ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394     |     کد : 100258

روز شکوه ایران

حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای که به تمدید زمان رأی‌گیری انجامید، جلوه‌ای دیگر از حماسه‌آفرینی ملت ایران را رقم زد و مردم انتخاباتی برگزار کردند که همان‌طور که رهبرشان فرموده بود، دشمن را مایوس کرد.

رهبر معظم انقلاب دیروز پس‌از شرکت در انتخابات از مردم خواستند با حضور خود دشمن را مأیوس کنند
روز شکوه ایران
 
حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای که به تمدید زمان رأی‌گیری انجامید، جلوه‌ای دیگر از حماسه‌آفرینی ملت ایران را رقم زد و مردم انتخاباتی برگزار کردند که همان‌طور که رهبرشان فرموده بود، دشمن را مایوس کرد.

همگام با مردم، مراجع تقلید و مسئولان و چهره‌های سیاسی نیز در کنار اقشار مختلف ملت، پای صندوق‌های رای حاضر شدند و رای خود را به صندوق ریختند. اما پیش از همه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رای‌گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره)، آرای خود را به صندوق انداختند.

حضور در انتخابات با نیت خیر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، انتخابات را هم وظیفه و هم حق ملت خواندند و افزودند: انتخابات، کاری بزرگ و خیر و همیشه حائز اهمیت است و در برخی مقاطع نیز اهمیت بیشتری دارد و در معارف و دستورات اسلامی نیز بر پیشروی و سرعت عمل در کار خیر توصیه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب با تاکید بر سرعت عمل در انجام این وظیفه و احقاق حق، خاطرنشان کردند: همان‌طور که قبلا گفته‌ایم همه مردم ایران، هر کس که ایران را و جمهوری اسلامی را و شکوه، عزت و عظمت ملی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند. ایشان همچنین مردم را به حضور در انتخابات با نیت خیر و با قصد ایجاد اعتبار فزاینده برای کشور و استقلال کامل کشور و پاسخ به عزت ملی فراخواندند و گفتند: نتیجه حضور در انتخابات، عزت و استقلال ملی است و ما دشمنانی داریم که چشم طمع دوخته‌اند و انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن را مأیوس و ناامید کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: مردم دقت کنند و با بصیرت و چشم باز رای دهند و این کار از جمله حسناتی است که علاوه بر اجر کوتاه‌مدت و بلندمدت دنیوی، اجر اخروی نیز به همراه دارد. رهبر انقلاب اظهار امیدواری کردند که ملت ایران در این انتخابات نیز همچون انتخابات گذشته توفیق حضور پیدا کنند و مایه پیشرفت و عزت کشور شوند.

مردم به رأی اکثریت احترام می‌گذارند

رئیس‌جمهور هم پس از انداختن رای خود به صندوق در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: در این انتخابات، همه گروه‌ها و احزاب سیاسی به‌صورت بانشاط و فعال حضور یافتند، رقابت کردند و همین شاخص به معنای پیروزی در انتخابات است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی با بیان این‌که دولت، آرای مردم را امانت بزرگ می‌داند، افزود: به مردم اطمینان می‌دهم دولت، وزارت کشور، هیأت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان و همه نظام تلاش می‌کنند انتخابات کاملا قانونی و سالم برگزار شود و افتخاری بزرگ برای تاریخ ایران و دوستان ما در سراسر جهان باشد. رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که ما و همه مردم به نظر اکثریت احترام می‌گذاریم، گفت: در این انتخابات کسی که برنده شود، پیروز است و کسی که به ظاهر بازنده باشد نیز پیروز است.

برگزاری انتخابات در امنیت کامل

اما حضور گسترده دیروز مردم پای صندوق‌های رای ممکن نبود، مگر در شرایط امنی که از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی کشور تامین شده بود. سردار حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: همه نیروهای امنیتی و انتظامی در آمادگی به سر می‌برند و امنیت انتخابات را تامین کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ذوالفقاری با بیان این‌که خوشبختانه در برگزاری انتخابات هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم، افزود: فقط برخی مسائل جزیی طی روزهای گذشته در قالب درگیری میان هواداران نامزدها اتفاق افتاد.

اعلام پیروزی قبل از اعلام نتایج قطعی، ممنوع!

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین به شمارش آرا که دیشب بلافاصله پس از پایان رای‌گیری، آغاز شده است اشاره و تاکید کرد: به تمامی استان‌ها ابلاغ شده که به هیچ وجه نامزد یا گروهی حق ندارد قبل از اعلام نتایج از سوی مراجع رسمی و قانونی، اعلام پیروزی در انتخابات کنند و اگر نامزدی این مساله را رعایت نکند، باید عواقب این موضوع را بپذیرد. هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هم دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیچ مرجعی جز شورای نگهبان حق ابطال انتخابات را ندارد.

حداقل رأی برای ورود به مجلس

شمارش آرایی که مردم دیروز به صندوق‌ها ریختند در حالی ادامه دارد که بر اساس مصوبه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، در شمارش آرا، اولویت مربوط به انتخابات مجلس خبرگان است و پس از پایان شمارش آرای مردم در این انتخابات، آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی شمارش می‌شود.

سیامک ره پیک، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با اعلام این خبر عنوان کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری به شکل یک مرحله‌ای برگزار می‌شود، اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورتی که داوطلب موفق به کسب حداقل یک چهارم کل آرا نشود، باید در مرحله دوم به رقابت بپردازد .وی با اشاره به مدت پیش‌بینی شده برای شمارش آرا گفت: پیش‌بینی می‌شود در مناطق پرجمعیت سه تا چهار روز این کار زمان ببرد .ره پیک همچون معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ضمن درخواست از همه نامزدها و هوادارانشان برای خودداری از انتشار آمار غیررسمی افزود: با انتشار آمار غیررسمی، توقعاتی در افکار عمومی ایجاد می‌شود اما آنچه اعتبار دارد، آماری است که بعد از تائیدها و رسیدگی به شکایات از سوی مراجع رسمی اعلام می‌شود . محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود،] باید حداکثر ظرف یک ماه، دور دوم انتخابات را برگزار کنیم.


نوشته شده در   شنبه 8 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode