ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 تير 1392     |     کد : 56524

کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان

کتاب «کند و کاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان: گفت و گو با پیشگامان برنامه فلسفه برای کودکان» به اهتمام سعید ناجی از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است.


 کتاب «کند و کاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان: گفت و گو با پیشگامان برنامه فلسفه برای کودکان» به اهتمام سعید ناجی از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است.



در این کتاب، گفت و گوهایی با اندیشمندان و استادان درجه اول دانشگاه های مختلف جهان که در زمینه فلسفه برای کودکان و نوجوانان و آموزش اخلاق و فلسفه، تحقیقات و تألیفاتی داشتند، ارائه شده است. این گفت و گوها در ادامه و در راستای تکمیل گفت و گوهای کتاب «کندو کاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان» (جلد 1) تهیه شده است.در جلد اول روی مفهوم و چیستی فلسفه برای کودکان تأکید شده و شاخه های عمده این رشته مورد بررسی قرار گرفته بود، اما در این جلد، گفت و گوها تنوع موضوعی بیشتری دارند و تلاش شده است حتی سبک های ظاهراً متفاوت فلسفه برای کودکان هم پوشش داده شود. این سبک ها در ژاپن، استرالیا و اسکاتلند مطرح شده اند و در این زمینه کتاب های نسبتاً قابل توجهی وارد سیستم آموزش و پرورش شده است. همچنین تلاش شده است جنبه های روان شناختی و تبعات فلسفی این برنامه نیز مورد توجه قرار بگیرد.

گفت گوهای کتاب شامل نقد برخی پیش فرض های پیاژه (گفتگو با گرت متیوز)، روش های جدید آموزش اخلاق و تفکر(گفتگو با اشتفان میلت)، آموزش اخلاق و علوم در برنامه فبک(گفت و گو با تیم اسپرود)، تعلیم و تربیت اسلامی و برنامه فبک(گفتگو با رابرت فیشر)، عقل گرایی و آموزش علوم در برنامه فبک(گفتگو با کلینتون گلدینگ)، ویژگی های برنامه فبک در فرهنگ های مختلف(گفت و گو با با اُی ویند اولشالت)، روش های جدید آموزش اخلاق و تفکر در ژاپن(گفت و گو با تنسیو کونو)، آیا اجرای برنامه فبک در آموزش و پرورش ممکن است؟(گفت و گو با جوانا مورلِن)، استفاده از بازی ها برای آموزش اخلاق(گفتگو با داریل میسِر)، دستاوردهای برنامه فبک در اسکاتلند(گفت و گو با کاترین مک کال)، برنامه فبک در آفریقای جنوب(گفت و گو با کرین موریس) است.





کتاب دارای ضمایم است که مقالات آن از این قرار هستند، فلسفه و برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان نوشته مان گریگوری و همکاران، کمان کندو کاو در گفت و گوی فلسفی نوشته مان گریگوری و همکاران، آموزش فلسفه در مدارس(برای کودکان و نوجوانان) نوشته مان گریگوری و همکاران، ارزیابی برنامه فبک در مقطع دبستان نوشته مان گریگوری و همکاران، طرح برخی مسائل روانشناختی درباره «فلسفه برای کودکان» نوشته پاولو لویشن، معیارهای یک مباحثه فلسفی نوشته لورنس اسپیلیتر، آن مارگارت شارپ، ورود از حاشیه به متن نوشته اشتفان میلت.

کتاب «کند و کاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان» گفت و گو با پیشگامان برنامه فبک (انقلابی نو در تعلیم و تربیت) به اهتمام سعید ناجی از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است. 


نوشته شده در   يکشنبه 23 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode