ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 آذر 1391     |     کد : 46977

آثار فرهنگی چکهای برگشتی/ بی‌اعتمادی سبب ترجیح منافع فردی بر جمعی می‌شود

یک استاد گروه فلسفه دانشگاه سمنان گفت: باید از خیلی از مسائلی که در جامعه ایجاد بدبینی می‏کند از جمله سیاه کاریی‏ها یا پخش بعضی از حوادث و یا مسائل مختلف، ممانعت به عمل آورد.

یک استاد گروه فلسفه دانشگاه سمنان گفت: باید از خیلی از مسائلی که در جامعه ایجاد بدبینی می‏کند از جمله سیاه کاریی‏ها یا پخش بعضی از حوادث و یا مسائل مختلف، ممانعت به عمل آورد.

دکترعظیم حمزئیان در مورد اینکه بی اعتمادی اجتماعی یکی از ویژگی‏های جامعه بیمار است آیا دنبال کردن نفع شخصی توسط افراد پیامد آن نیست به خبرنگار مهر گفت: بی اعتمادی اجتماعی ازعواملی است که باعث انزوای افراد در جامعه و در خودشان می‎شود و فردیت گرایی یا فردگرایی در این صورت رشد می‏کند. از این جهت افراد سعی می کنند فقط منافع فردی خودشان را پیش ببرند و منافع جمعی را بر منافع شخصی ترجیح نمی‎دهند.

وی در مورد اینکه آیا بی اعتمادی باعث قانون شکنی توسط افراد نمی‎شود هم تصریح کرد: ایندو ارتباط نزدیکی به هم ندارند. بی اعتمادی می‏تواند نسبت به بسیاری از مسائل باشد از جمله بی اعتمادی به قانون. اما عمدتاً بی اعتمادی که در جامعه وجود دارد بی اعتمادی در روابط انسانها با یکدیگر مطرح است تا روابط انسانها با قوانین یا با مسائل اجتماعی. از این جهت انسانها نسبت به رفتار انسانهای دیگر یا عکس العمل انسانهای دیگر اعتماد ندارند ولی اعتمادشان نسبت به قانون امر درجه دومی محسوب می‎‏شود. لذا ارتباط بی اعتمادی با قانون‎ها یک ارتباط دوری است.

مدیرادیان و مذاهب دانشگاه سمنان درباره اینکه آیا پارتی بازیها و بالا بودن آمارچک‎‏های برگشتی نشانه بی اعتمادی اجتماعی نیستند؟ اظهارداشت: این مسئله در اقتصاد مطرح است چکهای برگشتی و بعضی چیزهای دیگر که در اقتصاد پس داده نمی‎شوند عامل بی اعتمادی است و نه نتیجه بی اعتمادی، از این جهت ایجاد کننده بی اعتمادی محسوب می‏شوند.

این محقق و پژوهشگر مسائل فرهنگی در مورد اینکه برای رفع این معضل، نهادهای فرهنگی، آموزشی، قانونگذار و اجرایی چه کار باید بکنند هم گفت: درمسائل فرهنگی و اجتماعی اولین کاری که باید انجام بشود آموزش و یا ایجاد این فرهنگ است که مصلحت جامعه به مصلحت فرد مقدم است و افراد جامعه نباید بدبین باشند از جهت اینکه خیلی از مسائلی که ایجاد بدبینی می‏کند از جمله سیاه کاریی‏ها یا پخش بعضی از حوادث و یا مسائل مختلف از اینها جلوگیری و ممانعت به عمل آورد. اینکه در شبکه‎های عمومی در فیلم‏ها و مسائل دیگر کمتر این مسائل را بیان کنند.

این نویسنده و محقق تصریح کرد: تا اندازه‏ای مسائل اقتصادی هم مربوط به روابط اجتماعی است.



نوشته شده در   شنبه 18 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode