ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1392     |     کد : 57660

تلفن هوشمند را از کودکان دور کنید

پژوهشگران به والدین هشدار می دهند بازی کودکان با تلفن های هوشمند می تواند مانع از رشدی مغزی در آنها شود.


پژوهشگران به والدین هشدار می دهند بازی کودکان با تلفن های هوشمند می تواند مانع از رشدی مغزی در آنها شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحقیقات جدید، 25 درصد از کودکان دو ساله و کمتر در آمریکا از تلفن هوشمند استفاده می کنند چرا که والدین آنها، تلفن هوشمند را ابزار مناسبی برای یادگیری کودکان تلقی می کنند.

با این حال کارشناسان اکنون می گویند استفاده از این فناوری برای کودکان در این سن و سال بسیار زود است و کودکان نوپا نه تنها از تلفن های هوشمند چیزی یاد نمی گیرند بلکه این ابزار، وسیله ای می شود برای حواس پرتی آنها.

متخصصان با ابراز نگرانی خود از این امر می گویند این نوع استفاده از تلفن هوشمند در چنین سن کمی می تواند مانع از رشد اولیه در مناطقی از مغز کودک شود که او را در بقیه عمرش تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجا که چشمگیرترین رشد مغزی در دوران کودکی شکل می گیرد، کودکان ممکن است به خاطر استفاده از فناوری هایی مانند تلفن هوشمند در مهارت های اولیه اجتماعی، کلامی و یادگیری دچار مشکل شوند.

گیل سالتز روانپزشک و مجری این تحقیقات گفت: این شکل استفاده از تلفن هوشمند می تواند به کودک آسیب بزند و به همین دلیل نباید از این دستگاه برای سرگرم کردن کودک استفاده کرد.

به گفته این محقق، کودک در سالهای نخست زندگی اش باید دامنه لغات خود را گسترش دهد که این امر نیازمند گفتگو است از این رو اگر کودک را با گجت هایی مانند تلفن هوشمند سرگرم کنیم، دامنه لغات او را بسیار کاهش خواهیم داد.

به گفته دانش پژوهان کودک نوپا باید محیط زندگی و اطراف خود را کاوش کنند، چیزهایی بیاموزند و مغز خود را رشد دهند نه اینکه آخرین تصاویر بارگذاری شده بر روی شبکه های اجتماعی را پیگیری کنند.


نوشته شده در   سه شنبه 15 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode