ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 اسفند 1391     |     کد : 50631

تولید 3000 سانتریفیوژ نسل جدید

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تولید 3000‌عدد از نسل جدید سانتریفیوژ گفت: خط تولید نهایی این سانتریفیوژها به اتمام رسیده و بزودی نسل‌های اولیه این سانتریفیوژها كه راندمان كمی دارد، كنار گذاشته می‌شود.

عباسی خبر داد
تولید 3000 سانتریفیوژ نسل جدید


رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تولید 3000‌عدد از نسل جدید سانتریفیوژ گفت: خط تولید نهایی این سانتریفیوژها به اتمام رسیده و بزودی نسل‌های اولیه این سانتریفیوژها كه راندمان كمی دارد، كنار گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس، فریدون عباسی دیروز در همایش كاربرد فناوری‌های هسته‌ای در سلامت، كشاورزی و صنعت درباره رویكردهای آینده سازمان انرژی اتمی ایران افزود: رویكرد آینده ما این است كه با صنایع مختلف همكاری كنیم و ظرفیت‌های خالی خود را در اختیار صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی كه دچار تحریم هستند، قرار دهیم.

وی با بیان این‌كه برای پایداری فناوری لازم است آن‌را در دانشگاه‌ها وارد كنیم، اظهار كرد: دو دانشگاه فنی مهندسی كشور را مدنظر قرار داده‌ایم تا با انعقاد قرارداد پشتیبانی این دانشگاه‌ها را برای دنبال كردن بحث‌های فنی انرژی هسته‌ای جذب كنیم.

عباسی با اشاره به دستاوردهای سازمان انرژی هسته‌ای گفت: راه‌اندازی رآكتور بوشهر از جمله این موارد است كه البته در طول یك و نیم سال گذشته دچار اشكالاتی به دلیل قدمت تجهیزات و تكنولوژی تركیبی روسیه و آلمان بوده است.

وی اضافه كرد: البته در یك‌ سال گذشته هیچ مشكلی در بخش هسته‌ای رآكتورها نداشتیم و خاموشی‌های مرتبط با ژنراتورها به‌دلیل اشكال در طراحی روسی آن و در نتیجه نشت انرژی بوده است.

تولید 11 میلیارد تومان برق هسته‌ای در یك ماه

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به‌لزوم تحول در سبد برق كشور گفت: ما توانستیم در طول یك ماه 11 میلیارد تومان برق هسته‌ای تولید كنیم كه هزینه اصلی آن 20 میلیارد تومان است و با توجه به افزایش قیمت سوخت‌های رایج، هزینه آن بسیار مناسب است، بنابر این نقش مهم سوخت‌های هسته‌ای در زمان قطع سوخت‌های رایج در اینجا مشخص می‌شود. وی افزود: از 20 هزار مگاوات برق تولیدی كه در افق 1404 پیش‌بینی شده ده هزار مگاوات آن به شرط تامین منابع مالی و تسهیلات لازم تا سال 1410 محقق می‌شود.

وی با بیان این‌كه این رآكتورها در آینده نیازمند پشتیبانی فنی هستند، گفت: شركت‌های جدیدی تاسیس شده‌اند كه قرار است در دو سال آینده به‌ساخت تجهیزات رآكتور هزار مگاواتی بپردازند.

اصفهان قطب تولید تمام مواد هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به این‌كه اصفهان توانسته كشور را در زمینه انواع سوخت‌های تولیدی به خودكفایی برساند، گفت: با توجه به این‌كه بخشی از تولید سوخت رآكتور هزار مگاواتی بوشهر بسیار پیچیده بود متخصصان اصفهانی توانستند از این گلوگاه سخت عبور كنند و سوخت كوچك را برای آزمایش در رآكتور تهران بسازند.

وی ادامه داد: با توجه به امكانات اصفهان و تمركز درزمینه سوخت و غنی‌سازی قرار شد اصفهان قطب تولید تمام مواد هسته‌ای قرار بگیرد.

وی با اشاره به این‌كه سایت اصفهان حتی در صورت حمله هوایی هیچ‌گونه آلودگی ندارد، گفت: میزان مواد هسته‌ای موجود در سایت بسیار كم است و تنها در حد مصرف یك هفته مواد در كارخانه است.

مشاركت در ساخت رآكتورهای قدرت

عباسی با بیان این‌كه رآكتور توان متوسط 360 مگاوات توسط بخش خصوصی طراحی و تكمیل شده تصریح كرد: آمادگی مشاركت در ساخت رآكتورهای قدرت را با طرف‌های خارجی داریم و پیشنهادهایی در این زمینه از سوی روسیه و كشورهای غربی داشته‌ایم.

رونمایی از 7 رادیو دارو تا پایان امسال

در ادامه این همایش حسین خلفی، معاون سازمان انرژی اتمی گفت: تاكنون 15 نوع دارو از سوی سازمان انرژی هسته‌ای كشور تولید شده است كه در سال گذشته از هشت دارو رونمایی شده و تا پایان امسال از هفت داروی دیگر رونمایی خواهد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 14 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode