ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 خرداد 1391     |     کد : 37288

بدون معاينه فني به سفر تابستاني نرويد

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به تعطيلي مراكز آموزشي در روزهاي آينده و افزايش تقاضاي سفر به نقاط مختلف كشور به شهروندان هشدار داد، بدون انجام معاينه فني به سفر تابستاني نروند، چرا كه پليس از تردد خودروهاي بدون معاينه فني در جاده‌ها جلوگيري مي‌كند.

جام جم آنلاين: مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به تعطيلي مراكز آموزشي در روزهاي آينده و افزايش تقاضاي سفر به نقاط مختلف كشور به شهروندان هشدار داد، بدون انجام معاينه فني به سفر تابستاني نروند، چرا كه پليس از تردد خودروهاي بدون معاينه فني در جاده‌ها جلوگيري مي‌كند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران، سيدعلي رضوي با بيان اين‌كه هم‌اكنون مراكز معاينه فني خلوت است، ولي در روزهاي آينده شلوغ خواهد شد از شهروندان خواست براي سفرهاي تابستاني از هم‌اكنون به فكر مراجعه به مراكز معاينه فني باشند.

وي با بيان اين نكته كه بيش از 60 درصد عيوب خودروهاي مراجعه‌كننده به مراكز معاينه فني تهران مربوط به نقص سيستم ترمز، كمك فنر يا همراستايي چرخ‌ها و همچنين صاف بودن لاستيك‌ها و ايراد در چراغ‌ها مي‌شود، تصريح كرد: طبق بررسي‌هاي به‌عمل آمده همين چند مورد اخير عامل بسياري از تصادفات هولناك و دلخراش است كه با استفاده از تجهيزات مستقر در مراكز معاينه فني به‌راحتي قابل تشخيص بوده و در صورت رفع آنها مي‌توان از اين‌گونه حوادث پيشگيري به‌عمل آورد.

توقيف اتوبوس‌هاي داراي نقص فني

از سوي ديگر معاون حمل و نقل پليس راه كشور از آغاز طرح تشديد كنترل ناوگان عمومي و توقيف خودروهاي داراي نقص فني خبر داد.

سرهنگ ابراهيم وهاب‌زاده در گفت‌وگو با مهر افزود: از تردد اتوبوس‌هاي فاقد معاينه فني يا داراي نقص فني در پاسگاه‌هاي پليس راه جلوگيري و ماموران تمامي اتوبوس‌ها را با دقت كنترل مي‌كنند؛ ضمن اين‌كه دفترچه رانندگان متخلف و حادثه‌ساز نيز اخذ و بايگاني مي‌شود. هم‌اكنون دفترچه‌هاي رانندگان به 2 رنگ آبي براي رانندگان قانونمدار و رنگ قرمز رانندگان پرخطر صادر مي‌شود. رانندگان پرخطر در صورتي كه مرتكب تخلفات حادثه‌ساز نشوند پس از 6 ماه دفترچه آبي‌رنگ دريافت مي‌كنند.

به گفته وهاب‌زاده، طرح تشديد كنترل و برخورد با خودروهاي حمل و نقل عمومي ادامه دارد و ماموران با دقت بيشتري اين خودرو‌ها را كنترل مي‌كنند. البته مديران شركت‌ها و موسسات فني تعاوني‌هاي مسافربري نيز قبل از اعزام اتوبوس بايد كنترل لازم را انجام دهند. همچنين اتوبوس‌هايي كه به علت نقص فني دچار حادثه شوند مسووليت ناشي از نقص فني برعهده مدير فني شركت است.

معاون حمل و نقل پليس راه از ستاره‌دار كردن شركت‌هاي مسافربري خبر داد و گفت: شركت‌هاي مسافربري بايد در انتخاب راننده دقت كرده و از افراد عصبي و داراي مشكلات جسمي و رواني استفاده نكنند. همچنين بايد شركت‌هاي مسافربري داراي ستاره شوند و عملكرد آنها براساس ارائه خدمات، ايمني و به‌كارگيري راننده بررسي و سطح‌بندي شود.

وهاب‌زاده از رانندگان اتوبوس‌هاي بين‌شهري خواست كه از رانندگان كمكي استفاده كنند و در صورتي كه راننده‌اي احساس خستگي كرده و راننده ديگري نيز ندارد، مي‌تواند با مراجعه به پاسگاه‌هاي پليس راه درخواست كمك كند. ماموران نيز با امكانات محلي راننده كمكي در اختيار آن فرد قرار مي‌دهند.


نوشته شده در   دوشنبه 8 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode