ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 دي 1392     |     کد : 64567

یک میلیون جوان در صف دریافت وام ازدواج

پیدا کردن کار و تهیه مسکن از سنگ‌های بزرگی است که راه ازدواج جوانان را سد کرده است. افزون بر این مدتی است که جوانان نمی‌توانند...

پیدا کردن کار و تهیه مسکن از سنگ‌های بزرگی است که راه ازدواج جوانان را سد کرده است. افزون بر این مدتی است که جوانان نمی‌توانند به کمک هزینه‌هایی مانند وام ازدواج نیز دل خوش کنند؛ زیرا به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، بیش از یک میلیون نفر متقاضی وام ازدواج هستند، ولی تاکنون نتوانسته‌اند این کمک هزینه را به دست بیاورند.این در حالی است که این مقام مسئول، علت پرداخت نشدن بموقع وام ازدواج را کم‌کاری بانک مرکزی دانسته و می‌گوید این سازمان به حوزه وام ازدواج جدی وارد نشده و حتی به مسئولان نیز درباره رفع این مشکل وعده‌های جدی نداده است.

به گزارش جام جم، روز گذشته نشست خبری محمود گلزاری برگزار شد. وی در این نشست به موضوع هایی مانند این که آمارها در حوزه آسیب های اجتماعی قابل استناد نیست، زندگی جوانان در خانه های مجردی خیلی جای نگرانی ندارد، گره ازدواج جوانان فقط با وام ازدواج باز نمی شود و امضای تفاهم نامه با شهرداری، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی برای غنی کردن اوقات فراغت جوانان و مخالفت با فیلترینگ اشاره کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این که می توان جوانان را به سه گروه تقسیم کرد، گفت: گروه اول جوانان فرهیخته و نخبگان جامعه هستند، گروه دوم که تعداد محدودی هستند گرفتار آسیب های اجتماعی شده اند و گروه دیگر که بیشتر جوانان کشور را دربر می گیرد، مشکلاتی مانند اشتغال، ازدواج و مسکن دارند که باید به نیازهای آنها پرداخت.به گفته گلزاری، رسیدگی به مسائل جوانان وظیفه دولت و نظام است و وزارت وزش و جوانان نیز برای حساس کردن دستگاه ها و توجه بیشتر آنها به رسیدگی به امور جوانان تلاش می کند.

وی با بیان این که مساله ازدواج فقط با وام حل نمی شود، تاکید کرد که ازدواج بسته مفصلی است و با پرداخت وام ازدواج سه میلیون تومانی نمی توان گره آن را باز کرد.

گلزاری با اشاره به این که بیش از یک میلیون نفر از جوانان در صف دریافت وام ازدواج هستند، اظهار کرد: برای رفع مشکل پرداخت وام ازدواج قرار است با رئیس کل بانک مرکزی جلسه تشکیل شود، در این جلسه درباره پرداخت و افزایش میزان وام ازدواج در سال آینده مذاکره خواهیم کرد.

افزون بر این گلزاری به توجه رئیس جمهور به مسائل جوانان اشاره و اظهار کرد: چند روز پیش رئیس جهمور در حکمی از مسئولان صندوق مهر امام رضا خواست تا در رابطه با اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان همفکری کنند.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با وزیر اقتصاد داشتیم، ایشان قول همکاری داده اند، اما در کل بانک مرکزی باید مسیر را برای پرداخت وام ازدواج هموار کند.

به گفته گلزاری، برای حل مشکل بودجه باید کمک های بخش مردمی و خصوصی فعال شوند.این در حالی است که معاون ساماندهی امور جوانان وعده داده است تا یک ماه دیگر درخصوص نتایج این جلسات و برطرف شدن مشکلات پرداخت وام ازدواج اطلاع رسانی کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 5 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode