ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 تير 1391     |     کد : 39814

بهداشت نوزادان و شيرخواران

شيرخواران يكي از بي‌دفاع‌ترين موجودات زنده روي زمين هستند. آنها در برابر آنچه كه برايشان خطرساز است نمي‌توانند از خود دفاع كنند.

شيرخواران يكي از بي‌دفاع‌ترين موجودات زنده روي زمين هستند. آنها در برابر آنچه كه برايشان خطرساز است نمي‌توانند از خود دفاع كنند. يكي از خطرهايي كه شيرخواران با آن روبه‌رو هستند، ميكروب‌ها، باكتري‌ها و ويروس‌هايي است كه اطراف آنها را فرا گرفته است.

براي مبارزه با اين خطر، والدين موظف به رعايت بهداشت نوزاد خود هستند تا بتوانند از او در برابر ميكروب‌ها، باكتري‌ها و ويروس‌ها مراقبت كنند.

شكي نيست كه رعايت بهداشت و پيشگيري از بيماري‌ها بهتر از درمان بيماري است.

ساده‌ترين راه، شستن دست‌ها قبل از تماس با شيرخوار و همچنين جلوگيري از تماس شيرخوار با افرادي است كه بيماري مسري دارند و نيز واكسينه كردن به‌موقع نوزاد در برابر بيماري‌هاي مسري راه‌حل ديگر است.

از طرفي، افراط بيش از حد در شستن دست‌ها و صورت نوزاد و محدوديت بيش از حد در ارتباط اجتماعي شيرخوار و نبردن نوزاد در جمع نيز مي‌تواند مشكل‌ساز باشد بنابراين بايد متعادل رفتار كنيم.

مي‌توان نتيجه گرفت كه نه وسواس بيش از حد و نه بي‌توجهي به بهداشت شيرخواران به سلامت آنها كمكي نمي‌كند و بايد تعادل را در رعايت بهداشت آنها رعايت كرد.

پوست، اولين سد دفاعي انسان در برابر ميكروب‌هاست. در نوزادان اين سد دفاعي به مقدار كافي مقاومت ندارد و كمي آسيب‌پذير است.

به همين دليل بايد پوست سر و تن نوزادان را تميز نگه داريم و بسته به شرايط نوزاد، او را حمام كنيم. نوزادان را نبايد هر روز حمام كرد، نوزاد دو ماهه را بايد يك روز در ميان حمام برد.

در بهار و تابستان هنگام عصر و در زمستان نزديك ظهر بهترين زمان حمام نوزادان است. درجه حرارت آب حمام بايد 36 يا 37 درجه باشد و بعد از حمام بايد ناخن، چشم و بيني بچه خشك شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 29 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode