ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 دي 1391     |     کد : 47846

ورود عمه خانم به «زمانه»

او فرزند چهارم يك خانواده هفت نفري است و به گفته خودش، مادرش با ورود او به دنياي بازيگري مخالف بود. مهرانه مهين‌ترابي ليسانس بازيگري و كارگرداني خود را از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران گرفته است.



جام جم آنلاين: او فرزند چهارم يك خانواده هفت نفري است و به گفته خودش، مادرش با ورود او به دنياي بازيگري مخالف بود. مهرانه مهين‌ترابي ليسانس بازيگري و كارگرداني خود را از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران گرفته است. هرگز ازدواج نكرده و هميشه در پاسخ به پرسش‌هاي مكرر درباره دليل اين امر، جواب مي‌دهد: «ازدواج را دوست داشتم اما بايد تنها مي‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم براي افراد خانواده‌ام آشپزي كنم. اما از آنجا كه بازيگري وجودم را فراگرفته بود، نمي‌توانستم براحتي از حرفه‌ام بگذرم».



اولين تجربه بازيگري او ايفاي نقشي در يك تله‌تئاتر نوشته محسن يلفاني در سال ۱۳۵۶ بود. با بازي در فيلم «گلبهار» به كارگرداني تهمينه اردكاني در سال ۱۳۶۵ به سينما آمد و با بازي در مجموعه تلويزيوني «خيرالله صندوقچه اسرار» در سال‌۱۳۷۱ عضوي از خانواده مجموعه‌هاي تلويزيوني شد.

او با نقش‌آفريني در مجموعه «همسران» و «خانه‌سبز» به اوج محبوبيت رسيد. مهين‌ترابي در سريال «خانه سبز» نقش مقابل مرحوم خسرو شكيبايي را بازي مي‌كرد.

او مادر فريد با بازي رامبد جوان بود كه در طبقه بالاي خانه آنها زندگي مي‌كرد. اين سريال توانست بينندگان زيادي را به خود جذب كند و با بازي‌هاي روان و داستان‌هاي جذاب خود طرفداران زيادي را براي خود دست و پا كند. مهين‌ترابي در مجموعه «همسران» نيز نقش ماندگاري را از خود به جا گذاشت.

مهينِ سريال «همسران»، همسر مردي به نام كمال با بازي فردوس كاوياني بود. او نام همسرش، «كمال» را آنقدر با لحني خاص ادا مي‌كرد كه اين نام و آن لحن تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها افتاده بود.

يكي از ويژگي‌هاي مهين ترابي كه بعد‌ها در سريال «نرگس» نيز تكرار شد، آرامش و رواني بازي او مقابل دوربين است. او صداي خوبي هم دارد و مي‌توان به‌جرات گفت از آن دسته از هنرپيشگاني است كه بخشي از جذابيت بازي آنها به صدايشان برمي‌گردد.

مهين‌ترابي هم‌اكنون سريال «زمانه» به كارگرداني حسن فتحي را در حال پخش از شبكه سه دارد. او نقش خواهر ناتني حسام را بازي مي‌كند.

خواهري كه تا به حال اثري از او نبوده و با حقوق بخور و نمير معلمي در منطقه‌اي از جنوب شهر روزگار مي‌گذراند و مثل همه دبيرها چهره فرهنگي و مثبتي دارد. حالا او قرار است پرده از رازي بردارد كه به‌سال‌ها قبل برمي‌گردد. مهين‌ترابي چهره گرفته‌اي دارد.

گريمش ساده است و خطوط صورتش كمي برجسته‌تر از حد معمول است. آنقدر كه ما به عنوان بيننده دريابيم اين عمه‌خانم گوشه‌گير زجر‌هاي زيادي كشيده و حالا شايد وقت انتقام است.

مهراوه فردوسي - گروه راديو و تلويزيون


نوشته شده در   چهارشنبه 6 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode