ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 شهريور 1389     |     کد : 9152

وسواس، ورود به ولایت شیطان است

امروز «وسوسه عملی» که یکی از راههای شیطان برای انحراف بشر است خطر بزرگ بوده و متأسفانه بیشتر افرادی که به آن مبتلا هستند از متدینین می باشند...

امروز «وسوسه عملی» که یکی از راههای شیطان برای انحراف بشر است خطر بزرگ بوده و متأسفانه بیشتر افرادی که به آن مبتلا هستند از متدینین می باشند.
به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه مباحث ویژه ماه مبارک رمضان امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد اعظم قم،با اشاره به بخشی از وصایای حضرت علی (ع) به کمیل بن زیاد، در خصوص خطر شیطان گفت: شیطان دام های فراوانی دارد که انسان باید هوشیار باشد تا در این دام ها و فخرها اسیر نگردد.
وی هم چنین با اشاره به برخی از آیات قرآن مبنی بر این که انحرافات و سیاست های شیطان گام به گام است ، افزود:شیطان و نیروهای آن سیاست های مرحله به مرحله داشته و ممکن است با یک شبهه شروع و افراد را به سوی بی دینی سوق دهند.
این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به مراحل مختلف انحرافات شیطانی از دیدگاه عالمان دینی پرداخت وگفت: بر اساس این روایات شیطان دارای 6 مرحله برای به انحراف کشاندن بشر می باشد.
وی وسوسه را گام اول این انحراف دانست و ادامه داد:وسوسه خود دارای سه بعد فکری، عملی و اجتماعی است که در نوع اول در اندیشه های انسان یکسری تفکرات غلط و گمراه کننده خطور می کند و به قدری خطرناک است که اگر کنترل نشود حتی سبب خروج افراد از دین می گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی وسوسه عملی را دومین نوع از وسوسه ها، ذکر کرد و ابراز داشت: این نوع در جامعه ما به عنوان وسواس معروف بوده و متأسفانه اکثر افرادی که به آن مبتلا می شوند از متدینین هستند، و شاهدهستیم که این عمل ناشایست در جامعه، برخی معضلات از جمله طلاق و تزلزل خانواده ها را ایجاد کرده است.
وی با تأکید بر این که افراد وسواسی عبد شیطان هستند، یادآور شد: مسلمانان باید به خاطر داشته باشند که پیامبر (ص) با 750 گرم آب وضو می گرفتند اما امروز بسیاری از مردم در طهارت، غسل و نماز خود دچار وسواس شده اند، که این امر خطرناک بوده و ممکن است حتی تا حد سقوط و بیماریهای جسمی و روانی پیش برود.
این استاد حوزه علمیه ، به وسوسه اجتماعی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: متأسفانه در جامعه امروزی بسیاری از آقایان و خانم ها بی جهت به همسران خود به دیگر افراد جامعه سوء ظن دارند و این یک وسوسه اجتماعی می باشد که دارای خطرات زیادی است.
وی با اشاره به برخی مراحل انحراف شیطان، فقر، خیانت در شراکت و ... را از این مراحل برشمرد و اذعان داشت:شیطان پس از گذراندن این مراحل، بشر را تحت ولایت خود درآورده و گمراه می کند .
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: البته کسی که تقوا داشته و به شیطان اجازه ورود را ندهد سعادتمند بوده و شیطان هرگز نمی تواند بر او مسلط شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر این که فتنه های شیطان مشتمل بر سه قسم می باشد ، گفت: دوستی با زنانی که سبب حرام می شوند؛ شمشیر شیطان هستند، شراب، دام شیطان و پول پرستی تیر شیطان می باشد. 


نوشته شده در   يکشنبه 14 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode