ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1387     |     کد : 601

اعتیاد به اینترنت

 از سال 1995 میلادی روانپزشكی بنام گلد برگ ، اعتیاد جدیدی را كشف كرد !

  ا و با مردمی روبرو میشد كه برای دیدن مونیتور كامپیوترشان ، خانواده را رها كرده اند ! اینها در بسیاری از مواقع ترجیح می دادند وقت خود را با كامپیوتر و در سایتهای مختلف اینترنت بگذرانند ! بدین ترتیب این اعتیاد جدید را كشف كرد ، و بتدریج سایر محققین جنبه های دیگر این اعتیاد را شناسائی نمودند . اعتیاد به اینتر نت بسرعت رو به گسترش است ، و هر روز افراد جدیدی را به كام خود می كشد . سن و سال فاكتور كم اهمیتی در این اعتیاد است و مبتلایان از گروههای مختلف سنی به آن دچار میگردند .
البته بهیچ وجه نمیتوان منكر خوبیها و نكات مثبت اینترنت در مسیر پیشرفت جامعه ی بشری شد . بسیاری از تجارت ها ، ارتباطات ، آموزشها ، خریدها و... براحتی با این وسیله ی ارتباطی انجام میشوند و هر روزه نقش این سیستم در زندگی ما پر رنگ تر می گردد.
اعتیاد به اینترنت نیز مثل اعتیاد به تماشای تلویزیون ، حل جدول ، تماشای فوتبال ، و... از جمله اعتیادهای كم خطر محسوب می شود ، اما بهرحال باید به آن توجه خاصی داشت .
نكته ی جالب و قابل ذكر اینست كه این افراد درست مثل معتادان به مواد مخدر ، در صورت عدم دسترسی به خواسته شان ، دچاربیقراری ، تحریك پذیری ، عصبانیت و احساس نیاز می شوند !
البته شدت این علائم از فردی تا فرد دیگر متفاوت است . وابستگی اینها به كامپیوترشان و وسواسشان نسبت به آن باعث بی تفاوتی نسبی ، انكار مسؤلیت نسبت به خانواده ، ازدواج ، شغل و سایر مسائل می شود ! بهمین دلیل مشكلات كوچك و بزرگی برایشان پدید می آورد.
اینها در بسیاری از مواقع ترجیح می دادند وقت خود را با كامپیوتر و در سایتهای مختلف اینترنت بگذرانند ! بدین ترتیب این اعتیاد جدید را كشف كرد ، و بتدریج سایر محققین جنبه های دیگر این اعتیاد را شناسائی نمودند . اعتیاد به اینتر نت بسرعت رو به گسترش است ، و هر روز افراد جدیدی را به كام خود می كشد . سن و سال فاكتور كم اهمیتی در این اعتیاد است و مبتلایان از گروههای مختلف سنی به آن دچار میگردند


نوشته شده در   شنبه 14 ارديبهشت 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode