ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 اسفند 1388     |     کد : 6716

آقايان ! مراقب روان خود باشيد

سختي كار و كارهاي شيفتي به سلامت مردان آسيب وارد مي ‌كند .

سختي كار و كارهاي شيفتي به سلامت مردان آسيب وارد مي ‌كند .
سختي كار، حوادث محيطي و شيفت‌ هاي كاري مي‌ تواند، آسيب ‌هايي را به سلامت رواني مردان وارد كند و از نظر بهداشتي بايد برنامه ‌هايي در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدباقر صابري زفرقندي مدير كل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در نشست خبري روز ملي مردان كه در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: بيماري ‌هاي رواني و اعتياد در كشور بيشتر مردان را گرفتار مي‌ كند و چون حوادث بيشترين ميزان مرگ و مير مردان را به وجود مي‌ آورد، اغلب به دنبال حوادث، اختلالات روانپزشكي نيز بروز مي ‌كند.
وي افزود: بحث پيشگيري از اعتياد از جمله وظايف وزارت بهداشت است. به اين ترتيب برنامه ‌هاي وزارت بهداشت به سمت كاهش اعتياد و ادغام برنامه ي كاهش آن در نظام شبكه پيش مي ‌رود.
اما متأسفانه مراكز خارج از وزارت بهداشت در موضع پيشگيري از اعتياد، كمتر اين وزارتخانه را در نظر مي ‌گيرند و اين امر از نواقص عمده پيشگيري از اعتياد است. با ناديده گرفتن نظام شبكه در بحث اعتياد، پيشگيري از اعتياد به جايي نخواهد رسيد.
اعتياد يك اختلال رفتاري است كه به مداخلات پيچيده ‌اي نياز دارد و در اين زمينه در حال حاضر خدمات درماني در كشور از لحاظ كمي و كيفي توسعه يافته است و دسترسي به آن نسبت به گذشته بسيار تسهيل شده است.
صابري زفرقندي گفت: افسردگي در رأس اختلالات روانپزشكي است و سختي كار و كارهاي شيفتي، آسيب سلامت روان مردان را به دنبال دارد.
وي اضافه كرد: ‌اختلالات روانپزشكي سومين يا چهارمين رتبه بيماري ‌ها در كشور است كه در زنان و مردان متفاوت است. افسردگي در رأس اختلالات روانپزشكي است كه در زنان شايع ‌تر است. بحث‌ هاي اختلالات روانپزشكي به صورت عام هستند و تمام برنامه‌ هايي كه در كشور اجرا مي ‌شوند شامل مردان نيز مي ‌شود.
صابري زفرقندي با بيان اين كه سختي كار، حوادث محيطي كار و شيفت‌ هاي كاري مي ‌تواند، آسيب‌ هايي را به سلامت رواني مردان وارد كند، گفت: بنابراين از منظر بهداشتي بايد برنامه‌ هايي براي اين منظور در نظر گرفته شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 13 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode