ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 فروردين 1391     |     کد : 35183

زنان در مورد مهریه دروغ بزرگی را قبول می‌کنند

یک کارشناس خانواده با تبیین جایگاه ازدواج وم هریه در اسلام، گفت: زنان در مورد مهریه بزرگترین دروغ عمرشان را قبول می کنند.

مهریه بزرگترین دروغ عمرشان را قبول می کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سیدحسن آقامیری امروز سه شنبه در نشست آشتی با خدا که از سوی هیئت شهدای گمنام در دانشگاه تبریز برگزار شد با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) میل غریزی را از نعمات خداوند عنوان کرد و گفت: باید این شهوت و میل غریزی درست و طبق آموزه‌های دینی اسلام برنامه‌ریزی شود که اگر به خوبی مدیریت نشود نتیجه خوب از آن به دست نمی‌آید.

این کارشناس خانواده با انتقاد از نقل ناقص سخنان ائمه اطهار(ع) افزود: دین حرف‌های زیبای بسیاری دارد ولی با نقل ناقص و ترجمه اشتباه یکی از اصلی‌ترین آسیب‌ها به دین وارد می‌شود.

حجت‌الاسلام آقامیری با تأکید بر رفع موانع ازدواج جوانان، گفت: اگر زمینه‌های این ارتباط شرعی میان دختر و پسر را فراهم نکنیم در آن صورت کار به انحراف و گناه کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسلام ازدواج بسیار ساده و تحت عنوان ارتباط حلال و شرعی دختر و پسر مدنظر است گفت: اما در میان جوانان امروزی با ایجاد تشریفاتو توقعات بی‌جا شرایط را برای ازدواج چنان سخت کرده‌ایم که وقتی جوانی ازدواج می‌کند گویی قله‌ای را فتح کرده است.

این کارشناس خانواده با اشاره ویژگی‌های ازدواج از نگاه اسلام تصریح کرد: ازدواج در اسلام چیزی جز صداقت و رفاقت درازمدت مشروع میان زن و شوهر نیست و مهریه در واقع هدیه و صداق شوهر در برابر زن است که نقدی در نظر گرفته می‌شود و مرد باید به محض عقد توانایی پرداخت آن را داشته باشد همچنانکه در صدر اسلام به هنگام عقد مهریه زن ادا می‌شد.

زنان در مورد مهریه بزرگترین دروغ عمرشان را قبول می کنند

حجت‌الاسلام آقامیری با انتقاد از شیوه‌های نادرست تعیین مهریه به عنوان کلاس و پشتوانه زن در جامعه کنونی گفت: زن در ازدواج خود از شوهرش می‌خواهد که صداقت داشته باشد اما در مورد همین مهریه‌اش بزرگترین دروغ را می‌پذیرد در واقع در اسلام با مهریه به زن حرمت داده شده و به مرد فرصتی اعطا گردیده تا صداقت خود را اثبات کند. متأسفانه سطح توقعات را به شکلی نادرست سخت کرده ایم که جوانان برای ازدواج دچار مشکل شده اند در حالی که در گذشته توقعاتی چون مسکن از جوانان در ابتدا وجود نداشت و این هیچ مشکلی هم ایجاد نمی‌کرد.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه احکام اسلام بر تقویت صداقت و رفاقت میان زن و شوهر تأکید دارند، تصریح کرد: در دین اسلام مؤمن خصوصیات متعددی چون خوش اخلاقی، سخاوت، سادگی را دارد که یکی از آنها دوست داشتن همسر است اما متأسفانه اکنون در همان آغاز ازدواج برخی به جوانان یاد می‌دهند که به اصطلاح در دم حجله گربه را بکشند.

وی با تاکید بر اینکه باید اعمال ما در جهت ایمان به خدا و تقویت آن باشد بر شناخت صحیح احکام اسلام تأکید کرد و گفت: در اسلام ثروت و زیبایی ملاک نیست بلکه معیار فرهنگ، معرفت و شخصیت در اولویت قرار دارد و برای رسیدن به کمال باید احکام اسلام به درستی در جامعه تبیین شوند.

این کارشناس خانواده ازدواج را یک امر تخصصی دانست و گفت: در بحث ازدواج باید آن را به متخصص و کارشناس آن سپرد تا معیارهای صحیحی بر چنین امر مهمی حاکم شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode