ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 11 تير 1403
دوشنبه 11 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394     |     کد : 163327

افتتاح مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر در نیمه شعبان

مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر در نیمه شعبان افتتاح می‌شود.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام ذاکری در مورد روند بازسازی مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر گفت: از ۱۰ خرداد ماه سال ۹۳ به علت فرسودگی بافت، بازسازی مسجد جامع شروع شده و فقط عملیات کف سازی و نمازنی مسجد باقی مانده است.

امام جماعت مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر بیان کرد: مسجد، به‌عنوان محل عبادت و مرکز گردهمایی مسلمانان یکی از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام شکل گرفته است.

وی افزود: شکل گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است و از همین رو نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام ذاکری اظهار کرد: کارکرد مساجد همواره فراتر از برگزاری مراسم عبادی بوده و در اعصار مختلف تاریخ اسلام کم و بیش این رسالت را به دوش کشیده و کارکردی ویژه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تأسیس مسجد و پایه گذاری این فضای دینی عبادت است. این نکته شایان توجه است که در فرهنگ اسلامی، تمامی فعالیت های انسان در وضعیت خاص می تواند رنگ عبادی به خود بگیرد و انسان تربیت یافته در مکتب اسلامی، می تواند به درجاتی برسد که همه زندگی او الهی و عبادی شود.

وی اظهار کرد: اسلام دینی جهانی و جاودان است، مساجد نیز در روی زمین مظهر شکوه خداوند هستند همان طور که پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: اگر کسی مسجدی را بسازد تا در آنجا نماز خوانده شود خداوند متعال خانه ای را در بهشت برای او آماده می‌کند.

حجت‌الاسلام ذاکری با اشاره به اینکه تاکنون هزینه ای بالغ بر حدود پانزده میلیارد ریال صرف مرمت و بازسازی مسجد گردیده است، گفت: ما از هیچ ارگان یا سازمانی تقاضای کمک نکرده ایم و سازمان هایی هم که کمک کردند با میل خود بوده اند.

وی همچنین افزود: بیشتر مخارج صرف شده برای مرمت و بازسازی مسجد از طرف کمک های مردمی و خیرین بوده است.


نوشته شده در   سه شنبه 12 خرداد 1394  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode