ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 اسفند 1394     |     کد : 100296

پیام‌های حماسه 7 اسفند

با حضور پرشور و حماسی آحاد ملت ایران در انتخابات 7 اسفند اکنون روشن است که باید برنده اصلی این انتخابات را نه جناح‌های سیاسی، بلکه مردمی دانست...



 
با حضور پرشور و حماسی آحاد ملت ایران در انتخابات 7 اسفند اکنون روشن است که باید برنده اصلی این انتخابات را نه جناح‌های سیاسی، بلکه مردمی دانست که با حضور پرشکوه و آگاهانه خود در این انتخابات، به خواست رهبر معظم انقلاب برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی «آری» گفتند و با حضور خود به همه تردیدافکنی‌ها و بهانه‌جویی‌هایی که درباره برگزاری انتخابات مطرح بود، پایان دادند. رهبر معظم انقلاب روز جمعه پس از حضور در انتخابات، توصیه کردند: «همه مردم ایران، هر کس که ایران را و جمهوری اسلامی را و شکوه، عزت و عظمت ملی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند... نتیجه حضور در انتخابات، عزت و استقلال ملی است و ما دشمنانی داریم که چشم طمع دوخته‌اند و انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن را مأیوس و ناامید کند.» این دعوت به حضور گسترده که پیش از این در دیگر بیانات معظم‌له نیز مورد تاکید قرار گرفته بود، سبب شد تا موج حضور مردم در انتخابات، باعث شود رسانه‌های خارجی از میزان حضور انتخاباتی رأی‌دهندگان ابراز شگفتی کنند.

هر برگه رأی، پاسخی محکم به دشمن

بر همین اساس، شخصیت‌ها و نهادهای مختلف از حضور باشکوه مردم در انتخابات 7 اسفند قدردانی کردند. آیت‌الله مکارم شیرازی دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: دشمنان تلاش داشتند مشکلاتی را برای کشور به وجود آورند، اما ملت ایران با نشان دادن رشد عقلانی و تعهد خود به اسلام و انقلاب اسلامی، با حضوری پرشور پاسخ مناسبی به دشمنان دادند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: مردم ایران در این انتخابات، آرام پای صندوق‌های رأی رفتند و نام نامزد مورد نظر خود را داخل صندوق‌های رأی انداختند که بسیار کار ارزشمندی بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: استقلال در برگزاری انتخابات و انجام آن بدون حادثه و مشکل، نشانه رشد فکری و سلامت کشور و ملت است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دیروز در جلسه این مجمع عنوان کرد: رقابت‌ها تمام شد و دوران وحدت و همکاری فرارسیده است. احتیاج به هماهنگی مثال‌زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه‌ آن بود. نباید به مباحث اختلاف‌برانگیز دامن زده شود. پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: هر برگه رأی شما پاسخی محکم و ناامیدکننده به دشمن بود و چشم طمع دشمن را کور کرد تا بار دیگر دقت، بصیرت و حضور پرشور شما، برگ زرینی بر کتاب سترگ انقلاب اسلامی اضافه کند و این عمل دینی، سیاسی و انقلابی شما بی‌شک اجری عظیم خواهد داشت. احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی و ستادهای نامزدها و ائتلاف‌های فعال در انتخابات نیز با صدور بیانیه‌هایی از مشارکت مردم در انتخابات قدردانی کردند.

نوبت به منتخبان رسیده است

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: میزان مشارکت بالای 60 درصدی مردم را باید ناشی از همدلی و همزبانی مردم با رهبری و مسئولین نظام دانست. وی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: مردم با توجه به مشکلات اقتصادی و کم‌وکاستی‌ها با حضور یکپارچه در انتخابات تمام برنامه‌ریزی‌های دشمنان را خنثی و با بصیرت مطالبات خود را به نحو شایسته‌ای پیگیری کردند.

نگاه‌ها به مطالبات مردم از مجلس دهم

با پایان ماراتن انتخابات 7 اسفند و موکول شدن تنها بخشی از کرسی‌های بهارستان به برگزاری مرحله دوم انتخابات، حالا چشم‌ها به منتخبان مردم در مجلس دوخته شده که چگونه می‌توانند مطالبات مردم و رهبری را پاسخ گویند.

رهبر فرزانه انقلاب، چهارشنبه هفته گذشته در دیدار مردم نجف‌آباد تاکید کردند: «ملت ایران مجلسی می‌خواهد که متدین، متعهد، شجاع، فریب نخور، مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و طمع‌ورزی‌های استکبار، مدافع عزت و استقلال ملی، علاقه‌مند واقعی به پیشرفت کشور، معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان، معتقد به اقتصاد درونزا، آشنا با درد مردم و مصمم به حل مشکلات مردم باشد و مرعوب آمریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند.» بر این اساس، از منتخبان مردم در مجلس انتظار می‌رود که ضمن تحقق این مطالبات و توجه به تاکیدات پیشین رهبر انقلاب بر ضرورت اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از نفوذ دشمن، برنامه‌های خود را برای تبدیل مجلس دهم به مجلسی در تراز انقلاب، ارائه کرده و آن را عملیاتی کنند.

ترقی تاکید کرد:‌ حال نوبت منتخبین است که مطالبات مردم را که عمدتا اقتصادی و فرهنگی است دنبال کرده و راهکار خروج از رکود را فراهم کنند.

حل مشکلات کشور با همدلی دولت و مردم

مرتضی بانک، رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه هم در رابطه با حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان داد که تعیین سرنوشت از اهمیت بالایی برخوردار است و کشور اگر بخواهد در آینده پیشرفت کند و مردم قدمی در این راستا بردارند، این امر باید از طریق صندوق رای اتفاق بیفتد.

وی در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این‌که مشکلات احتمالی در آینده یکی از نگرانی‌های جامعه محسوب می‌شود، افزود: دیپلماسی شهروندمدارانه نشان داد که همدلی مردم با دولت می‌تواند آسایش، آرامش و امید را برای آنان نوید بخشد.

لبیک به ندای رهبر انقلاب

محمود میرلوحی، سخنگوی ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان از انتخابات هفتم اسفند به عنوان نقطه عطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی نام برد که از دغدغه‌ها و امیدها نشأت ‌گرفت. وی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: میزان مشارکت نزدیک به 70 درصد در کل کشور و در تهران بین 50 تا 55 درصد، نسبت به انتخابات‌های اخیر مجلس بی‌نظیر است.

محمدرضا تابش، نماینده مجلس نیز مشارکت مردم در انتخابات را لبیک به ندای رهبری عنوان کرد و گفت: مردم با حضور چشمگیر نشان دادند که خواستار تعامل مثبت با دنیا و تحقق مطالباتشان در عرصه‌های داخلی هستند.

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران نیز حضور مردم را نشان‌دهنده مقبولیت نظام سیاسی برشمرد و به مهر گفت: با وجود فضای مسمومی که بیگانگان فراهم کرده بودند، مردم به تمام جوسازی‌ها بی‌اعتنایی کردند.


نوشته شده در   يکشنبه 9 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode