ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 تير 1391     |     کد : 39464

يك ايستگاه زودتر پياده شويد

ورزش در دوران نوجواني يك فعاليت ضروري است و مي توانند براي داشتن تحرك بيشتر، تا حد امكان مسير مدرسه را پياده طي كنند و اگر وسيله نقليه عمومي استفاده مي كنند، يك ايستگاه زودتر پياده شوند و بقيه راه را پياده بروند.

جام جم آنلاين: ورزش در دوران نوجواني يك فعاليت ضروري است و مي توانند براي داشتن تحرك بيشتر، تا حد امكان مسير مدرسه را پياده طي كنند و اگر وسيله نقليه عمومي استفاده مي كنند، يك ايستگاه زودتر پياده شوند و بقيه راه را پياده بروند.
به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين از وزارت بهداشت، كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن بيان مطلب فوق، گفت:‌ لازم است نوجوانان به منظور كنترل وزن در هر وعده غذا، زياد نخورند و تعداد وعده هاي غذا را در روز به حدود پنج وعده برسانند و حجم هر وعده را كم كنند همچنين پروتئين هاي زود جذب و با كيفيت بالا مانند شير، ماست، پنير و مرغ يا ماهي مصرف كنند.

وي افزود:‌ استخوان نوجوانان براي رشد نياز به كلسيم، فسفر، منيزيم و يد دارند و عضلات نيز براي رشد به پروتئين و كربوهيدرات ها نيازمندند بنابراين براي بلند شدن قد و رشد استخوان ها و عضلات مواد غذايي بايد حاوي كلسيم، فسفر و پروتئين باشد.

سعيده معاني تصريح كرد: يكي از نگراني هاي نوجوانان، اندام نامتناسب است و ساده ترين راه، برنامه ريزي متنوع غذاي روزانه بر اساس شش گروه غذايي است و بهتر است در خانه و رستوران غذاهاي با كالري كم يا متوسط را انتخاب كنند.

وي اظهارداشت: بسياري از نوجوانان زمان زيادي را صرف نگاه كردن به تلويزيون، بازي هاي رايانه اي مي كنند كه اين افراد بايد سعي كنند در اكثر روزها 60 دقيقه فعاليت بدني متوسط تا شديد داشته باشند و زمان فعاليت هاي نشستني را به دو ساعت در روز يا كمتر محدود كنند.

اين كارشناس تغذيه به نوجوانان توصيه كرد: براي دريافت كافي پروتئين و ساير مواد مغذي مهم، روزانه بايد گروه ها و منابع غذايي مختلف را در برنامه غذايي خود بگنجانند چراكه مقدار و نوع غذاها بر روي قد، رشد و سلامت تاثير دارد.




نوشته شده در   پنجشنبه 22 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode