ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 آذر 1391     |     کد : 46174

اکران پیش از پخش جهانی جلب اعتماد بخش خصوصی است

فیلم سه بعدی زامبیزیا برای اولین‌بار در ایران پیش از پخش ...

بهنام وارسته مدیرعامل موسسه "سینما ایده‌آل" گفت: عبارت "اکران فیلم سه بعدی زامبیزیا برای اولین‌بار در ایران پیش از پخش جهانی"، تنها یک ادعا و یا شعار تبلیغاتی نیست بلکه موضوعی حقیقی برای جلب اعتماد بخش خصوصی برای گسترش زمینه‌های فرهنگی است.
به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل موسسه "سینما ایده‌آل" در واکنش به گزارش "اکران انیمیشن خارجی قبل از پخش جهانی؛ برنامه‌ریزی یا شعار تبلیغاتی؟!" در خبرگزاری مهر توضیحاتی درباره اکران فیلم سه بعدی "زامبیزیا" در تالار ایوان شمس ارائه کرد.

بهنام وارسته مدیرعامل موسسه "سینما ایده‌آل" در این باره به خبرنگار مهر، گفت: موسسه "سینما ایده‌آل" نخستین موسسه خصوصی است که زیرنظر سازمان سینمایی و در کنار بنیاد سینمایی فارابی فعالیت می‌کند و هدف ما از این تبلیغ هم جلب نظر مدیران سینمایی به بخش خصوصی بوده‌است به این معنا که این نکته را متذکر شویم که بخش خصوصی در ایران می‌تواند پیش‌تر از پخش جهانی اثر سینمایی را به اکران عمومی برساند.

فیلم "زامبیزیا" دو ماه و نیم دیگر پخش جهانی می‌شود

وارسته در ادامه در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان قبل از پخش جهانی فیلم خارجی را اکران کرد؟ گفت: پخش جهانی فیلم‌های خارجی اصولا در دست کمپانی‌های پخش آمریکا، کشورهای اروپایی و آسیایی است و این فیلم هم در دستور اکران است منتها به دلیل ترافیک پخش فیلم‌ها، قرار است "زامبیزیا" دو ماه و نیم دیگر روی پرده‌ها رود اما من به دلیل روابط خوبی که دارم بدون نقض مسائل قانونی و حقوقی می‌توانم این فیلم را پیش از پخش جهانی در ایران اکران کنم.



وی در پاسخ به این سئوال که پس چگونه دی‌وی‌دی این فیلم سینمایی در بازار قاچاق در ایران در حال خرید و فروش است گفت: مسئله کپی فیلم "زامبیزیا" به این موضوع برمی‌گردد که این فیلم در برخی از کشورهای کوچک مانند بلغارستان، استونی، آفریقای جنوبی، آلمان و ایستلند به شکل محدود اکران شده و کپی موجود در ایران برگرفته از اکران در این کشورها است.

وارسته در ادامه افزود: متاسفانه در ایران قانون کپی‌رایت معنا ندارد و مسئولان مانع از تکثیر کپی‌های به سرقت رفته نمی‌شوند.

"اکران در ایران قبل از پخش جهانی" رکورد تازه در بخش خصوصی است

مدیرعامل موسسه "سینما ایده‌آل" در ادامه متذکر شد: بنابراین من به شخصه هدفم این بود که با اکران در ایران قبل از پخش جهانی، رکوردی تازه در فعالیت‌های بخش خصوصی داشته باشیم. بنابراین این فیلم با همخوانی و هماهنگی که با فرهنگ مردم سرزمین ام دارد برای اکران انخاب کردم.

بهنام وارسته در پاسخ به این سئوال که آیا با وجود ایام عزاداری اکران این فیلم در بعد از این ایام همچنان پیش از پخش جهانی اکران می‌شود؟ گفت: اکران پیش از پخش جهانی همچنان بر قوت خود باقی است و حتی اگر دو سه هفته آینده هم اکران شود باز هم در اکران جلوتر از جهان هستیم.

وی افزود: با این اوصاف آنچه به‌عنوان ادعای تبلیغاتی مطرح شده است به هیچ عنوان ادعا نیست و کاملا صحت دارد و حتی اگر یک سئانس هم پخش شود باز هم پیش هستیم و حتی اگر آخر محرم اکران شود باز هم جلوتر از اکران جهانی و پخش خاورمیانه هستیم.

بهنام وارسته مدیرعامل موسسه "سینما ایده‌آل" در پایان افزود: برای خدمت به سرزمینم مدتی است به ایران برگشته‌ام و دوست دارم از قابلیت‌های فرهنگی کشورم استفاده‌های درست کنم.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode