ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 دي 1403
جمعه 28 دي 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1391     |     کد : 35514

دوقلوهاي آئودي نزديك‌تر مي‌شوند

گاهي اوقات دوقلو‌ها دوست دارند تا به هر شكل كه شده خود را از همتايشان متمايز كنند. به عنوان مثال رومولوس برادرش رموس را كشت.

جام جم آنلاين: گاهي اوقات دوقلو‌ها دوست دارند تا به هر شكل كه شده خود را از همتايشان متمايز كنند. به عنوان مثال رومولوس برادرش رموس را كشت.
يكي از برادران اسكلار عينك به چشم مي‌زد و مري كيت اول نامش را با خط فاصله به هم مي‌چسباند. اما اجازه دهيد سري به دنياي اتومبيل‌ها بزنيم و ببينيم خودروهاي دوقلو چگونه با هم كنار مي‌آيند.

تا امروز آئودي S5 كوپه داراي موتور V8 بود و آئودي S5 كابريولت داراي موتور V6 و همين موضوع باعث تفاوت اين دوقلوهاي آئودي شده بود.

با اين وجود براي سال 2013 قرار استS5 كوپه به جاي موتور 4.2 ليتري V8 خود از همان موتور سه ليتري سوپر شارژ V6 كه مدت‌هاي زيادي از آن كابريولت بود استفاده كند. حالا براي اين‌كه بتوان اين دو مدل را از هم تشخيص داد، تنها بايد ميزان استحكام سقف اين دو را سنجيد.

در مدل جديد آئودي S5 كوپه 2013 حجم موتور كاهش يافته، اما به لحاظ بصري شاهد افزايش حجم در اين مدل هستيم.

در مدل 2013 قدرت موتور V6، 333 اسب بخار با گشتاور 325 پوند بر فوت مي‌باشد كه در مقايسه با قدرت 354 اسب بخاري موتور مدل قبلي S5 اندكي كمتر به نظر مي‌رسد.

اما به اين نكته هم بايد اشاره كرد كه موتور جديد در دور موتور 2900 دور بر دقيقه به گشتاور كامل مي‌رسد و در مقابل مدل قبلي با موتور V8 در دور موتور 3500 دور بر دقيقه به گشتاور كامل دست مي‌يابد.

تاكنون بندرت شاهد شكايت خريداري از اين دو نوع موتور بوده‌ايم، اما به هر حال از لحاظ مشخصات فني تفاوت‌هايي با هم دارند.

موتور V6 باعث شده كه ظاهر ماشين كمتر عضلاني بوده و كوچك‌تر از مدل مجهز به موتور V8 به نظر رسد و اين دقيقا همان چيزي است كه از يك ماشين آلماني انتظار مي‌رود.

البته شركت آئودي در كاهش دو سيلندر و ارائه مدل جديد گزينه‌هايي را براي حفظ تفاوت‌هاي دوقلوهاي S5 همچنان حفظ كرده است. به عنوان مثال سيستم انتقال قدرت اس ترونيك فقط در مدل كابريولت وجود دارد.

دنده فرمان (جعبه فرمان) مانند تمام مدل‌هاي A5s از حالت هيدروليكي به حالت الكترومكانيكي با كارايي بيشتر تغيير كرده است.

در حالي‌كه برخي توليدكنندگان در تنظيم چنين سيستم فرماني با مشكل روبه‌رو بوده‌اند به نظر مي‌رسد شركت آئودي توانسته در سيستم قديمي تغييراتي ايجاد كند تا تنظيم كلي آن بسيار بهتر از قبل شود.

در اتومبيل‌هايي كه داراي سيستم فرمان ديناميك به صورت آپشن هستند، خريدار مي‌تواند از سيستم‌هاي جديد نگهدارنده اتومبيل در خط سير حركتي هم سود ببرد.

اين سيستم يكي از ويژگي‌هاي ايمني اتومبيل‌هاي جديد محسوب شده كه در مواقع اضطراري به راننده هشدار مي‌دهد كه از خط سير اصلي خارج شده و در صورت عدم تصحيح مسير، به شكل اتوماتيك كنترل فرمان را به دست گرفته و اتومبيل را به مسير اصلي باز مي‌گرداند.

در سيستم تعليق استاندارد S5 هم كمي تجديد نظر شده و سعي شده با تنظيم دامپر (تنظيم كمك فنر) و بازوي دنباله‌اي كمك فنرهاي عقب، تا حدي عملكرد سيستم تعليق بهبود يابد.

تزئينات داخل اتومبيل هم به شكل ماهرانه‌اي ارتقا يافته كه فرمان سياه براق يكي از نمودهاي آن است. همچنين اتومبيل مجهز به آخرين نسخه سيستم MMI كه توسط شركت آئودي اختراع شده، مي‌باشد.

سيستم MMI در پشت دسته تعويض دنده قرار دارد و از يك رابط واحد تشكيل شده كه دستگاه‌ها و عملكردهاي مختلفي را تحت كنترل دارد و بدين ترتيب از تعداد كليدها و دكمه‌هايي كه معمولا بغل و روي داشبورد ماشين‌ها شاهد آن هستيم، مي‌كاهد.

اين اتومبيل در دو شكل جعبه دنده شش سرعته دستي و جعبه دنده هفت سرعته اتوماتيك دوال كلاچ عرضه خواهد شد. شتاب صفر تا صد خودرو 4.7 تا 4.9 ثانيه و حداكثر سرعت آن 250 كيلومتر بر ساعت است.

پيش‌بيني مي‌شود قيمت پايه پيشنهادي براي آئودي كوپه S5 حدود 57 هزار دلار باشد. بايد تا تابستان امسال براي عرضه اين دوقلوهاي نوين منتظر بمانيم و نتيجه فعاليت‌هاي شركت آئودي را براي نمايش قدرت دوقلوسازي‌اش نظاره كنيم.

caranddriver - مترجم: آتنا حسن‌آبادي


نوشته شده در   چهارشنبه 30 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode