ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 اسفند 1391     |     کد : 51138

قوه قضاییه با جرائم انتخاباتی برخورد می‌كند

رئیس قوه قضاییه به تشكیل ستادهای ویژه انتخاباتی اشاره كرد و گفت: ستادهای ویژه انتخاباتی قوه قضاییه در انتخابات ریاست جمهوری آینده با قاطعیت عمل خواهد كرد تا نامزدها بدانند كه دستگاه قضایی با چشمانی بیدار بر جرایم انتخاباتی نظارت دارد.


آیت‌‌الله آملی لاریجانی:
قوه قضاییه با جرائم انتخاباتی برخورد می‌كند


رئیس قوه قضاییه به تشكیل ستادهای ویژه انتخاباتی اشاره كرد و گفت: ستادهای ویژه انتخاباتی قوه قضاییه در انتخابات ریاست جمهوری آینده با قاطعیت عمل خواهد كرد تا نامزدها بدانند كه دستگاه قضایی با چشمانی بیدار بر جرایم انتخاباتی نظارت دارد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در آخرین جلسه مسئولان عالی قضایی با تاكید بر این‌كه موضوع پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی پیش از این در قوه قضاییه مغفول مانده بود، گفت: تشكیل این ستادها آثار بسیار خوبی داشته است.

رئیس دستگاه قضا به تشدید نظارت‌ها بر عملكرد قضات اشاره كرد و با تاكید بر این‌كه «معتقدیم بدنه دستگاه قضایی سالم و دارای قضات بسیار متدین و شریف است»، افزود: در كنار قضات بسیار متدین، شریف، آزاده و مستقل و كارمندان متدین كه حجم بالای كار دستگاه قضایی را بر دوش دارند، قطعا مانند هر دستگاه دیگری افرادی هم هستند كه از این موقعیت و جایگاه سوءاستفاده می‌كنند و بر این اساس نظارت‌ها تشدید شده تا به جایی برسیم كه رضایت‌ مردم تحصیل شود و كسی از قضات جرأت برخورد نامناسب با مردم را نداشته باشد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی بر لزوم گسترش فعالیت‌های ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاكید و اظهار كرد:ضرورت دارد كه در سال‌های آینده با تبیین حقوق بشر اسلامی، تاریخچه و اعتقاد ذاتی اسلام به حقوق بشر را به رخ مدعیان حقوق بشر بكشانیم تا چهره امثال گزارشگران حقوق بشر كه اطلاعات خود را از ضدانقلاب و منافقان می‌گیرند فاش شود و جهانیان بدانند كه اسلام و نظام جمهوری اسلامی طرفدار و پرچمدار واقعی حقوق بشر است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی وظیفه دستگاه قضایی است و در این زمینه منتی بر كسی نداریم، اما سال 91 و پیش از آن كار بسیار مهمی در برخورد با فساد بزرگ مالی انجام شد كه جای شكر دارد، چرا كه این رسیدگی و برخورد قاطع كه بسیاری از دشمنان اسلام و نظام آن را غیرقابل انجام می‌دانستند، سرمنشأ اصلاحات بسیاری در اوضاع اقتصادی كشور خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه تاكید كرد: با تلاش همه مسئولان، قضات، كاركنان و دادستان كل كشور مساله بخوبی پیش رفت و قبل از پایان سال 91 بخش مهمی از این پرونده عظیم به نتیجه رسیده است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اعلام این‌كه این پرونده دارای 28 هزار صفحه مستندات و گزارش بوده و رای آن نیز حدود 1600 صفحه تنظیم شده است، افزود:‌ بسیار متاسفم كه برخی گفته‌اند رای این پرونده تنها دو صفحه بوده است، در حالی كه ممكن است رای پرونده‌ای دو سطر هم باشد، اما قطعا هر رأیی نیازمند مستندات بسیار است و در این پرونده نیز مستندات حجیم آن قابل كتمان نیست و برخی از قضات دیوان عالی كشور كه از مجرب‌ترین قضات هستند، در مرحله تجدید نظر به پرونده رسیدگی كرده‌اند و بخوبی از حجم وسیع كارهای انجام‌شده و روند رسیدگی‌ها آگاه هستند.

رئیس قوه قضاییه به ادعاهای برخی افراد درباره پرونده فساد بزرگ مالی اشاره كرد و گفت:‌ متاسفیم كه برخی افراد كه باید از روند رسیدگی به این پرونده استقبال می‌كردند، نسبت به آن فرافكنی كردند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان این‌كه به عنوان رئیس قوه قضاییه فارغ از محتوای پرونده نسبت به روند رسیدگی به این پرونده از سوی قضات متدین اطمینان دارد، گفت: نمی‌خواهم نسبت به اظهارنظرها و موضعگیری‌هایی كه راجع به این پرونده شده و می‌شود، گلایه كنم و ارزیابی آن را به وقت دیگری خواهم گذاشت و اكنون به این مساله اكتفا می‌كنم كه روند مبارزه با مفاسد اقتصادی محدود به این پرونده نبوده و مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی در طول سال پرونده‌های زیادی در رابطه با زمین‌خواری، مفاسد بانكی، رشوه و دیگر مفاسد بررسی می‌كند و به نتیجه می‌رساند.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode