ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391     |     کد : 36086

كودك را براي خواب آماده كنيد

امان از شب‌هايي كه بچه‌ها بي‌خواب مي‌شوند و پدر و مادر هم حسابي خوابشان مي‌گيرد؛ در اين مواقع والدين به شيوه‌هايي فكر مي‌كنند تا بتوانند بچه را‌ زودتر بخوابانند و خودشان هم كمي بيشتر استراحت كنند.

جام جم آنلاين: امان از شب‌هايي كه بچه‌ها بي‌خواب مي‌شوند و پدر و مادر هم حسابي خوابشان مي‌گيرد؛ در اين مواقع والدين به شيوه‌هايي فكر مي‌كنند تا بتوانند بچه را‌ زودتر بخوابانند و خودشان هم كمي بيشتر استراحت كنند.
اگر شما هم چنين مشكلي داريد و نمي‌دانيد چطور بايد كودك را بخوابانيد، بهتر است اين شيوه‌ها را امتحان كنيد؛ باور كنيد با اين‌كه ساده است ولي مي‌تواند كودك را براي خوابيدن آماده كند.

يكي از بهترين كارها اين است كه سعي كنيد تا حد امكان با او تماس چشمي نداشته باشيد. نگاه كردن به كودك، گاهي از نظر او بازي است و باعث مي‌شود او براحتي نخوابد.

حمام بردن كودك هم شيوه‌اي موثر است كه امتحانش ضرر ندارد؛ مي‌توانيد قبل از خواب او را به حمام ببريد و با يك ليف نرم پشتش را ماساژ دهيد؛ دوش گرفتن با آب ولرم نه تنها مي‌تواند كودكان را آرام كند، بلكه براي همه افراد موثر است و آنها را آماده خوابي راحت و عميق مي‌كند.

نمي‌دانم شما به فوايد خوابيدن كودك در مكاني نزديك به پدر و مادر اعتقاد داريد يا نه، اما در هر​صورت بايد بدانيد تحقيقات نشان داده است بچه‌هايي كه هنگام خواب نزديك به والدين‌شان هستند، اعتماد به نفس بهتري دارند و اضطراب كمتري را تجربه مي‌كنند بنابراين بهترين كار اين است كه تخت كودك را نزديك تخت خودتان قرار دهيد تا آرام‌تر بخوابد. در ضمن، در محل خواب كودك هم هيچ اسباب‌بازي يا وسيله ديگري كه موجب بازيگوشي او مي‌شود، قرار ندهيد تا بتواند راحت بخوابد و فكر بازي را نكند.

اگر فرزند شما نيمه‌هاي شب از گرسنگي بيدار مي‌شود، منتظر نمانيد تا با گريه و بي‌قراري شما را هم بيدار كند؛ بهتر است بعدازظهر و در ساعات قبل از خواب به فرزندتان شير بدهيد تا وقتي خواب است، مشكلي ايجاد نشود.

در ضمن، وقتي كودك را در جاي خودش گذاشتيد، بهتر است او را به آرامي نوازش كنيد؛ آرام كردن كودك نه تنها باعث مي‌شود بچه زودتر بخوابد، بلكه براي داشتن خوابي راحت‌تر هم موثر است.


نوشته شده در   سه شنبه 12 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode