ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 بهمن 1391     |     کد : 48702

ملال‌آورترين انتخابات در تاريخ رژيم صهيونيستي

انتخابات نوزدهمين دوره پارلمان رژيم صهيونيستي (كنيست) روز گذشته برگزارشد. پنج ميليون و 650 هزار اسرائيلي واجد شرايط شركت در اين انتخابات، روز گذشته پاي صندوق‌هاي راي رفتند تا بتوانند 120 عضو پارلمان را تعيين كنند.


تکراري بودن نامزدها و نتايج از پيش مشخص، از جمله دلايل عدم استقبال مردم از اين انتخابات بود

ملال‌آورترين انتخابات در تاريخ رژيم صهيونيستي

انتخابات نوزدهمين دوره پارلمان رژيم صهيونيستي (كنيست) روز گذشته برگزارشد. پنج ميليون و 650 هزار اسرائيلي واجد شرايط شركت در اين انتخابات، روز گذشته پاي صندوق‌هاي راي رفتند تا بتوانند 120 عضو پارلمان را تعيين كنند.


به گزارش ايسنا، حدود 20 هزار نفر از افراد پليس و نيروهاي امنيتي نيز براي تامين امنيت انتخابات ديروز و شعب اخذ راي در فلسطين اشغالي بسيج شده بودند. در مجموع 32 فهرست انتخاباتي احزاب اسرائيل براي كسب كرسي‌هاي كنيست با هم رقابت كردند كه گفته مي‌شود تنها يك سوم از اين فهرست‌ها مي‌توانند حد نصاب آراي لازم براي حضور در كنيست را كسب كنند. بر اساس قانون اسرائيل، تنها فهرست‌هاي انتخاباتي امكان حضور در كنيست را خواهند داشت كه بتوانند 2 درصد آراي ريخته شده به صندوق‌ها را به خود اختصاص دهند. كار راي‌گيري از ساعت 7 بامداد به وقت محلي فلسطين اشغالي آغاز شد و تا ساعت 10 شب ادامه پيدا كرد. نظرسنجي‌هاي به عمل آمده تاكنون نشان مي‌دهد ائتلاف احزاب افراطي به رهبري «ليكود» برنده اين انتخابات خواهد بود و بنابراين دوباره بنيامين نتانياهو، نخست‌وزيرفعلي رژيم صهيونيستي مامور تشكيل كابينه جديد خواهد شد.

مشاركت پايين


ناظران استقبال مردمي از اين انتخابات را بسيار پايين و ملال‌آور توصيف كردند. تكراري بودن نامزدها و نتايج از پيش معلوم، از جمله دلايلي است كه گفته مي‌شود مردم را متمايل به شركت در انتخابات نمي‌كرد تا آنجا كه تلاش اصلي نامزدها به جاي برنده شدن بيشتر صرف مشاركت دادن مردم در انتخابات مي‌شد. خبرنگار الجزيره در گزارشي از غرب بيت‌المقدس نوشت: در نخستين ساعت راي‌گيري حضور مردم محدود و اندك بود. اوضاع در شهر ناصره هم مشابه بيت‌المقدس بود. از اين رو تحليلگران معتقدند ميزان مشاركت اعراب اسرائيل اين بار حتي كمتر از سال 2009 خواهد بود.

آمار و ارقام نشان مي‌دهد حمايت‌ها از ائتلاف «ليكود ـ بيت نو» (ائتلاف مركب از دو حزب «ليكود» به رهبري نتانياهو و «اسرائیل خانه ما» به رهبري آويگدور ليبرمن وزيرخارجه مستعفي رژيم صهيونيستي) كاهش يافته است؛ به طوري كه بر اساس اين نظرسنجي‌ها ممكن است حزب ليكود حداكثر 32 كرسي، يعني ده كرسي كمتر از آنچه اكنون در اختيار دارد كسب كند و حزب چپ «كارگر»، نيز 17 كرسي را كسب مي‌كند. در همين حال يكي از قابل توجه‌ترين رقيبان بنيامين نتانياهو براي احراز پست نخست‌وزيري رژيم صهيونيستي، «نفتالي بنت»، رهبر جوان و كاريزماتيك حزب راست افراطي مذهبي و ناسيوناليست موسوم به «خانه يهود» است كه در نوامبر 2013 رهبري اين حزب را بر عهده گرفت.

حزب «خانه يهود» كه بشدت مخالف تشكيل كشور فلسطين است، سال 2009 تنها موفق شده بود سه كرسي را در پارلمان كسب كند؛ اما احتمالا در اين انتخابات 15 كرسي را به دست مي‌آورد و مي‌تواند در آينده شريكي براي دولت باشد.

تكرار سياست‌هاي گذشته

با وجود احتمال بازگشت نتانياهو به قدرت، اكنون سوال اساسي اين است كه وي چگونه مي‌خواهد ائتلاف تشكيل دهد و رژيم صهيونيستي را درخصوص مسائل مهمي چون شهرك‌سازي‌ها، مذاكره با فلسطين و نحوه برخورد با ايران هدايت و رهبري كند. در همين حال برخي ناظران مي‌گويند انتخابات اخير را بايد به نوعي پيروزي بزرگ شهرك‌نشينان يهودي تلقي كرد كه بشدت حامي جريان افراط‌گرايي در اسرائيل به شمار مي‌روند. مساله شهرك‌سازي‌ها تاكنون با واكنش گسترده بين‌المللي مواجه شده است؛ اما رهبران رژيم صهيونيستي همچنان بر توسعه اين شهرك‌ها تاكيد مي‌ورزند. با انتخاب مجدد بنيامين نتانياهو به نظر نمي‌رسد سياست‌هاي رژيم صهيونيستي در آينده شاهد تغيير قابل ملاحظه‌اي باشد و در واقع رهبران اين رژيم همان سياست‌هاي گذشته را تكرار خواهند كرد. از همين رو ادامه بن‌بست در مذاكرات صلح، توسعه شهرك‌سازي‌ها و افزايش مشكلات اقتصادي از جمله مشكلات اين رژيم خواهد بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode