ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1395     |     کد : 102473

یک مشاور خانواده: استقلال زوجین باید حفظ شود

یک مشاوره خانواده اظهار کرد: استقلال زوجین، درابتدای ازدواج، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود؛ و اگر نسبت به آن بی‌توجهی شده و حذف شود، در روابط زوجین اختلال ایجاد خواهد شد

یک مشاوره خانواده اظهار کرد: استقلال زوجین، درابتدای ازدواج، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود؛ و اگر نسبت به آن بی‌توجهی شده و حذف شود، در روابط زوجین اختلال ایجاد خواهد شد .

علی قره‌داغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه فرد باید در تمامی جنبه‌های زندگی استقلال داشته باشد، گفت: بحث ازدواج نیز از داشتن استقلال مستثنا نبوده و لازم است که در این بحث توجه زیادی به آن لحاظ شود .

وی بیان کرد: استقلال بین زوجین ممکن است ریشه در عوامل "درون فردی، یعنی اینکه خود فرد از لحاظ شخصیتی چقدر از درون مستقل بوده و می‌تواند نیازهای خود را تامین کند و همچنین عوامل "بین‌فردی" یعنی اینکه فرد چه اندازه می‌‌تواند در میان مجموعه‌ا‌ی که قرار دارد استقلال داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه در خانواده‌ها نیز همانند کشورها مرزبندی وجود دارد، گفت: همانگونه که اگر مرزهای یک کشور مورد تعرض قرار بگیرد، کل حاکمیت و موجودیت آن به خطر می‌افتند، در خانواده‌ها نیز اگر مرزها رعایت نشود خانواده دچار آسیب خواهدشد .

قره‌داغی با اشاره به اینکه خانواده‌‌ها از لحاظ مرزبندی به "درهم‌تنیده، مشخص و گسسته" تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: خانواده‌های با مرزگسسته، باوجود اینکه در یک خانه زندگی می‌کنند اما از لحاظ عاطفه و صمیمیت فاصله‌ی زیادی داشته و هرکس درون قلمرو فردی خویش زندگی می‌کند .

وی افزود: این نوع خانواده‌ها هر چند در زندگی فرزندان خود دخالت نمی‌کنند؛ اما گاهی آنقدر فاصله خود را با فرزندان تازه ازدواج کرده‌ی خود زیاد می‌کنند که منجر به سلب حمایت اجتماعی و عاطفی از فرزندخودشده و زندگی وی رادرتنگنا قرار می‌دهند .

وی اظهارکرد: خانواده‌های درهم‌تنیده نیز از لحاظ عاطفی بسیار و ابسته بوده و حتی بعد از ازدواج فرزند نیز در تلاش برای حفظ وابستگی بین خود و فرزندان می‌باشند؛ بدین صورت که بابرگزاری مراسم‌ها، دعوت‌های زود به زود و حتی زندگی در نزدیکی یکدیگر سعی در بقای این رابطه‌ی وابسته دارند .

این مشاور خانواده بیان کرد: خانواده‌های درهم تنیده باعث می‌شوند که زوج تازه ازدواج کرده نتوانند توانایی حل مسائل رابین خود ایجاد کرده و از عهده‌ی مشکلاتشان برآمده و آبدیده شوند .

وی اذعان کرد: تنها خانواده‌های بامرزمشخص هستند که در عین حفظ استقلال افرادخانواده، دارای روابط عاطفی مناسبی نیز می‌باشند؛ اینگونه خانواده‌هاشرایط مناسبی را برای استقلال و توانایی حل مشکل در فرزندان خود ایجاد می‌کنند .

وی گفت: یکی از مهم‌ترین منابع سلامت روان در خانواده های بامرزبندی مشخص شکل می‌گیرد، چراکه در عین باهم بودن افراد خانواده، فردیت اعضا نیز حفظ می‌شود .

این مشاور خانواده افزود: افرادی که در خانواده‌های بامرز مشخص رشد می‌یابند، در عین تعلق خاطر داشتن به خانواده خود، توانایی تصمیم‌گیری در حریم خصوصی خود را نیز دارند و می‌توانند بدون دخالت دیگران و با استقلال تمام مسائل خود راحل کنند .

وی در توصیه‌ای به زوج‌های جوان که به تازگی تشکیل زندگی داده‌اند، اظهارکرد: تا آنجایی که می‌توانند باید مشکلات خود را درون حریم خانه‌ی خود و با مشورت یکدیگر حل نمایند و به اشتباهات یکدیگر تکیه کنند اما به تصمیمات والدین اتکا نکنند؛ چراکه دخالت ازسوی خانواده‌ها به معنی نقض استقلال زوجین می‌باشد .

وی اذعان کرد: زندگی مشترک مانند صندوقچه‌ی اصرار است که دیگران نباید از جریاناتی که درون آن اتفاق می‌افتد با خبر باشند و زوجین نیز نباید تا قبل از گرفتن تصمیم مشترک بین خودشان، مسائل خود را با دیگران در میان بگذارند .

قره‌داغی با اشاره به اینکه طریقه‌ی برخورد والدین با زوجینی که تازه تشکیل خانواده داده‌اندنیز متفاوت است، بیان کرد: خانواده‌هایی که اولین فرزند آنها تشکیل خانواده می‌دهد، احتمال آزمون و خطا در این خانواده‌ها بیشتر است اما خانواده‌هایی که برای چندمین بار شاهد ازدواج فرزندان خود بوده‌اند به دلیل تجربه‌ای که دارند سعی می‌کنند به حریم خصوصی زندگی فرزند کم‌تر وارد شوند .

وی گفت: هر بار که زوجی به صورت مشترک و بدون دخالت دیگران، مشکل خود را حل می‌کنند باعث ایجاد سرمایه‌ی عاطفی بین زوجین می‌شود که بعدها نیز ضامن حفظ رابطه‌ی زوجین خواهد بود .

وی در توصیه‌ای به والدین زوج‌های جوان خاطرنشان کرد: والدین تنها زمانی باید به حریم خصوصی زوج‌های تازه، ورود پیدا کنند که به صورت مستقیم هر دو زوج از آن‌ها درخواست مساعدت یا مشورت کند؛ درغیر اینصورت نباید به حریم خصوصی زوجین وارد شوند.


نوشته شده در   يکشنبه 12 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode