ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 شهريور 1389     |     کد : 9407

بازي‌هاي رايانه‌اي تصميم‌‌گيري را تسريع مي‌كند

دانشمندان دانشگاه روچستر دريافته‌اند انجام بازي‌هاي رايانه‌اي سريع و اكشن، تصميم‌گيري سريع و درست را به كاربران آموزش مي‌دهد...

دانشمندان دانشگاه روچستر دريافته‌اند انجام بازي‌هاي رايانه‌اي سريع و اكشن، تصميم‌گيري سريع و درست را به كاربران آموزش مي‌دهد.
به گزارش ايرنا و به نقل از ساينس ديلي، محققان دريافته‌اند كه بازيكنان بازي‌هاي رايانه‌اي، حساسيت بيشتري به گردش در اطراف دارند و اين امر نه تنها موجب بهبود روند بازي رايانه‌اي مي‌شود، بلكه مهارت‌هاي عمومي را ـ كه به آنها كمك مي‌كند فعاليت‌هاي روزانه‌اي مانند رانندگي، انجام چند كار با هم، دنبال كردن خودروي دوستان در خيابان‌ها و سفر در شهر ـ را بهتر انجام دهند.
به گفته اين پژوهشگران بازي‌هاي رايانه‌اي شيوه‌هاي آموزشي مطلوبي براي افزايش سرعت واكنش در برخورد با انواع موقعيت‌ها در زندگي واقعي فراهم مي‌آورد.
آنها ده‌ها جوان 18 تا 25 ساله‌اي را كه بطور معمول پاي بازي رايانه‌اي نمي‌نشستند مورد بررسي قرار دادند. يك گروه به مدت 50 ساعت به بازي رايانه‌اي كه نيازمند سرعت عمل زياد بود پرداختند و گروه ديگر مدت 50 ساعت به بازي‌هاي با حركت كند پرداختند كه نيازي به سرعت عمل نداشت.
پس از اين دوره آموزشي از تمامي كاربران خواسته شد در كارهاي متعددي كه توسط پژوهشگران طراحي شده بود تصميم‌گيري كنند.
محققان در اين كارها از شركت‌كنندگان خواستند با تماشاي صفحه نمايشگر آنچه را كه روي مي‌دهد تجزيه و تحليل كنند و در كوتاه‌ترين زمان ممكن به سوالات ساده‌اي مانند اين‌كه نقاط متحرك در صفحه به طور ميانگين به سمت راست و يا چپ در حركت بودند پاسخ دهند.
آنها به منظور اطمينان حاصل كردن از اين‌كه اين تاثير فقط به درك بصري محدود نيست از شركت كنندگان خواستند تا يك كار را نيز به صورت شنيداري انجام دهند.
بازيكنان بازي‌هاي رايانه‌اي سريع تا 25 درصد سريعتر از گروه بازيكنان بازي‌هاي رايانه‌اي راهبردي به نتيجه رسيده و پاسخ صحيح بيشتري به سوالات دادند.
به گفته اين پژوهشگران بازيكنان بازي‌هاي رايانه‌اي در كنار سرعت، از دقت عمل بالايي نيز برخورداند. اين بازيكنان در هر واحد زماني، تصميم‌هاي درست بيشتري اتخاذ مي‌كنند.
شبيه‌سازي‌هاي عصبي دليل افزايش توانايي بازيكنان بازي‌هاي رايانه‌اي سريع در تصميم‌گيري را شناسايي كرده‌اند.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode