ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391     |     کد : 36685

رابطه كم‌خوني نوزاد و اضطراب مادر

كم‌خونی ناشی از فقر آهن و اختلالات فیزیكی و مغزی در انتظار نوزادانی است كه مادرشان طی 3 ماه اولیه بارداری و رشد جنین مضطرب و نگران باشد.

 
جام جم آنلاين: كم‌خونی ناشی از فقر آهن و اختلالات فیزیكی و مغزی در انتظار نوزادانی است كه مادرشان طی 3 ماه اولیه بارداری و رشد جنین مضطرب و نگران باشد.
دوران اولیه شكل‌گیری جنین، دوران مهمی‌در رشد انسان‌ها به شمار می‌رود. از همین رو با مراقبت‌ها، پرهیزها، الزام‌ها و توجهات بسیاری باید همراه باشد تا فرزندی سالم به دنیا بيايد.

طبق تازه‌ترین یافته‌های پژوهشگران، یكی از این مراقبت‌های دوران بارداری ، دوری از اضطراب و استرس است كه سبب كاهش مقدار آهن موجود در بدن شده، فعل و انفعالات شیمیایی مورد نیاز برای درست شكل گرفتن جنین را مختل كرده، فرزند یا فرزندان این مادران را ناخواسته به كم‌خونی مبتلا می‌كند.

محققان دانشگاه میشیگان، طی پژوهشی ابتدا منطقه‌ای پراضطراب و استرس‌آور برای زندگی را در نظر گرفتند و سپس گروهی از مادران باردار را كه طی سه ماه اول بارداری در این شرایط و مناطق زندگی می‌كردند از نظر میزان افسردگی ، استرس و آثارش بر جنین مورد بررسی و مطالعه قرار دادند سپس با برقراری شرایط آرامش در منطقه، عوامل و نشانه‌های اضطراب و استرس را از میان برداشته، به مطالعه و تجزیه و تحلیل ویژگی جنین مادرانی روی آوردند كه در آن منطقه این بار فرورفته در آرامش، دوران بارداری خود را طی می‌كردند.

نتایج تحقیق معلوم می‌كرد میزان آهن خون در بند ناف 63 نوزاد مادرانی كه در شرایط مضطرب زندگی می‌كرده‌اند به مراتب كمتر از 77 نوزاد مادرانی است كه در گروه بدون نگرانی و اضطراب دوره سه ماهه اول بارداری را پشت‌سر گذاشته بودند.

اگر نمی‌خواهید فرزندان كم‌خونی به دنیا بياورید، از نگرانی‌ها و استرس‌ها در دوره بارداری دوری كرده و با تغذیه مناسب به سلامت بیشتر نوزادتان كمك كنید.


نوشته شده در   سه شنبه 26 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode