ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 11 تير 1403
دوشنبه 11 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 دي 1394     |     کد : 168206

برگزاری نشست هیئت امنای امامزادگان شهرستان جلفا

نشست هیئت امنای امامزادگان شهرستان جلفا برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، نشست هیات امنای امامزادگان شهرستان جلفا برگزار شد.

در این نشست که حجت‌الاسلام سید محمدی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جلفا از اعضای هیئت امنای امامزاده سید محمد آقا روستای نوجه مهر نیز حضور داشت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به آمار سه میلیون نفری زائران امامزاده سید محمدآقا در طول سال، گفت: این امامزاده پروژه ای ملی و موهبتی بزرگ برای منطقه است که هم مسئولین و هم مردم باید توجه خاصی به آن داشته باشیم.
وی در ادامه توجه به ساخت و سازهای زائرسراها را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف از ساخت زائرسراها جذب گردشگران فرهنگی است از این سو باید این زائرسراها در سطح استاندارد و در شان گردشگران ایجاد و تجهیز شوند.
در ادامه نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم توجه به امامزادگان تاکید کرد و گفت: باید مسئولین، مردم و هیات امنای این بقاع نگاه ویژه ای داشته باشند و بفکر اجرای برنامه های پرمخاطب و مختلف باشیم چرا که این امامزادگان تاثیر بسزایی در جذب گردشگر مذهبی دارند.
همچنین در این نشست رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا ضمن بیان گزارش عملکرد اداره تحت مدیریت خود گفت: شهرستان جلفا دارای ۲۳۹ موقوفه می باشد که بیش از ۷۵درصد آنها سنددار شده اند.
حجت‌الاسلام جعفری گفت: ۲۹ امامزاده و بقاع متبرکه در شهرستان وجود دارد که طبق اسناد و تحقیقات انجام شده، تنها ۱۲ مورد آنها ماهیت واقعی دارند.
وی همچنین از برنامه زمانبندی اجرای پروژه کف سازی محوطه امامزاده سیدمحمدآقا خبر داد و افزود: طرح نامبرده تا ده روز دیگر قابل بهره برداری می باشد.
حجت‌الاسلام جعفری همچنین در ادامه گفت: هم اکنون هشت امامزاده در حال ساخت و ساز هستند و این در حالی است که طبق آمار سازمان اوقاف استان آذربایجان شرقی ساخت و ساز بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان جلفا سه برابر نواحی دیگر استان است.
تجهیز مساجد به کتابهای دینی فلسفی، تشکیل شورای فرهنگی و قرآنی در راستای ارائه خدمات فرهنگی قرانی در مساجد و امامزادگان، اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر برنامه و ها و پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 دي 1394  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode