ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 مهر 1393     |     کد : 78811

خانواده، کانون رشد و تکامل است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خانواده کانون رشد و تکامل است و امیدوارم بینشی که در حال ریشه گرفتن در جامعه است، مسیر آن به سمت و سوی خانواده‌دار شدن سوق پیدا کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خانواده کانون رشد و تکامل است و امیدوارم بینشی که در حال ریشه گرفتن در جامعه است، مسیر آن به سمت و سوی خانواده‌دار شدن سوق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره «عصر سوره»، بعد از رونمایی از تابلو عکس «عصر انتظار» که اقتباسی از تابلوی «عصر عاشورا» استاد فرشچیان بود، گفت: زندگی سرشار از آرامش و امنیت، به دلیل اسلام‌خواهی و ولایی بودن پدران و نسل بزرگترهای ما بوده است که موجب شد انقلاب اسلامی در این کشور محقق شود. اگر اسلام‌خواهی و ولایی بودن آنها نبود و به گفته امام (ره) گوش نمی‌سپردند، انقلاب و اثرات خیر آن در جهان پا به عرصه وجود نمی‌گذاشت.

وی با اشاره به دو نگاه که نسبت به عالم خلقت وجود دارد، بیان کرد: یک نگاه انسان را مخلوق خدا می‌داند و می‌گوید من بعد از خلقم در دنیا رها نیستم و در این مخلوق بودن باید طبق مسیر کمالی که مقرر شده حرکت کنم. نگاه دیگر انسان را از عالم وحی جدا پنداشته و معتقد است که انسان باید جهان خود را خودش بسازد و ارتباطی با عالم بالا ندارد، یعنی خدا او را خلق کرده و سپس رها کرده است. اگر بینش موحدانه باشد که طبق فرموده پیامبر(ص) شرک بدتر از قتل است و باید طبق بینش و رفتار موحدانه پیامبر عمل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی، وی بینش موحدانه را مهمترین وجه جداکننده ما از جهان معاصر با تفکرات لیبراسیم و اومانیسم دانست و گفت: این تفکرات از یک سو به تفکرات داعش و تکفیری‌ها، از سوی دیگر به انسان هرزه در هر سوی جهان و همچنین منفعت جویانی وابسته است که انسان را به شکل نو به بردگی می‌گیرند و با این نگاه داعش را بوجود می‌آورند و می‌خواهد با دروغ و نیرنگ دنیا را اداره کند.

وی در ادامه تأکید کرد: من معتقدم که ما باید راه خودمان را برویم؛ اول موحدانه زندگی کنیم و به خدا معتقد باشیم چرا که او عالم و بیناست و هیچ چیز حتی در اعماق اقیانوس‌ها از علم خدا پنهان نیست و این بینش به ما می‌گوید که اگر به خدا متصل شدی، شرافت و منزلت پیدا می‌کنی و اگر این بینش را رعایت نکنی، لاابالی گری و کفر و شرک را وارد زندگی خود می‌کنی و بایستی این دو بینش را در جهان امروز جدی بگیریم.

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های خانواده نورانی گفت: خانواده نورانی خانواده خدامحور است که معاد را باور دارد و می‌داند که اگر معصیت کند وارد جهنم می‌شود و اگر اطاعت امر خداوند کند مستحق بهشت خواهد شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره رسیدن به فیض شهادت و رابطه آن با ذکر خدا گفت: اگر در جریان عملیاتی در دوران دفاع مقدس، رزمنده‌ای به فیض شهادت نمی‌رسید، دلیل آن را غفلتی هر چند کوتاه از ذکر خدا تلقی می‌کرد و به وفور شاهد بودیم که در دوران دفاع مقدس رزمنده‌هایی فارغ از آن چه در اطرافشان رخ می‌داد، در حال نماز و ذکر خدا دائما طلب فیض شهادت می‌کردند.

وی با اشاره به سوره انسان در قرآن کریم سه ویژگی را برای مومن برشمرد و گفت: انسان مومن نیاز به سه ویژگی دارد وعظ از درون، قبول نصیحت و ایمان به خدا.

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه خانواده در زندگی ایرانی و اسلامی یادآور شد: ایران و ایرانی به خانواده شناخته می‌شود و برخی که از تشکیل خانواده سر باز می‌زنند بدانند این موضوع در فرهنگ ایرانی اسلامی ما پسندیده نیست.

وی افزود: خانواده کانون رشد و تکامل یافتگی است و امیدوارم این بینش که در حال ریشه گرفتن در جامعه است، مسیر آن به سمت و سوی خانواده‌دار شدن سوق پیدا کند چرا که آینده جامعه و انقلاب ما را همین افرادی که درون خانواده تربیت یافته‌اند، شکل می‌دهند.

وی با اشاره به آیات سوره «انسان» در قرآن کریم گفت: در این آیه به مدل و الگوی پیشرفته برای خانواده اشاره شده است که می‌توان با مراجعه به این سوره به الگوی خانواده اسلامی رسید.


نوشته شده در   چهارشنبه 9 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode