ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 خرداد 1391     |     کد : 36941

دامادهاي مريخي؛عروس‌هاي ونوسي

امروزه ازدواج به عنوان مهم‌ترين اتفاق زندگي هر انسان، برخلاف گذشته به چالشي بزرگ پيش روي خانواده‌ها تبديل شده است.

همه چيز درباره ازدواج‌هاي امروزي در پرونده ويژه «جام‌جم»
دامادهاي مريخي؛عروس‌هاي ونوسي
امروزه ازدواج به عنوان مهم‌ترين اتفاق زندگي هر انسان، برخلاف گذشته به چالشي بزرگ پيش روي خانواده‌ها تبديل شده است.
سواي از مشكلاتي چون هزينه‌هاي گزاف، چشم و هم‌چشمي‌‌هاي متداول، مهريه‌هاي سنگين و گاه نامتعارف؛ نبود تفاهم فرهنگي و فكري عروس‌ و داماد‌ها وضعيت را به‌گونه‌اي رقم زده است كه عروس‌هاي ونوسي به دامادهاي مريخي بله مي‌گويند و متاسفانه پس از گذشت زماني كوتاه سر از دادگاه‌هاي خانواده درمي‌آورند.

شايد اگر افراط در تساهل و تسامح در ابتداي آشنايي دخترها و پسرها با هم نبود، هرگز شاهد جدايي‌هاي زودهنگام و سختگيري و خشونت‌هاي بعدي آنها نبوديم.

كارشناسان حوزه خانواده بر اين باورند كه آنچه باعث شكست زوج‌هاي جوان در ازدواج مي‌شود، نبود شناخت كافي، ناهمگوني فرهنگي و توجه به ظواهر و تجملات به جاي گرايش به معنويات و اخلاق ميان آنهاست.

امروزه ازدواج سنتي تغيير شكل داده است. ديگر دختران و پسران براي انتخاب زوج خود به نظر بزرگ‌ترها كمتر اعتنا مي‌كنند، خبري از ازدواج‌هاي ساده نيست و چشم و هم‌چشمي‌ و تجمل‌گرايي كار را به جايي رسانده كه آنها پس از مدتي كوتاه درمي‌يابند با وجود برگزاري مراسم اشرافي و بريز و بپاش‌هاي بي‌مورد، از خلأ چيزي به نام عشق و همدلي در زندگي مشترك رنج مي‌برند.

شايد يكي از دلايل ازدواج گريزي جوانان افزون بر مشكلات اقتصادي و ... نيز مشاهده شكست همسانان خود در ازدواج است. موضوعي كه موجب افزايش سن ازدواج جوانان شده و كارشناسان همواره نسبت به آن هشدار مي‌دهند و هنوز راهكار جدي براي آن انديشيده نشده است.

تغيير سبك مراسم ازدواج از خواستگاري و خريد گرفته تا مهريه‌هاي عجيب و غريب و تزئين ماشين عروس‌ و مهماني‌هاي اشراف‌مآبانه و ازدواج با كمك سايت‌هاي همسريابي و ... .


نوشته شده در   دوشنبه 1 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode