ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 دي 1393     |     کد : 82501

همراهی تکریم و تربیت فرزندان در سیره رضوی

کارشناس دینی به اهمیت تربیت فرزند در سیره رضوی اشاره و تأکید کرد: باید در عین مراقبت و تربیت فرزندان به شخصیت آنها احترام بگذاریم ...

کارشناس دینی به اهمیت تربیت فرزند در سیره رضوی اشاره و تأکید کرد: باید در عین مراقبت و تربیت فرزندان به شخصیت آنها احترام بگذاریم چنان‌که امام رضا(ع) از طوس بر رفتار حضرت جواد الائمه(ع) در مدینه نظارت داشتند و در یادداشتی به ایشان سفارش کردند «از دری عبور و مرور کن که عموم مردم رفت و آمد می‌کنند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام طباطبایی، کارشناس دینی، بعد از ظهرامروز در برنامه «پابوس» شبکه دو صدا و سیما به اخلاق و سیره امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اخلاق مجموعه‌ای از رفتارهای فردی و اجتماعی انسان‌ها و مغز معارف دینی است.

 

وی با اشاره به نقش خانواده در شکل‌گیری اخلاق و روحیات انسان‌ها اظهار داشت: رفتارها حاصل اندیشه و بینش افراد هستند که بخش عمده رفتار انسان نسبت به والدین، فرزندان یا همسرش در خانواده شکل می‌گیرد.

 

وی به اخلاق نیکوی امام رضا(ع) در خانه اشاره و خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) به اخلاق نیک و برخورد صحیح با خانواده و دیگران بسیار اهمیت می‌دانند.

 

وی به اهمیت تربیت فرزند در سیره رضوی اشاره و تأکید کرد: باید در عین مراقبت و تربیت فرزندان به شخصیت آنها احترام بگذاریم چنان‌که امام رضا(ع) از طوس بر رفتار حضرت جواد الائمه(ع) در مدینه نظارت داشتند و در یادداشتی به ایشان سفارش کردند «از دری عبور و مرور کن که عموم مردم رفت و آمد می‌کنند».

 

وی تقویت روحیه سخاوت و بخشش در فرزندان را توصیه قرآن و اهل بیت(ع) خواند و یادآور شد: امام رضا(ع) به امام جواد(ع) توصیه فرمودند که همیشه مقداری پول همراه خود داشته باشند تا به عمه‌ها و اقوامشان هدیه دهند.

 

وی در پایان به داستان کمک کردن حضرت موسی(ع) به دختران حضرت شعیب(ع) درسوره «قصص» اشاره کرد و افزود: حضرت شعیب(ع) در عین حالی که برای شخصیت دخترانشان ارزش قائل بودند بدون توبیخ و سرزنش از آنها خواستند تا حضرت موسی(ع) را نزد او راهنمایی کنند و با این روش بر رفتار دختران خود نظارت و مراقبت داشتند./908/پ202/س


نوشته شده در   پنجشنبه 4 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode