ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 دي 1392     |     کد : 64389

شرایط به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور گفت: طبق قانون، به‌کارگیری افراد بازنشسته در دولت جز در موارد خاصی که باید به تصویب هیات دولت برسد، ممنوع است.



جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور گفت: طبق قانون، به‌کارگیری افراد بازنشسته در دولت جز در موارد خاصی که باید به تصویب هیات دولت برسد، ممنوع است.


به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، محمود عسگری آزاد افزود: در برنامه پنجم توسعه تصریح شده وزرا، استانداران، فرزندان شهدا و ایثارگران، معاونان رئیس جمهور و اعضای هیات علمی دانشگاه ها از قاعده ممنوعیت به کارگیری مجدد بازنشستگان مستثنا هستند.

وی گفت: با این حال در دولت یازدهم، بکارگیری مجدد این افراد نیز با مصوبه هیات وزیران انجام می شود.

وی ادامه داد: در دولت دهم 300 مصوبه برای به کارگیری مجدد افراد بازنشسته صادر شده، در حالی که در دولت یازدهم 54 مورد درخواست وصول شده است.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: اگر دستگاهی در به کارگیری افراد بازنشسته خلاف قانون عمل کند، دستگاه های نظارتی با آن برخورد خواهند کرد.

وی درباره حقوق افراد بازنشسته نیز گفت: یا حکم بازنشستگی آنها لغو و براساس شغل جدید حقوق تعریف می شود یا حکم بازنشستگی به قوت خود باقی است و با آنها قرارداد مدت دار منعقد و حقوق در آن قالب مشخص می شود.

عسگری آزاد درباره آن دسته از افرادی که در گذشته با مشوق هایی به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند، اما اکنون به دلیل دریافت نکردن آن مشوق ها قصد بازگشت به محل نخست را دارند، گفت: این افراد اگر براساس نیاز دستگاه متبوع خود استخدام نشده باشند، کار غیرقانونی در مورد آنها صورت گرفته است، ضمن آن که اگر دستگاهی به آنها نیاز دارد، نباید مهاجرت صورت می گرفت و باید در همان محل استخدام کارشان را انجام می دادند.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری ادامه داد: حتی در مواردی شاهد بودیم که دستگاه از یک سو نیروهایش را تشویق به مهاجرت و از طرف دیگر نیرو استخدام می کرد.

عسگری آزاد گفت: بازگشت افراد به محل استخدام اولیه منوط به دریافت مجوز از دستگاه استخدام کننده و درباره شهر های کلان نیز نیاز به کسب مجوز از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی است.


نوشته شده در   يکشنبه 1 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode