ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 آبان 1391     |     کد : 44985

نيمي از مستمري‌بگيران تامين اجتماعي حداقل حقوق بگيرن

مدیرکل امور فنی مستمری‌ سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون و 730 هزار پرونده مستمری در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، گفت: نیمی از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

جام جم آنلاين: مدیرکل امور فنی مستمری‌ سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون و 730 هزار پرونده مستمری در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، گفت: نیمی از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.
منصور آتشی با اعلام پرداخت ماهیانه 12 هزار میلیارد ریال مستمری به جامعه تحت پوشش اظهار کرد: در این میان 9200 میلیارد ریال مستمری، 1300 میلیارد ریال مزایای جانبی از جمله عائله مندی، اولاد، سبد خانوار و 1400 میلیارد ریال نیز حمایت یارانه‌ای دولت در قالب بند ج ماده 39 پرداخت می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالي مبنی بر زمان تحقق افزایش حقوق حداقل‌بگیران به 700 هزار تومان که از سوی ریاست سازمان تامین اجتماعی پیش از این وعده داده شده بود، اظهار کرد: هدف سازمان تامین اجتماعی تامین معیشت مستمری‌بگیران متناسب با بودجه و درآمدهای سازمان است، لذا اگر توان مالی این سازمان پاسخگو باشد، سقف این مستمری‌ها افزایش می‌یابد که این امر نیازمند محاسبات دقیق بیمه‌ای و احتساب بار مالی این امر است.

آتشی در ادامه با اشاره به پرداخت «سبد خانوار» از سال جاری توسط سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: مقرر شده بود، پس از افزایش 18 درصدی حقوق‌ سالیانه در سازمان تامین اجتماعی، مستمری آن تعداد از بازنشستگانی که افزایش حقوق 18 درصدی آنها کمتر از 100 هزار تومان بود تا 100 هزار تومان افزایش یابد که این امر در قالب "سبد خانوار" محقق شد.

به گفته وی این پرداخت‌ها از محل منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی و بدون هیچگونه تکلیف قانونی و به دستور مدیرعامل محقق شد.

به گفته وی، پرداخت کمک هزینه سبد خانوار بالغ بر 38 میلیارد تومان در سال برای تامین اجتماعی بار مالی دارد.

مدیرکل امور فنی مستمری‌ سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای عالی کار مبنی بر پرداخت 390 هزار تومان حداقل حقوق در سال جاری عنوان کرد: طبق ماده 111 تامین اجتماعی، مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نباید کمتر از این رقم باشد، لذا در سال جاری 390 هزار تومان مستمری به هر فرد پرداخت می‌شود که با لحاظ مزایای جانبی این رقم به 530 هزار تومان برای حداقل‌بگیرها می‌رسد.


نوشته شده در   دوشنبه 8 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode