ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 خرداد 1392     |     کد : 55175

استفاده از ابزارهای نوین آموزشی در آموزشهای دینی به کودکان ضروری است

یک استاد گروه فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب قم براین باور است که آموزش های دینی ای که به شکل مستقیم به کودکان داده می شوند تأثیر چندانی در آنها ندارند، امروزه باید از روشهای مدرن و ابزارهای روز دنیا از جمله بازی های رایانه ای و سینما و تلویزیون بهره برد.

یک استاد گروه فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب قم براین باور است که آموزش های دینی ای که به شکل مستقیم به کودکان داده می شوند تأثیر چندانی در آنها ندارند، امروزه باید از روشهای مدرن و ابزارهای روز دنیا از جمله بازی های رایانه ای و سینما و تلویزیون بهره برد. دکترحسن قنبری استاد گروه فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب قم در مورد اینکه چگونه می توان کودکان را با آموزه های دینی آشنا ساخت به خبرنگار مهر گفت: به هر حال تعالیم آموزه های دینی به کودکان کار مربیان دینی است. یعنی مربیان دینی از کودکستان و ابتدایی و راهنمایی باید کودکان را با آموزه های دینی آشنا سازند. البته پدرو مادرها می توانند این کار را از خانواده ها شروع کنند.

وی افزود: ولی به هر حال حوزه های علمیه، روحانیون و معلمین دینی اینها می توانند از سنین کودکی برای کودکان در قالب فیلمها و تصاویر و نقاشی و ابزارهای غیر مستقیم آموزشی مانند بازی ها، آموزه های دینی را به کودکان منتقل کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزه فرهنگ اظهارداشت: آموزش هایی که به شکل مستقیم داده می شوند تأثیر چندانی ندارند و امروزه باید از روشهای مدرن و ابزارهای روز دنیا بهره برد

وی در مورد اینکه چه ابزارهایی برای این منظور مناسب هستند هم اظهارداشت: ابزارهای مدرن آموزشی برای کودکان مانند قصه گویی، فیلم و کارتون، بازی های رایانه ای، سینما، تلویزیون ، رادیو ، نقاشی اینها ابزارهای مدرنی هستند که می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

این استاد گروه فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب درمورد اینکه تأکید بر چه موضوعاتی می تواند در سنین کودکی بر غنای معرفت دینی کودکان بیفزاید گفت: موضوعات دینی، دامنه وسیعی را شامل می شوند از مسائل اخلاقی گرفته تا باورهای اعتقادی و رفتاری، و آموزه هایی که مرتبط با آموزه های دینی هستند باید روی این مسائل بیشتر تأکید شود.


نوشته شده در   جمعه 24 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode