ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 فروردين 1392     |     کد : 52002

چگونه رفتار کنیم تا خانواده ای شاد داشته باشیم

زندگي زناشويي همراه يا بدون عاطفه مناسب با آن، كامل ترين شكل تصور از بهشت و جهنمي است كه ما در زندگي قادر به ايجاد، به دست آوردن...

زندگي زناشويي همراه يا بدون عاطفه مناسب با آن، كامل ترين شكل تصور از بهشت و جهنمي است كه ما در زندگي قادر به ايجاد، به دست آوردن و يا رسيدن به آن هستيم.این پرسش که "چگونه خانواده شادی داشته باشیم؟" و مانند آن از سوالات اساسي زندگي انسانهاست كه با فراواني بسيار بالا در بين افراد مطرح مي شود. چرا که همه افراد شادي را دوست دارند و آن را زيربناي سلامتي خود مي دانند.

با عنايت به محوريت زن ومرد در ايجاد زندگي شاد در خانواده و با توجه به اين كه خانواده شاد، جامعه شاد را ايجاد مي كند، رابطه مثبت زناشويي مي تواند مبنای شادي و در غير اين صورت منبع بزرگ رنج و ناراحتی باشد.

نقش زن در شادي

بي ترديد افكار شاد، ما را شاد مي كند، اما افكار بد، حالمان را خراب مي كند. زن بايد بداند به خاطر خوشبختي خودش هم كه شده بايد شوهر شاد و خوشبختي داشته باشد. براي رسيدن به اين هدف، يك لبخند هم كفايت مي كند. به طور يقين نمي توانيم شوهرمان راتغيير دهیم، زيرا شخصيت او شكل گرفته است. پس سعي كنيم كه او را همان طوري كه هست بپذيريم.

از تشويق كردن او درانجام مسئوليت هاي اجتماعي، شخصي و خانوادگی غفلت نورزيم. مطمئن باشيم كه قهرمان ساختن از او در همه شئونات زندگي به نفع ماست. با او حرف بزنيم، به اتفاق هم راه برويم، به حرفهايش گوش بدهيم، او را بفهميم، اينها رمز شادماني او هستند.

اگر مي خواهيم شوهرمان را خوشحال كنيم، ابتدا خودمان را شاد كنيم. با شادي به كار او نگاه كنيم تا او هم از كارش راضي بشود و بدانيم كه كسي كه از كارش راضي باشد مسرور و شاد مي شود. همسرمان را دست كم نگيريم، زيرا برداشتي كه ما از همسرمان داريم روي رفتار او، به خصوص در حضورما اثر مي گذارد.

وقتي همسرمان حتي در سالمندي به ما هديه اي مي دهد به او نگوييم اين چه كاري است كه با اين سن و سال انجام مي دهي؟ بلكه به گرمي از او تشكركنيم و خداوند را سپاسگزار باشيم كه به ما چنين همسري را داده است.

با تبسم و آراستگي از همسرمان استقبال كنيم همسرمان بعد ازخداوند آرامش دهي را از ما مي خواهد. سعي كنيم سوتفاهم ها را كنار بگذاريم و حداقل يك روز در هفته را با هم باشيم. به غذاي مورد علاقه همسرمان بايد توجه كنيم. حتما بدانيم كه پشت سرهر مرد مو فق، يك زن حمايتگر و مدير ايستاده است.

نقش مرد در شادي

اگر فرض را براين بگذاريم كه در سن 25 سالگي ازدواج كنيم، مي توان نتيجه گرفت كه حدود 50 سال يا بيشتربا فرض برخورداري از عمر طبيعي با زنمان زندگي مي كنيم، پس به اين بينديشيم كه با شاد كردن همسرمان خودمان هم شاد و خوشبخت خواهيم بود.

براي اين كار بايد سعي كنيم در خودمان عادات بهتر ايجاد كنيم. مثلا قبل از اين كه ميهمان دعوت كنيم موضوع را با او در ميان بگذاريم، به او فرصت كافي براي تدارك ميهمان بدهيم، در مسايل عقلاني و منطقي با زنمان موافقت كنيم، اشتباهات خود را بپذيريم، اشتباه پذيري كسر شان و امتياز دادن نيست، بلكه اشتباه بهترين آموزگار انسان است.

سعي كنيم بخنديم و به همراه ما زن ما هم بخندد، بدانيم كه خوشحال كردن زن هنر است نه علم، اگر علم بود همه مي توانستند كسب كنند، اما هنر ريشه ذاتي و دروني دارد و به همين جهت اثر آن ماندگارتر است.

از تلاش همسرمان قدرداني كنيم، در تصميم گيري به او كمك كنيم. شرايطي را فراهم كنيم كه استعدادهايش را نمايان كند و با بهره گيري از قدرت تعريف و تمجيد ما بدرخشد. به جاي هداياي گران قيمت، براي زنمان وقت صرف كنيم، به گفته هايش گوش دهيم و حتي اجازه دهيم فرياد بكشد تا از اين طزيق به آرامش برسد، محبت خودمان را به زبان بياوريم.

فراموش نكنيم كه حال و هواي عاشقي تا زماني بر فضاي خانواده ما حاكم خواهد بود كه رفتار ما با همسرمان مانند رفتار روزهاي آشنايي و نامزديمان باشد. يقين بدانيم كه هر چه در خانه شادتر باشيم و ارتباط بهتري با همسرمان داشته باشيم انرژي بيشتري داريم تا صرف كارمان كنيم و به اين وسيله در كارمان نيز موفق تر خواهيم بود.

زنان نياز به صحبت كردن دارند، مردي كه با زنش صحبت مي كند و به حرفهاي او گوش مي دهد قلب زنش را تسخير مي كند. شاید بارها شنيده باشيم كه خانم ما مي گويد "فقط مي خواهم حرفم را بشنوي و آنچه را مي گويم درك كني و به احساس من اهميت بدهي" اين جمله و امثال آن بيانگر ابراز نياز دروني وي است. پس به همسرمان توجه كنيم تا شادي در فضاي زندگي ما پراكنده شود.


نوشته شده در   سه شنبه 20 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode