ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 بهمن 1388     |     کد : 6514

عروج به سمت معبود

فراق نزديک شده و بازگشت ‏به سوي خداست. نزديک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمايم. پس دو چيز گران در ميان شما مي ‏گذارم: کتاب خدا و عترتم و اين دو هرگز از يکديگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر بر من ‏وارد شوند. پس خوب بينديشيد چگونه با آن دو رفتار خواهيد نمود...


فراق نزديک شده و بازگشت ‏به سوي خداست. نزديک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمايم. پس دو چيز گران در ميان شما مي ‏گذارم: کتاب خدا و عترتم و اين دو هرگز از يکديگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر بر من ‏وارد شوند. پس خوب بينديشيد چگونه با آن دو رفتار خواهيد نمود."
اي پيامبر رحمت و رافت، اي سرچشمه خوبي ها، اي منشا عدالت و اي پيامبر صلح و دوستي، تو از ملکوت آسمان به زمين فرا خوانده شدي و بار ديگر به ملکوت اعلي عروج کردي تا انسان را با معناي واقعي اش آشنا کني.
اي سرچشمه خوبي‌ها و حقانيت‌ها، عدالت در ذات و جوهره تو مي درخشد. اي که با عطوفت و بلندنظري، احکام و مباني شريعت نبوي را متين و محکم بيان نمودي تا هدايت انسان‌ها به بهترين نحو ممکن ترويج کني.
سلام بر تو اي آفتاب روشن حقيقت در شام تيره زندگي و اي جاري‌تر از حيات در پيکر آدمي، از رحلت تو چه بنويسيم که به راستي وصف اين غم بزرگ، و اين رحلت جانگداز در توان هيچ قلم و بياني نيست.
در سال يازدهم هجرت رسول اکرم (ص) در آخرين سفرحج (در عرفه)، در مکه و در غديرخم، در مدينه قبل از بيماري و بعد از آن در جمع ياران، با صراحت از رحلت ‏خود خبر داد و يک ماه قبل از رحلت فرمود:
"فراق نزديک شده و بازگشت ‏به سوي خداست. نزديک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمايم. پس دو چيز گران در ميان شما مي ‏گذارم: کتاب خدا و عترتم و اين دو هرگز از يکديگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر بر من ‏وارد شوند. پس خوب بينديشيد چگونه با آن دو رفتار خواهيد نمود."
آنگاه پيامبر (ص) با زحمت به سوي خانه به راه افتاد. مردم با چشماني اشک آلود آخرين فرستاده الهي را بدرقه مي کردند.
آسمان بر بام خانه پيامبر منتظر است، انگار که کواکب از حرکت باز ايستاده اند و زمين ديگر نمي چرخد. محمد امت خود را تنها مي گذارد و از اين سراي فاني به سراي باقي مي شتابد، او از ترک اين جهان غم ندارد و اگر غمي و اندوهي بر سينه اش سنگيني مي کند، بي تابي براي امت نوپايي است که بايد حرکتش را به سوي اللّه يک لحظه متوقّف نسازد.
اينک «پدري مهربان» از دنيا مي رود، پدري بي مانند جهان را ترک مي گويد و آنگاه که بي تابي و بي قراري دخترش را نظاره مي کند، مي فرمايد: «فاطمه عزيزم، غصه به خود راه مده که تو اوّلين کسي هستي که به ديدار من مي شتابي.
هنگامي که بيماري پيامبر (ص) شدت يافت،به حاضران فرمود: "برادر و دوستم را بخواهيد به اينجا بيايد." ام سلمه، همسر پيامبر گفت: "علي را بگوييد بيايد. زيرا منظور پيامبر جز او کس ديگري نيست." هنگامي که علي (ع) آمد، پيامبر به او اشاره کرد که نزديک شود. آنگاه علي (ع) را در آغوش گرفت و روح مقدس او در نيمروز دوشنبه 28 ماه صفر آن گاه که در آغوش علي(ع) بود، به آشيان خلد پرواز نمود.
اين روز، نه تنها جهان اسلام بلکه تمام عالم از فرش تا عرش، در سوگ بزرگ مردي است که رأفت و محبتش آراينده ستون هاي عرش الهي است.
رحلت پيامبر گرامي اسلام (ص) گرچه صدمات جبران ناپذيري را بر پيکره جامعه اسلامي وارد کرد، اما چراغي که افروخت، هيچگاه به خاموشي نگراييد و هرگز راه او از ميان نرفت.
28 صفر رحلت آخرين فرستاده خدا، حضرت رسول اکرم (ص) بر مسلمانان جهان تسليت باد.


منبع: حج 


نوشته شده در   يکشنبه 25 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode