ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391     |     کد : 37154

سیم‌کارت‌های دانش‌ در دست برخی دانش‌آموزان

به رغم ادعای وزارت آموزش و پرورش مبنی بر جمع‌آوری سیم‌کارت‌های دانش از مدارس، اما اکنون برخی دانش‌آموزان در حال استفاده از این سیم‌کارت‌ها هستند.

به رغم ادعای وزارت آموزش و پرورش مبنی بر جمع‌آوری سیم‌کارت‌های دانش از مدارس، اما اکنون برخی دانش‌آموزان در حال استفاده از این سیم‌کارت‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، به رغم ادعای وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه توزیع سیم‌کارت دانش تنها در دو مدرسه روی داده و آن سیم‌کارت‌ها نیز جمع‌آوری شده است اما در حال حاضر شاهد هستیم که تعدادی از دانش‌آموزان از سیم‌کارت دانش استفاده می‌کنند.

در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری فارس با عنوان «سیم‌کارت‌های دانش یک‌طرفه شد!/این دعوا مقصر نداشت»، چند تن از خانواده دانش‌آموزان در شهرستان‌های استان تهران با این خبرگزاری تماس گرفته و عنوان کردند که هم‌اکنون سیم‌کارت دانش برای فرزندان آنها فعال شده و حتی تلفن همراه نیز خریداری کردند.

* 40 روز است که سیم‌کارت‌های دانش فعال شده است

یکی از این والدین می‌گوید: فرمی که درون بسته‌ اهدایی مدرسه بود را تکمیل کرده و به دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه ارائه کردیم که بعد از چند روز، این سیم‌کارت فعال شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 40 روز است که این سیم‌کارت‌ها فعال شده است، اظهار می‌دارد: برای فرزندم گوشی در حد 40 هزار تومان خریداری کردم که البته بعداً متوجه شدم که چه اشتباهی کردم و در این گوشی نمی‌توان نرم‌افزاری که آموزش و پرورش گفته است را نصب کرد.

مادر یکی دیگر از دانش‌آموزان نیز بیان می‌کند: دبستان فرزندم حدود 400 دانش‌آموز دارد که به همه آنها بسته آموزشی داده شده است که برخی مثل ما سیم‌کارت گرفتند و برخی نیز هنوز فعال نکردند.

وی می‌افزاید: بعد از فعال شدن سیم‌کارت که به نام فرزندم صادر شده است، امکان 20 دقیقه مکالمه رایگان یا ارسال 220 پیامک فراهم بود که البته فرزندم بیشتر با تلفنش صحبت می‌کند و خیلی زود شارژش تمام شد و تا الان چندبار برای او شارژ خریداری کردیم.

این مادر که خانه‌دار است، می‌گوید: فرم‌های خرید سیم‌کارت در بسته‌های آموزشی توسط مدارس به دانش‌آموزان داده شده است و هیچ حرفی مبنی بر اینکه دانش‌آموزان نباید از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند، عنوان نشده است.

* لزوم نظارت و اطلاع‌رسانی گسترده‌تر آموزش و پرورش

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش 21 فروردین و در حاشیه مراسم پایان دوره المپیادهای دانش‌آموزی 1390 درباره اهدا سیم‌کارت به برخی دانش‌آموزان اظهار داشت: «یک موردی بود که ما خیلی موافق قضیه نبودیم؛ سی‌دی قرآنی بین دانش‌آموزان توزیع می‌شد و برای کسی که توزیع سی‌دی می‌کرد، پتاسیلی پیش‌بینی شده بود که وقتی مطلع شدیم، برخورد کردیم و تا جایی که ممکن بود، جلویش را گرفتیم»

چندی بعد یعنی 22 اردیبهشت علی فرهادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اخباری مبنی بر وجود قرارداد با شرکت همراه اول برای توزیع سیم‌کارت در مدارس، اظهار داشت: «این وزارتخانه هیچ قراردادی با شرکت همراه اول ندارد و در تفاهم‌نامه توزیع سی‌دی قرآنی، هیچ نامی از همراه اول برده نشده است».

وی ادامه داد: «در زمان توزیع سی‌دی در مدارس متوجه شدیم که در بسته سی‌دی یک فرم وجود دارد و از دانش‌آموزان خواسته شده است تا با ارائه این فرم به دفاتر همراه اول، سیم‌کارت رایگان دریافت کنند که به محض اطلاع، از توزیع فرم سیم کارت و هر آنچه که به همراه اول متعلق بود، خودداری کردیم و این فرم‌ها در حراست و معاونت پرورشی آموزش و پرورش دپو شده است».

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: «توزیع سیم‌کارت تنها در دو مدرسه انجام شده بود که آموزش و پرورش به محض اطلاع، از دانش‌آموزان سیم‌کارت‌ها را پس گرفته است و هم اکنون در آموزش و پرورش است.»

به گزارش فارس، به نظر می‌آید که با توجه به توزیع سراسری بسته‌های قرآنی، آموزش و پرورش باید اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و نظارت بیشتری در خصوص توزیع سیم‌کارت در مدارس داشته باشد چرا که از نظر خانواده‌ها، توزیع فرم‌های سیم‌کارت رایگان به منزله مجوز آموزش و پرورش نسبت به استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه است.


نوشته شده در   شنبه 6 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode