ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 31 فروردين 1391     |     کد : 35554

پنجشنبه‌ها همه تعطيل

مسوولان رضايتمندي را دليل موفقيت طرح مي‌دانند. از آنان بايد پرسيد كه اگر به فرض، اين رضايتمندي براي روز چهارشنبه هم صدق كند، نظام آموزشي، درِ مدارس را در اين روز هم مي‌بندد؟

جام جم آنلاين: مسوولان رضايتمندي را دليل موفقيت طرح مي‌دانند. از آنان بايد پرسيد كه اگر به فرض، اين رضايتمندي براي روز چهارشنبه هم صدق كند، نظام آموزشي، درِ مدارس را در اين روز هم مي‌بندد؟
تعطيلي، شيرين است، آنها كه ديوانه كار كردن هستند و از كارشان لذت مي‌برند، يك روز تعطيل در هفته هم برايشان بهشت است.

حتي اگر برنامه‌اي براي خوش گذراندن نباشد، بازهم ماندن در خانه و نبود اجباري براي زود از رختخواب برخاستن و نهار را در مكان مورد علاقه خوردن و با دوست و قوم و خويش بودن و حتي تنها ماندن و كتاب خواندن و تلويزيون تماشا كردن و... در روز تعطيل لذت ديگري دارد.

اين لذت را مدتي است دانش‌آموزان دوره ابتدايي بهتر مي‌فهمند، معلمان اين دوره هم همينطور، شايد خانواده‌ها هم از اين وضعيت رضايت داشته باشند، اين را آموزش و پرورش اعلام كرده است؛ وزارتخانه‌اي كه مدعي است بيش از 90 درصد اوليا و معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدايي، از تعطيلي پنجشنبه‌هاي مدارس رضايت كامل دارند ولابد به خاطر همين رضايت خبر مي‌رسد كه بزودي مدارس راهنمايي و دبيرستان هم روز پنجشنبه هر هفته تعطيل خواهند شد.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش اعلام كرده كه تسري طرح تعطيلي پنجشنبه‌ها به همه مقاطع تحصيلي از برنامه‌هاي آموزش و پرورش است كه از سال گذشته آغاز و امسال نيز ادامه خواهد داشت و دانش‌آموزان راهنمايي و دبيرستان نيز از مزاياي اين طرح برخوردار خواهند شد.

اين طرح در حالي بزودي تسري مي‌يابد كه هنوز بسياري از خانواده‌ها براي تعطيلي فرزندانشان در اين روز هيچ برنامه‌‌اي ندارند، در اين روز كه به ضرس قاطع براي دانش‌آموزان تفاوتي با روز جمعه ندارد، بيشتر دانش‌آموزان يا راهي كلاس‌هاي آموزشي متفرقه مي‌شوند يا در خانه و كوچه و خيابان مشغول بازي هستند، آموزش و پرورش هم همين را مي‌خواهد تا از بار هزينه‌هايش كم شود.

اين طرح به گفته مسوولان تدوين شد تا كودك ساعات بيشتري در كنار خانواده باشد، بي‌خبر از اين كه دانش‌آموز راهنمايي و دبيرستان ترجيح مي‌دهد، تعطيلي را به خواست خود در كوچه‌ها و خيابان‌ها بچرخد يا با دوستان سپري كند.

از سوي ديگر، مسوولان رضايتمندي را دليل موفقيت طرح مي‌دانند. از آنان بايد پرسيد كه اگر به فرض، اين رضايتمندي براي روز چهارشنبه هم صدق كند، نظام آموزشي، درِ مدارس را در اين روز هم مي‌بندد؟

كوشا نيك‌بين‌‌ -‌ ‌جام جم


نوشته شده در   پنجشنبه 31 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode