسلامی، بیش از هر زمان دیگری چشم امید به حمایت مردم مسلمان جهان دارند. در آستانه این روز، مقامات کشورمان، مراجع تقلید، نهادها و گروه‌های مختلف سیاسی در سخنرانی‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم ایران اسلامی خواسته‌اند تا همچون همیشه با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، حمایت دوباره خود را از آرمان فلسطین و آزادسازی قدس شریف، اعلام کنند.

وحدت در حمایت از فلسطین

بر همین اساس، دیروز رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت، ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان را به شرکت گسترده و پرشور در مراسم روز جهانی قدس فراخواند و گفت: صدای همه ما در روز قدس، وحدت و حمایت از ملت فلسطین است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی اظهار کرد: امسال با انسجام و اتحاد بیشتر، شاهد حضور پرشورتر مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی در مراسم دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و آزادی قدس شریف خواهیم بود. وی گفت: ملت بزرگ ایران برای لبیک گفتن به ندای امام راحل و پاسخ به صدای مظلومیت مردم فلسطین که حدود 70 سال است از خانه و زندگی خود آواره شده‌اند، در روز قدس با حضور باشکوه خود در خیابان‌ها و میدان‌ها به سمت میعادگاه نماز جمعه حرکت می‌کند و فریاد حمایت خودرا از مظلومان عالم بویژه مردم فلسطین به گوش جهانیان خواهد رساند.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که در طول 37 سال گذشته، مردم هر ساله در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور داشته‌اند و مراسم امسال از ویژگی خاصی برخوردار‌ است، ‌گفت: صهیونیست‌ها در سال‌های اخیر با تلاش پشت پرده و ایجاد ترور و درگیری میان کشورهای منطقه و جهان اسلام و همچنین جنگ مسلمان با مسلمان و نیز مسلمان با مسیحی، قصد دارند جنایات خود را به فراموشی بسپارند و کاری کنند که مسلمانان و مردم منطقه و جهان، مظلومیت فلسطین و سبعیت صهیونیست‌ها را فراموش کنند. روحانی تصریح کرد: نباید بگذاریم جنایات بزرگ صهیونیست‌ها به دست فراموشی سپرده شود و مردم مظلوم فلسطین که حدود 70 سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، احساس یأس و ناامیدی کنند. رئیس‌جمهور تأکید کرد: صدای همه ما در روز قدس، صدای وحدت مسلمانان و حمایت از مردم آواره فلسطین خواهد بود. روحانی خاطرنشان کرد: مردم مسلمان جهان مسیر حمایت از مردم مظلوم فلسطین را که همانا مسیر جهاد و ایستادگی برای آزادی قدس شریف است با قوت ادامه خواهند داد.

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در بیش از 850 شهر

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در آستانه آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که بنا به فرموده بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، روز جهانی قدس نام گرفته و یکی از جلوه‌های حقیقی اتحاد، انسجام و وحدت جهان اسلام و امت بزرگ رسول‌الله است، ملت مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی با پشت‌سر گذاشتن ایام و لیالی قدر و با دعا و انابه به درگاه ایزد متعال و رب بی‌نیاز، آماده خلق حماسه سیاسی دیگری در عرصه ملی و بین‌المللی می‌شود تا صدای حقانیت تنیده شده در مظلومیت فلسطین و قدس شریف را بار دیگر در جهان فریاد زده و داد مظلوم را از ظالمان رژیم اشغالگر و سفاک قدس مطالبه کند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از عموم مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی از عموم گروه‌ها، اقشار، اصناف مختلف مردمی، تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها و دسته‌های مختلف سیاسی ـ اجتماعی وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی و آزادی قدس شریف خواسته تا باردیگر با خلق حماسه‌ای عظیم و درخور شکوه و مجد و عظمت ایران و ایرانی با حضور حماسی، مثال‌زدنی و انقلابی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس که در بیش از 850 شهر سراسرکشور به سمت میعادگاه‌‌های نماز جمعه برگزار می‌شود، سیلی محکمی به نظام استکبار و سلطه جهانی زده و با آرمان مقدس آزادی قدس شریف، تجدید میثاق کنند.

توطئه مداوم استکبار برای انحراف افکار عمومی

شورای نگهبان هم در بیانیه‌ای ضمن بزرگداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از جنایات فجیع رژیم صهیونیستی، امت اسلامی را به حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس فراخواند.

به گزارش روابط‌عمومی شورای نگهبان در این بیانیه آمده است: بار دیگر ملت عدالتخواه، هوشیار و بصیر ایران اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب، این یادگار گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب را به جهان یادآوری خواهند کرد و امسال پرشورتر از سال‌های گذشته وحدت،‌ همدلی و پیشتازی خود را در استکبارستیزی به رخ جهانیان خواهند کشید و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر ضمن انزجار از جنایات فجیع رژیم خونخوار صهیونیستی، بر اهمیت روز جهانی قدس و لزوم حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان بویژه مردم مسلمان فلسطین تأکید خواهند کرد. همچنین مجلس خبرگان رهبری، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و بسیاری از احزاب و تشکل‌ها نیز از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

پوشش خبری و تصویری از سوی 3500 خبرنگار و عکاس

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و روز قدس دیروز در نشستی خبری با بیان این‌که شعار امسال روز قدس «روز جهانی قدس، وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری» است، گفت: در 850 شهر کشور مراسم روز جهانی قدس از مساجد بزرگ و میادین اصلی به سمت میعادگاه‌های مصلی برپا می‌شود.

به گزارش فارس، سردار رمضان‌شریف اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس در تهران از ساعت 10 و 30 دقیقه آغاز می‌شود. وی با بیان این‌که مسائل امنیتی و حفاظتی برای حضور مردم فراهم شده است، تصریح کرد: 3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی، راهپیمایی روز قدس را پوشش می‌دهند. شریف یادآور شد: سخنران روز جهانی قدس پیش از خطبه ها، سردار سلامی و خطیب نمازجمعه آیت‌الله خاتمی خواهند بود.

دعوت مراجع از مردم

مراجع تقلید مردم را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواندند. آیت‌الله جوادی آملی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، بر حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: روزجهانی قدس تنها به آزادی محرومان فلسطین اختصاص ندارد بلکه قداست این روز به طول و عرض جهان اسلام است. این مرجع تقلید با بیان این که راهپیمایی روز جهانی قدس از سنت‌های به یادگار مانده امام راحل (ره) است، گفت: بر همه ما لازم است که در این راهپیمایی شرکت کنیم. آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در پیامی با اشاره به مسائل جهان اسلام گفت: رژیم صهیونیستی پشت سر جریان‌های تکفیری مثل داعش است و از تفرقه بین مسلمانان سود می‌برد.

وی بر اهمیت روز جهانی قدس و لزوم شناخت دشمن اصلی تاکید و اضافه کرد: مردم مومن و روزه‌دار در سراسر جهان بخصوص در ایران اسلامی با اتحاد، همبستگی و قصد قربت در راهپیمایی یوم‌الله قدس شرکت می‌کنند و این حضور حماسی را به رخ مستکبران و مستبدان جهان خواهند کشید.

آیت‌الله سبحانی نیز همه مسلمانان را به حضوری گسترده و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد. این مرجع تقلید در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، ضمن بیان این‌که قدس متعلق به جامعه اسلامی است گفت: حالا یک جمعیت جائر می‌خواهد این آثار را در قدس از بین ببرد و مسجد‌الاقصی را از مسلمانان بگیرد.

وی تصریح کرد: همان‌طور که امام( ره) فرمودند همه مسلمانان در سراسر جهان باید در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای آزادی قدس و مقابله با این قدرت جائر تظاهرات کنند .

همچنین آیت‌الله نوری‌همدانی در پیامی با اشاره به جنایات فراوانی که مستقیم یا غیرمستقیم از سوی رژیم صهیونیستی در کشورهای مسلمان انجام می‌شود تاکید کرد: لازم است این غده سرطانی از روزگار حذف شود، بنابراین باید در روز قدس همه مسلمانان و آزادیخواهان به میدان بیایند و با شعارهای کوبنده و گام‌های استوار، لرزه بر اندام صهیونیست‌ها بیندازند و به آنها بفهمانند در برابر عزت و وحدت مسلمانان در سراشیبی سقوط قرار دارند .


نوشته شده در   پنجشنبه 10 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode