ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مهر 1389     |     کد : 9925

ازدواج يك بحث لوكس و تشريفاتي نيست

مدير سازمان‌ جوانان ‌آذربايجان شرقي گفت: ازدواج نه يك بحث لوكس و تشريفاتي بلكه موضوعي اعتقادي و اساسي در جامعه است.

 مدير سازمان‌ جوانان ‌آذربايجان شرقي گفت: ازدواج نه يك بحث لوكس و تشريفاتي بلكه موضوعي اعتقادي و اساسي در جامعه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از ستاد اطلاع‌رساني هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز، حجت‌الاسلام حسين شعباني در كارگاه آموزشي فرهنگي با موضوع ازدواج تصريح كرد: متاسفانه هم اكنون جامعه ما و به خصوص خانواده‌ها، ازدواج را به امري لوكس تبديل كرده‌اند كه بايد اين ويژگي ازدواج برچيده شود.
وي اظهار داشت: اگر پايه و اساس ازدواج‌ها اعتقادي باشد بدون ترديد بسياري از مشكلات و ناهنجاري‌هاي پس از ازدواج از بين خواهد رفت.
مدير سازمان‌ جوانان ‌آذربايجان شرقي تصريح كرد: ازدواج‌هاي مبتني بر اعتقاد، ‌آسان، آگاهانه و پايدار خواهد بود كه در اين صورت سعادت جامعه نيز تضمين شده است.
وي با اشاره به برخي مشكلات در امر ازدواج اظهار داشت: در اين راستا مسائلي همچون اشتغال، ‌اعتياد و مسكن مي‌تواند جزو عوامل باشد اما اين موارد علل سخت‌افزاري است.
شعباني با بيان اينكه در حال حاضر بحث‌هاي نرم‌افزاري بيشتر از علل سخت‌افزاري جزو عوامل طلاق و ناموفق بودن ازدواج است،‌ افزود: بسياري از جوانان هستند كه با وجود داشتن شغل و درآمد و مسكن مايل به ازدواج نيستند كه دليل اصلي آن به مباحث نرم افزاري برمي‌گردد.
وي اضافه كرد: براي رفع مشكلات و معضلات در امر ازدواج بايد به دنبال راهكارهاي مناسب از جمله آموزش بود.
شعباني، عدم شناختن كافي و كامل و درست بين دختر و پسر را از جمله مشكلات اساسي در امر ازدواج دانست و گفت: علت اين امر نيز به عدم شناخت پسران از روحيات حاكم بر دختران و برعكس بر مي‌گردد كه براي رفع اين مشكل بايد دو طرف پيش از ازدواج شناخت كامل از هم داشته باشند.
شعباني ادامه داد: در جامعه امروزي ما، ‌روابط بين دختر و پسر به يكي از موارد مهم شناخت دو طرف از يكديگر تبديل شده است كه متاسفانه در اين مرحله دختر و پسر بيشتر به يكديگر نقش بازي مي‌كنند تا اينكه به دنبال شناخت باشند.

*رقم طلاق در ‌آذربايجان شرقي 18 درصد است
شعباني با اشاره به آمار رشد طلاق در كشور و آذربايجان شرقي گفت: طي سال گذشته ميانگين رشد طلاق در ايران 15 درصد بود كه اين رقم در آذربايجان شرقي به بيش از 18 درصد رسيده‌ كه بسيار نگران كننده است.
وي گفت: از مجموع آمارهاي طلاق در كشور 13 درصد در نقطه صفر ازدواج اتفاق افتاده است كه بسيار خطرناك است.
مدير سازمان ملي جوانان در آذربايجان شرقي تلاش براي شناخت درست، ‌صداقت در رفتار، توجه به مباني اعتقادي، انجام تحقيق‌هاي درست و حسابي را از جمله راهكارهاي مهم براي ازدواج موفق بيان كرد.
اين گفتمان فرهنگي كه در سالن شهريار برگزار شد با استقبال قابل توجه خانواده‌‌‌‌ها و جوانان روبه‌رو شد.
هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز تا سيزدهم مهر ماه سال‌جاري از ساعت 10 تا 20 در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تبريز آماده بازديد علاقه‌مندان است.


نوشته شده در   جمعه 9 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode