ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 تير 1392     |     کد : 55861

روحانی مهمان افق رسانه

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب با حضور در همایش افق رسانه در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما، نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب و تلاش ارزشمند صدا و سیما در خلق حماسه سیاسی را ستود.

رئیس جمهور منتخب: رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش رسانه ملی نقشی بی‌بدیل و ارزشمند در خلق حماسه سیاسی داشت
روحانی مهمان افق رسانه


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب با حضور در همایش افق رسانه در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما، نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب و تلاش ارزشمند صدا و سیما در خلق حماسه سیاسی را ستود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در صحنه انتخابات 24 خرداد گفت: ملت بزرگ ایران با حضور کم‌نظیر و با درک شرایط بین‌المللی، عظمت بزرگی را در تاریخ ایران آفریدند. این حضور و نشاط خود پیروزی بود و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشور در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر این‌که در خلق این عظمت همه ما دست قدرت، حکمت و رحمت الهی را به خوبی مشاهده کردیم،‌ اضافه کرد: خداوند بزرگ بود که دل‌ها را به سمت این شکوه و حماسه هدایت کرد، قطعا عنایت اهل بیت و ولی‌الله الاعظم (عج) در خلق این حماسه مشهود بود که توانست در عرض یک هفته موج عظیمی را در کشور ایجاد کند.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در «حماسه سیاسی» نقشی بی‌بدیل داشت

رئیس‌جمهور منتخب مردم افزود: نقش اصلی این نمایش بزرگ را ملت ایران ایفا کردند و البته رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از آغاز تا پایان حماسه نقشی بی‌بدیل داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: رهبر معظم انقلاب از سخنرانی‌های ایام نوروز تا صبح انتخابات مطالب مهمی را عنوان کردند و این تدبیر ایشان بود که راه را برای حضور و حماسه باز، تسهیل و تمهید کرد.

صدا و سیما نقش ارزشمندی در خلق حماسه سیاسی ایفا کرد

وی با بیان این‌که بزرگان، مراجع و علما همگی در این حماسه نقش داشتند، گفت: صدا و سیما نیز بی‌تردید نقش ارزشمندی در خلق این «حماسه سیاسی» ایفا کرد و با برنامه‌های متنوع علاوه بر تشویق مردم به حضور در صحنه انتخابات و تشریح اهمیت آن، زمینه معرفی کاندیداهای انتخاباتی را نیز فراهم کرد.

رئیس‌جمهور منتخب مردم با بیان این‌که در همه‌پرسی و تحقیقات آینده باید زوایای این حضور و نقش همه به صورت واضح‌تر تبیین شود، ادامه داد: بسیاری از روستاییان و مردم ساکن در نقاط دور افتاده کشور فقط از طریق صدا و یا سیما و یا هر دو، ویژگی‌های نامزدها را مورد بررسی قرار داده و نامزد مورد نظر خود را برگزیدند. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اظهار کرد: نقش مجریان، ناظران انتخابات، دولت، شورای نگهبان و نیروهای امنیتی به‌ویژه پلیس برای ایجاد امنیت بسیار با اهمیت بود و باید از همه سپاسگزاری کنیم.

صندوق رای یعنی مقبولیت نظام

رئیس‌جمهور منتخب مردم تاکید کرد: صندوق رای به معنای جمهوریت، اسلامیت و مشروعیت سیاسی، قانونی و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران است که البته این جایگاه رای و ولایت مردم در طول ولایت الهی و ولایت‌الله است.

انتخابات 24 خرداد به تمام شبهات سوالات و بگومگوها پاسخ داد

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی افزود: این انتخابات به تمام شبهات، سوالات و بگومگوها نه راجع به انتخابات، که راجع به مشروعیت نظام پاسخ داد، آب زلالی بود که آئینه جمهوری اسلامی ایران را که گرد و غباری بر آن نشسته بود، کاملا شفاف و پاکیزه کرد.

امام خمینی(ره) به ما آموخت که انتخاب نظام، مسئولان و مسیر اداره کشور از آن مردم است

وی اضافه کرد: همه دنیا ملت ایران، مردم‌سالاری دینی،‌ آزادی و دموکراسی واقعی در این کشور را مشاهده کردند، ما در این منطقه پیشتاز انتخابات در تاریخ بودیم و این امام خمینی(ره) بود که بعد از 47 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم را به پای صندوق‌های رای دعوت کرد. امام (ره) این درس را به ما آموخت که انتخاب نظام، انتخاب مسئولان و مسیر اداره کشور از آن مردم است، البته در چارچوب مقررات اسلامی که مردم همواره به این مقررات پایبندند.

همه باید تسلیم قانون باشیم

وی افزود: این رای کاملا روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.همه باید تسلیم این رای باشیم، هیچکس در این کشور فراتر از قانون نیست، همه مردم و همه مقامات بدون استثنا ذیل قانون تعریف می‌شوند، دولت‌ آینده هم باید تسلیم این امر باشد و در چارچوب اعتدال حرکت کند و از افراط و تفریط پرهیز کند، این پیام برای همه است.

دولت باید نظارت کند

وی افزود: اعتدال بدون قانونگرایی امکان‌پذیر نیست، اعتدال بدون شفافیت امکان‌پذیر نیست، اعتدال بدون ارتباط دوسویه دولت با مردم و مردم با دولت امکان‌پذیر نیست، اعتدال دنبال اقتصاد آزاد مردمی عادلانه است، دولت باید نظارت کند، دولت باید حمایت و هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: در فرهنگ نیز اعتدال این چنین می‌گوید، فرهنگ از آن اهل فرهنگ است و دولت باید زمینه لازم برای همه اصحاب فرهنگ و خانواده بزرگ فرهنگی کشور را آماده کند، فرهنگ در کنار زندگی مردم است، مردم با فرهنگ زندگی می‌کنند.

از رسانه ملی و نیروی انتظامی که آستانه تحملشان را بالا بردند، تشکر می‌کنم

رئیس‌جمهور منتخب مردم در ادامه اظهاراتش در همایش افق رسانه با بیان این‌که مردم ما خوبند و فطرت آنان پاک است، اظهار کرد: در شادی‌های بعد از انتخابات که روزهای خوشی برای مردم بود، خصوصا این‌که سه عید از جمله اعیاد مذهبی ماه شعبان به ویژه ولادت ولی‌الله‌الاعظم(عج) و پیروزی شکوهمند مردم در انتخابات با هم توام شده بود و در کنارش نیز پیروزی در صحنه ورزش از فوتبال تا والیبال این نشاط و پیروزی‌ها با هم توام شد و بنده نیز از رسانه‌ ملی و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که آستانه تحملشان را بالا بردند.

مردم خودشان اخلاق‌مدارند

وی افزود: شادی و نشاط حق مردم است، خیلی سخت‌گیری نکنید، مردم ما خودشان اخلاق‌مدارند و چارچوب‌های اخلاق اسلامی و سیاسی را می‌دانند و واقعا مراعات کردند و حواسشان جمع است حالا اگر کسی هم حواسش جمع نبود، تذکر دوستانه بدهید. پسرها و دخترها و جوانان را پسران و دختران خودمان بدانیم و هنگامی که با آنان حرف می‌زنیم همانطوری حرف بزنیم که با دختران و پسران خودمان صحبت می‌کنیم.

امید​واریم شادی‌ها برای مردم مستدام باشد

رئیس‌جمهور منتخب با بیان این‌که باید عزت مردم محفوظ باشد، تصریح کرد: نباید به عزت مردم اهانت شود، تحقیر مردم قابل قبول نیست اما تذکر قابل قبول است البته در این شادی‌ها دو طرف مراعات کردند و ما امیدواریم شادی‌ها برای مردم مستدام باشد و باید شرایط شادمانی نیز برای مردم فراهم باشد و بتوانند خوشحال و شادمان باشند.

صدا و سیما به بحث اعتدال کمک کند

روحانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهیدش گفت: شهید آیت‌الله بهشتی نمونه وقار، متانت، صبر، بردباری، عقلانیت، اعتدال و اخلاق بود و اگر بخواهیم در بحث اعتدال بر یک مَثل اعلی و نمونه روشن انگشت بگذاریم، قطعا یکی از آنها شهید آیت‌الله دکتر بهشتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این‌که بنده از صدا و سیما هم می‌خواهم که به بحث اعتدال کمک کند و این گفتمان را تبیین و ترویج دهد، ادامه داد: باید صاحبنظران هم در این زمینه صحبت کنند؛ اعتدال در سیاست خارجی نه تسلیم است و نه ستیز، نه انفعال است و نه تقابل؛ اعتدال تعامل موثر و سازنده با جهان است.

وی با بیان این‌که ایران می‌تواند و باید در این زمینه نقش تاریخی خود را ایفا کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه یا بزرگ‌ترین قدرت منطقه‌ای در شرایط گذار تاریخی باید بتواند نقش خود را ایفا کند و برای این کار ما نیاز به اعتدال داریم.

بین واقع‌بینی و آرمان‌خواهی، باید توازن ایجاد کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: در گفتمان اعتدال در زمینه سیاست خارجی، واقع‌بینی با توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران یک اصل است، بین واقع‌بینی و آرمان‌خواهی، اعتدال باید توازن لازم را ایجاد کند.

وی گفت: خودباوری به قدرت عظیم ملت ایران و منابع سرشار در این کشور و فرهنگ غنی و ایمان مردم و همچنین انگیزه‌های قوی باید مورد توجه قرار گیرد.

رای مردم افتخارآمیز است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس‌جمهور منتخب مردم افزود: کدام کشور در عرض یکی دو هفته صحنه اجتماعی را برمی‌گرداند و مردم را در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی آماده می‌کند و باعث می‌شود که 73 درصد از مردم پای صندوق‌های رای بیایند؟ از این رو این رای افتخارآمیز است.

وی اضافه کرد: ما باید با تکیه بر خودباوری به باورهای ملی و تعامل موثر و سازنده با جهان وارد عرصه بین‌المللی شویم و تعامل و گفت‌وگو با دیگران از جایگاه برابر را با توجه به احترام و منافع متقابل، تعامل با دیگران با تاکید بر تنش‌زدایی متقابل و تعامل برای ایجاد اعتماد متعادل در دستور کارمان قرار دهیم.

رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت: این کار با توجه به حقوق و خواست ملی و با توجه به عزت ملی به اذن الهی با حمایت مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد.

دولت آینده به وعده‌هایی که به مردم داده وفادار می‌ماند

وی ادامه داد: دولت آینده به وعده‌هایی که به مردم داده وفادار می‌ماند و قدم به قدم با کمک مردم به لطف پروردگار مشکلات را با هم پشت سر خواهیم گذاشت، مردم می‌دانند که مشکلات انباشته نیاز به زمان برای عبور دارد از این رو پاسخگویی به توقعات مردم در چارچوب امکانات کشور خواهد بود.

کابینه یازدهم یک کابینه فراجناحی با تکیه بر شایسته‌سالاری خواهد بود

رئیس‌جمهور منتخب درباره شاکله کابینه یازدهم اظهار کرد: کابینه یازدهم یک کابینه فراجناحی با تکیه بر شایسته‌سالاری خواهد بود و این دولت هیچ تعهدی به حزب و جناحی نداده است و وا‌م‌دار هیچ حزب و جناحی نیست و شایسته‌ترین افراد که در هر جناحی باشند با شرط اعتدال برگزیده خواهند شد.

از همه آنهایی که در دولت فعلی تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی افزود: از کسانی که با دولت آینده همکاری خواهند کرد و همچنین از همه آنهایی که در دولت فعلی تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم و امیدوارم دست به دست هم هرچه بیشتر و بهتر به مردم و کشور خدمت کنیم.

صدا و سیما با حفظ استقلال به دولت آینده کمک کند

رئیس‌جمهور منتخب مردم با تاکید بر نقش رسانه ملی گفت: صدا و سیما در غیبت احزاب قدرتمند و فعال ناچار است یک تنه، بار انتقال مطالبات دو طرفه مردم و دولت را به دوش بکشد، از این رو می‌خواهم تمام تلاش‌ها برای دولت آینده و مردم با توجه به حفظ استقلال رسانه ملی و افزایش اعتبار و اثربخشی صدا و سیما و کمک برای پیشبرد برنامه‌های دولت در راستای بهبود زندگی مردم در تحقق مطالبات به حق مردم به کار گرفته شود.

فهرست‌ها برای کابینه یازدهم صرفا «گمانه‌زنی» است

وی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره افراد کابینه یازدهم تصریح کرد: در برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی برای افراد کابینه صورت گرفته است، از همین جا به مردم ایران می‌گویم که این‌ها صرفا گمانه‌زنی است و هیچ فردی از اعضای کابینه تعیین نشده و اکنون در حال مشورت با صاحبنظران و گروه‌های مختلف هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این‌که صرفا رسانه را یک تریبون‌دانستن نادرست است، ادامه داد: تکرار مونولوگ بی‌تاثیر نیست اما دوران مونولوگ رسانه‌ای دیگر سپری شده و رسانه‌ها باید با مخاطب رابطه دو سویه برقرار کنند یعنی هم نور آگاهی و هم آینه‌ای باشند که واقعیت‌ها را بازتاب می‌دهند.

اعتماد مخاطب به رسانه سرمایه بسیار ارزشمندی است که قطره قطره جمع می‌شود

وی افزود: نیروی انسانی کارآمد، امکانات سخت‌افزاری و البته اعتماد مخاطب بالاترین سرمایه یک رسانه است چرا که اعتماد مخاطب به رسانه سرمایه بسیار ارزشمندی است که در تعامل مردم با مخاطبین و قطره قطره جمع می‌شود، پس حواسمان باشد مبادا به خاطر یک اشتباه آنچه را که قطره قطره جمع کرده‌ایم به یکباره از دست بدهیم.

وی با اشاره به حضور خود در رسانه ملی در سال‌های گذشته یادآور شد: بنده از سال 59 تا 62 ریاست شورای سرپرستی صدا و سیمای جمهوری اسلامی را برعهده داشتم که این شورا در تعیین مدیرعامل و تصویب بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها نقش بسزایی داشته است.

به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی رسانه ملی یک دانشگاه عمومی است

رئیس‌جمهور منتخب مردم با اشاره به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره رسانه ملی گفت: استفاده از تعبیر دانشگاه عمومی از سوی حضرت امام خمینی(ره) را می‌توان به مثابه یک چشم‌انداز مورد توجه قرار داد که معنای دانشگاهی آن یعنی برخورداری از وجه عینی، نقادانه و خردورزی است و معنای عمومی‌بودن آن به معنی برخورداری از قابلیت ارتباط عاطفی ـ ادراکی با همه لایه‌ها و اقشار مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این‌که سلیقه رسانه ملی باید برآیند سلیقه ملی باشد،‌ اظهار کرد: در جامعه ما با اقلیمی به نام ایران و ملتی به نام ملت ایران روبه‌رو هستیم که در آن خرده فرهنگ‌هایی وجود دارد و همه تحت عنوان گل‌های یک باغ به نام ایران زیر یک چتر قرار دارند و لذا باید به گونه‌ای عمل کرد که هر شهروند ایرانی احساس کند که سهم مورد نیاز خود را از رسانه ملی می‌تواند برداشت کند.

وی تصریح کرد: خوشامدگویی به تکثر و نقد موجب تعامل در عرصه سیاسی و اجتماعی است.

حکومت مردم‌سالار از رسانه آزاد نمی‌هراسد

وی در خاتمه بیان کرد: حکومتی که ریشه در حمایت مردم دارد و از حضور رای‌دهندگان مشروعیت می‌یابد، نه تنها از رسانه آزاد نمی‌هراسد، بلکه از آزادی قانونمند و مسئولانه رسانه‌ها استحکام بیشتری خواهد گرفت.


نوشته شده در   يکشنبه 9 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode