ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 تير 1392     |     کد : 55807

امکان انتخاب رشته کنکوری‌های غایب

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری کنکور 92 با رقابت یک میلیون و 83 هزار و 571 داوطلب، از امکان انتخاب رشته داوطلبان غایب در این آزمون خبر داد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد
امکان انتخاب رشته کنکوری‌های غایب

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری کنکور 92 با رقابت یک میلیون و 83 هزار و 571 داوطلب، از امکان انتخاب رشته داوطلبان غایب در این آزمون خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از آزمون سراسری 92 در این دانشگاه امیرکبیر در جمع خبرنگاران، با اشاره به افزایش 18 هزار نفری ظرفیت پذیرش دانشجو، افزود: داوطلبانی که در آزمون غایب بوده‌اند یا در کل آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام نکرده‌اند نیز می‌توانند، رشته‌های بدون آزمون را در انتخاب رشته، انتخاب کنند. وی اظهار کرد: امسال ده‌هزار رشته محل در دوره بدون آزمون، پذیرش دانشجو خواهند داشت.

نحوه گزینش نهایی داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد

خدایی، تجمیع کنکور دانشگاه آزاد و سازمان سنجش را یکی از تفاوت‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته دانست و گفت: سازمان سنجش تنها متولی برگزاری کنکور است، اما بقیه امور از جمله انتخاب رشته، گزینش داوطلبان و اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد انجام می‌شود. وی درباره احتمال برگزار نشدن کنکور در سال 93، تاکید کرد: کنکور 93 برگزار خواهد شد، چرا که در صورت تصویب طرح نهایی سنجش و پذیرش دانشجو در مجلس، 85 درصد ظرفیت‌های کل آموزش عالی در پنج سال بدون آزمون خواهد بود، اما برای 15 درصد رشته‌های پرداوطلب آزمون برگزار می‌شود.

ظرفیت رشته‌محل‌های باآزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: 7درصد کل پذیرش به صورت با آزمون و 93 درصد برای رشته‌های بدون آزمون است که در کل 677 هزار داوطلب پذیرفته می‌شوند. خدایی با بیان این‌که دفترچه سوالات آزمون، دوساعت پس از اتمام هر نوبت منتشر می‌شود، گفت: کلید سوالات گروه‌های آزمایشی مختلف نیز از روز یکشنبه نهم تیر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی از اعلام نتایج اولیه کنکور 92 در دوازدهم مرداد خبر داد و گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، از هفدهم مرداد می‌توانند حداکثر صد رشته‌محل را به عنوان رشته محل‌های مورد علاقه خود انتخاب کنند. به گفته رئیس سازمان سنجش، نتایج نهایی کنکور 92، بیست و یکم شهریور اعلام می‌شود. 


نوشته شده در   شنبه 8 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode