ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395     |     کد : 102663

اتصال به مکارم اخلاق؛ مهم ترین دستاورد مبعث حضرت رسول(ص)

مدیر حوزه علمیه حجت ابن الحسن (عج) در مصاحبه با صبح و گفت وگوی رادیو گفت وگو تاکید کرد: مبعث مهم ترین روز است چراکه مهم ترین دغدغه انسانیت متصل شدن به مکارم اخلاق است.


مدیر حوزه علمیه حجت ابن الحسن (عج) در مصاحبه با صبح و گفت وگوی رادیو گفت وگو تاکید کرد: مبعث مهم ترین روز است چراکه مهم ترین دغدغه انسانیت متصل شدن به مکارم اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدعلی مطلبی فشارکی در «صبح و گفت و گو» اظهار داشت: «شب و روز مبعث بسیار ارزشمند است و برای امشب اعمالی را نقل کرده اند از جمله غسل کردن و ادعیه و نمازهایی که وارد شده است.»

وی افزود: «برای اینکه اهمیت بعثت را بدانیم باید از زبان پیغمبر-ص- این مهم را بشنویم؛ ایشان فرمودند من برای شایستگی ها و نیکی های اخلاقی برانگیخته شده ام!»

حجت الاسلام مطلبی گفت:مبعث مهم ترین روز است چراکه مهم ترین دغدغه انسانیت متصل شدن به مکارم اخلاق است و اگر جامعه اسلامی بتواند خود را متصل به مکارم اخلاق نماید، بسیاری تنش ها کاسته می شود.

وی خاطرنشان ساخت: اگر ویژگی های اخلاقی پیامبر-ص- را در جامعه پیاده کنیم، جامعه به مرحله ای می رسد که دلخواه پیغمبر-ص- عزیز اسلام بود.

حجت الاسلام مطلبی ادامه داد: ایشان قبل و بعد از بعثت به عنوان شخصیتی راستگو شناخته شدند و هیچ کس ناعدالتی را در رفتار ایشان نقل نکرده و حتی دشمنان چنین ادعایی نداشتند.

وی افزود: پیغمبر-ص- شجاع بودند و امیرمومنان می فرمایند ما در جنگ بدر به ایشان پناه می بردیم چون از هر کس به دشمن نزدیک تر بودند.

همچنین حجت الاسلام سید محسن هاشمی، استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه در مبعث، پیامبری از نسل خود مردم مبعوث شد، گفت: خداوند الگویی تمام قد و پسندیده ای را در تمام ابعاد برای ما قرار داد و امروز سیره و سلوک اقتصادی پیامبر-ص- برای ما الگو خواهد بود.

وی افزود: خداوند متعال افق جدیدی را در پیشگاه بشریت عرضه کرد و ما باید در سال اقدام و عمل این سیره را عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: امروز که دشمنان در قالب شبکه های متعدد ماهواره ای دست بدست هم داده اند تا اعتقادات ما را مورد [هجمه] قرار دهد، می طلبد مسئولان در وزارت آموزش و پرورش در مدارس کودکان را با سیره عملی پیامبر اکرم آشنا کنند.


نوشته شده در   پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode