ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 فروردين 1403     |     کد : 203380

با چه دیدگاهی باید ازدواج کرد؟

یک مشاور خانواده با بیان اینکه می‌توان به ازدواج به عنوان یک مدرسه نگاه کرد که قرار است در آن رشد کنیم، گفت:

یک مشاور خانواده با بیان اینکه می‌توان به ازدواج به عنوان یک مدرسه نگاه کرد که قرار است در آن رشد کنیم، گفت: با این نگاه، دیگر سختی‌ها، تعارضات و اختلاف‌نظرهایی که در زندگی به وجود می‌آیند، بد نیستند بلکه میوه خوب ازدواج‌اند که زمینه رشد انسان را فراهم می‌کنند.

زهرا السادات پورسیدآقایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دو نوع نگاه درباره ازدواج می‌توان داشت. برخی بر پایه غرایز و عادات ازدواج می‌کنند؛ یعنی پذیرفته‌اند که خود را در سطح حیوانات تنزل دهند. شخصی که چنین معنایی برای ازدواج قائل است هر جا که غرایزش ارضا نشوند یا دچار سختی شود و لذت نبرد آشفته خواهند شد و احساس بدبختی می‌کند؛ چرا که از دیدگاه او ازدواج خوب ازدواج، خوش راحت و بی‌سختی است که البته در واقعیت وجود ندارد و طبیعی است که با اولین ناسازگاری احساس نارضایتی ناامیدی و شکست خواهد کرد.

وی ادامه داد: از دیدگاهی دیگر می‌توانیم به ازدواج به عنوان یک مدرسه نگاه کنیم که قرار است در آن رشد کنیم و در این رابطه دو نفره با تعهد و مسئولیت‌پذیری در کنار همسر هم‌افزایی داشته باشیم و در مسیر رشد، تعالی، تکامل و خودشکوفایی قرار گیریم.

این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: با این نگاه دیگر سختی‌ها، تعارضات و اختلاف‌نظرهایی که در زندگی به وجود می‌آیند بد نیستند بلکه میوه خوب ازدواج‌اند که زمینه رشد انسان را فراهم می‌کنند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه انسانی که باور دارد ازدواج حرکتی به سوی بالندگی است، آغوش خود را به روی سختی‌ها باز و ظرفیت لازم را برای مبارزه با آنها در خود ایجاد می‌کند، تاکید کرد: فرد می‌آموزد که برای حل مسائل راه حل برد-برد خلق کند و به همراه همسرش مشکلات را حل کند.

وی معتقد است زمانی که زوجین برای جنگیدن با مشکلات با یکدیگر همسو تلاش می‌کنند، صمیمیت در رابطه آنها شکل می‌گیرد و دلبستگی میانشان تقویت می‌شود؛ چنین ازدواجی شایسته است که به آن «پیوند مقدس زناشویی» گفته می‌شود.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 18 فروردين 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode