ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389     |     کد : 7563

عصبانيت و نگراني مادر هنگام بدغذايي کودک نتيجه‌اي جز تشديد مشكل ندارد

مادري که از نظر فکري و روحي، سلامت، شاداب، قدرتمند و علاقمند باشد، مي تواند با فرزندش ارتباط مناسبي داشته باشد...

مادري که از نظر فکري و روحي، سلامت، شاداب، قدرتمند و علاقمند باشد، مي تواند با فرزندش ارتباط مناسبي داشته باشد.
دکتر منصور بهرامي متخصص کودکان و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي يکي از سخنرانان سي و يکمين سمينار انجمن کودکان ايران با اشاره به اينکه تغذيه و بدغذايي کودکان يکي از مشکلات عمده اي است که باعث ايجاد نگراني در مادران مي شود؛ گفت: در صورتي که مادر از نظر روان شناسي کودکش را به درستي شناسايي کند و مطابق خواسته هاي وي عمل کند، در برقراري ارتباط مناسب با فرزندش بدون شک موفق خواهد شد.
بهرامي تاکيد كرد: براي برقراري ارتباط مناسب بين مادر و کودک بايستي مادر از نظر فکري و روحي، سلامت، شاداب، قدرتمند و علاقمند باشد و آثاري مانند افسردگي را از وجود خود دور کند تا با ايجاد محيطي سالم، امن و توام با آرامش در منزل بتواند سلامت رواني کودک را با در نظر گرفتن جنبه هاي رواني، استقلال و شخصيت کودک تامين کند.
وي خاطر نشان کرد: يک مادر سالم با بنيه خوب حتي با يک کودک بداخلاق و بدقلق مي تواند ارتباط مناسبي را برقرار کند.
بهرامي در ادامه خاطرنشان كرد: عصبانيت و نگراني مادر هنگام بدغذايي کودک، داد و فرياد زدن مادر يا تهديد کودک، هيچ يک کارساز نيست، اين کار نه تنها هيچ مشکلي را برطرف نمي کند بلکه باعث ايجاد مقاومت در کودک و بدتر شدن مشکل بدغذايي مي شود.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با اشاره به اينکه برخي مادران به اشتباه تصور مي کنند در صورتي که تمام وقت آسايش و خواب خود را تعطيل کرده و فقط به كودك برسند، مشكل برطرف مي‌شود، گفت: اين روش کار بيهوده اي است. بايد توجه داشت مادر سالم با روحيه خوب و قوي که خواب کافي هم داشته باشد، مي تواند سرويس دهي مناسبي به کودک داشته باشد ولي مادر خسته و کم حوصله که خواب و خوراک و آسايش کافي ندارد، نمي تواند ارتباط مناسبي را با کودک برقرار کند.
دکتر بهرامي در خاتمه گفت: در شش ماه اول زندگي کودک (پس از تولد) مادر و کودک يک وجود هستند، هر چه مادر سرحال تر و قوي تر باشد، به كودك بهتر رسيدگي مي کند در واقع سلامتي و خوبي مادر و کودک به طور مستقيم با هم در ارتباط است. 


نوشته شده در   چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode