ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 مهر 1392     |     کد : 60438

حمايت 230 نماينده مجلس از مواضع اصولي رئيس‌ جمهوري

بيانيه 230 تن از نمايندگان در حمايت از مواضع دكتر حسن روحاني، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، ديروز از تريبون مجلس خوانده شد.

 بيانيه 230 تن از نمايندگان در حمايت از مواضع دكتر حسن روحاني، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، ديروز از تريبون مجلس خوانده شد.

در اين بيانيه آمده است:‌ ما نمايندگان، از مواضع قاطع و هوشمندانه رئيس جمهوري در سازمان ملل متحد كه در عين پايبندي به ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مورد تاكيد امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، تصويري از ايران مقتدر، صلح دوست و طالب گفتگو و اهل تعامل در حل مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي ارائه داد، تشكر مي‌كنيم.

امضا‌ء كنندگان اين بيانيه اظهار اميدواري كرده‌اند كه دولت‌هاي امروز، واقعيت‌ مقتدرانه و تاثيرگذار نظام جمهوري اسلامي ايران و جايگاه تعيين‌كننده مقام معظم رهبري را بپذيرند و نسبت به لغو تحريم‌ها و احترام به حقوق ملت ايران، اقدام كنند و با عنايت به نقش پررنگ ايران در حل مناقشات منطقه‌اي، از جمله فلسطين و سوريه، به تنش‌ها و بي‌اعتمادي‌ها خاتمه دهند

و راه‌حل مسايل و مشكلات منطقه‌اي و بين‌المللي را با پذيرش واقعيات موجود و نقش موثر ايران قدرتمند بجويند.

به گزارش خبرنگار ما، در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي، طرح دو فوريتي «اصلاح بند3 ماده واحده قانون برقراري عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو براي دوره‌هاي تحصيلات تكميلي و تخصصي»، مورد بحث قرار گرفت و كليات آن به تصويب رسيد.

به موجب ماده واحده اين طرح با اصلاح بند 3 قانون برقراري عدالت آموزشي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، موظف خواهد بود تا 30 درصد ورودي‌هاي رشته‌هاي پزشكي عمومي، دستياري تخصصي پزشكي و ساير رشته‌هاي گروه پزشكي را از طريق جذب دانشجوي بومي، با اولويت مناطق محروم و متناسب با نياز استان‌ها، در چارچوب نظام سطح‌بندي پذيرش كند.

تعهد اخذ شده از مشمولان اين بند براي خدمت در مناطق مورد تعهد سه برابر مدت تحصيل است و قابل خريد و جابه‌جايي نيست.

ارائه مدرك فارغ‌التحصيلي مشمولان مذكور بعد از اتمام تعهد مورد نظر، مجاز خواهد بود.

نامبردگان در زمان تعهد، مجاز به فعاليت‌ پزشكي در ساير نقاط كشور نيستند.تحصيل اين مشمولان در دانشگاه‌هاي استان مربوط در اولويت خواهد بود. ادامه تحصيل در مقاطع آموزشي بالاتر پس از طي حداقل نيمي از مدت زمان تعهد مشمولان اين بند امكان‌پذير است.

تعداد نمايندگان ناظر در شوراها

بررسي طرح دو فوريتي «عضويت و لغو عضويت برخي نمايندگان مجلس در شوراهاي عالي، شوراها، مجامع و ساير هيأت‌ها»، در اين جلسه ادامه يافت و در پي تصويب ماده يك آن، بررسي‌ديگر مواد اين طرح به جلسه علني آينده موكول شد.

بر اساس ماده يك: علاوه بر ديگر شوراهاي عالي و شوراهايي كه نمايندگان در آن عضويت دارند، هر يك از شوراهاي زير به تعداد تعيين شده نماينده ناظر خواهند داشت.

شوراهايي كه يك نماينده ناظر دارند، عبارت‌اند‌ از: شوراي عالي فناوري اطلاعات، موضوع ماده 4 قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري‌اطلاعات، شوراي عالي قضايي، شوراي عالي انرژي، شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري، شوراي عالي حفاظت محيط زيست، شوراي عالي انفورماتيك كشور، شوراي عالي هم‌آهنگي ترافيك شهرهاي كشور، شوراي عالي صنايع دريايي و ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه كشور، شوراهاي داراي دو نماينده ناظر هم به شرح زير است:‌

شوراي عالي بيمه، شوراي عالي كار، شوراي عالي اقتصادي، شوراي عالي بورس و اوراق بهادار، شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي، شوراي عالي استاندارد و شوراي هماهنگي سازمان‌هاي مناطق آزاد تجاري و صنعتي جمهوري اسلامي ايران.

يكي از بندهاي اين طرح كه حضور يك نماينده ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي عالي امنيت ملي را ضروري دانسته بود، به دليل مغايرت با اصل 176 قانون اساسي، حذف شد.

يادآور مي‌شود: به موجب اصل 176 قانون اساسي، رئيس مجلس شوراي اسلامي به همراه 9 عضو ديگر در شوراي عالي امنيت ملي عضويت دارند و اضافه كردن عضو جديد به اين شورا، نوعي تجديد‌نظر در قانون اساسي محسوب مي‌شود.

ايجاد 143 شبكه جديد تلويزيوني

بنابراين گزارش، مجلس شوراي اسلامي، ديروز حدود نيم ساعت جلسه غيرعلني هم داشت و طي آن، عزت‌الله ضرغامي، رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي در مورد برنامه‌هاي آن سازمان براي راه‌اندازي 143 شبكه تلويزيوني به زبان فارسي و زبان ديگر مليت‌هاي ساكن در ايران خبر داد. وي افزود: هراس نظام استكبار از نفوذ پرشتاب انقلاب اسلامي در سراسر جهان باعث شد كه آنان به شبكه‌هاي جمهوري اسلامي هجوم ببرند و مانع پخش برنامه‌‌هاي اين شبكه‌ها از ماهواره‌هاي جهاني شوند.

ضرغامي همچنين گفت: امپراتوري عظيم رسانه‌‌اي استكبار با وجود برخورداري از سه هزار شبكه تلويزيوني بر روي 31 ماهواره قابل دريافت در فضاي كشور، نا اميد از تاثيرگذاري بر ملت ايران، تلاش مي‌كند با نفوذ در ميان جامعه هنري و رسانه‌اي داخل كشور، از ظرفيت‌هاي آنان در پيشبرد اهداف خود استفاده كنند.وي آنگاه درخواست‌هاي مستمر نمايندگان براي تكميل پوشش شبكه‌هاي راديو تلويزيوني سراسري را به جا و به حق و ناشي از يك نياز عمومي دانست. دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در سخنان كوتاهي، بر ضرورت همكاري تمامي دستگاه‌هاي مربوط براي تقويت نظام رسانه‌اي كشور و رويارويي با توطئه‌هاي خارجي، تاكيد كرد. 



نوشته شده در   چهارشنبه 10 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode