ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 فروردين 1391     |     کد : 35030

دختري به نام آهو امشب به شبكه تهران مي‌آيد

«دختري به نام آهو» نام سريالي است كه قرار است از ساعت 23 امشب روزهاي فرد به روي آنتن شبكه تهران برود. يكي از نقاط مثبت اين سريال بازيگراني است كه در آن نقش‌آفريني مي‌كنند.

اين سريال شخصيت‌محور است و كمدي آن براساس موقعيت شخصيت‌ها شكل گرفته است
دختري به نام آهو امشب به شبكه تهران مي‌آيد
«دختري به نام آهو» نام سريالي است كه قرار است از ساعت 23 امشب روزهاي فرد به روي آنتن شبكه تهران برود. يكي از نقاط مثبت اين سريال بازيگراني است كه در آن نقش‌آفريني مي‌كنند.

از جمله آنان بهزاد فراهاني(مرتضي حشمت)، مريم اميرجلالي(همسر مرتضي حشمت)، ميرطاهر مظلومي، پندار اكبري، مجيد ياسر، شهرام عبدلي و مهدي اميني‌خواه(فرزندان آقا مرتضي)، سيروس گرجستاني، شهره لرستاني، فلور نظري، آزاده رياضي، مريم سلطاني، يلدا قشقايي و آزيتا تركاشوند هستند. اين سريال طنز را قدرت‌الله صلح‌ميرزايي كارگرداني كرده و عليرضا داوري و محمدحسين قره‌تپه‌اي تهيه و توليد آن را به عهده داشته‌اند و داستان آن درباره مردي به نام آقا مرتضي حشمت است كه 4 پسرش ازدواج كرده‌اند و تمام آنها صاحب پسر شده‌اند. آقا مرتضي كه خيلي دوست دارد نوه‌اي دختر داشته باشد به تكاپو مي‌افتد تا مقدمات ازدواج پسر پنجمش را كه بتازگي از سربازي آمده است، مهيا كند. اما آماده كردن چنين مقدماتي آنقدرها هم كه او فكر مي‌كند كار ساده‌اي نيست. علاقه او به داشتن نوه دختري باعث بروز ماجراهاي بسياري در خانواده 4 پسرش مي‌شود. با وجود اتفاقاتي كه مي‌افتد آقا مرتضي همچنان در تلاش است كه پسر آخرش را با هر تمهيدي پاي سفره عقد بنشاند. چيزي كه ديگران به آن واكنش نشان مي‌دهند.

مريم اميرجلالي يكي از بازيگران اصلي سريال «دختري به نام آهو» است. در كارنامه كاري او مي‌توان سريال‌هاي «زير هشت»، «چارديواري»، «چارخونه»، «ترش و شيرين»، «خانه به‌دوش»،«متهم گريخت» و... را ديد كه در اكثر آنها نقش طنزي را به‌عهده داشت. اين بازيگر از سال 73 به طور رسمي وارد فعاليت‌هاي هنري شد و به‌گفته خودش هيچ پارتي و همراه و معرفي غير از خدا نداشته است و هيچ آموزش و دوره‌اي هم نديده است و استعداد او در بازيگري ذاتي و خدادادي است.

وي در مورد نقش خود در سريال «دختري به نام آهو» به خبرنگار «جام‌جم» گفت: در اين سريال نقش همسر مرتضي (بهزاد فراهاني) را بازي مي‌كنم كه اين زن، ويژگي‌هاي زنان سنتي را دارد.او در رابطه با تجربه كاري خود با نقش مقابلش يعني بهزاد فراهاني گفت: اين دومين نقش من در مقابل فراهاني است. اولين بار حدود 3 سال پيش در سريال «جاده‌اي در دست تعمير» به كارگرداني حسين تبريزي به عنوان دختر بزرگ بهزاد فراهاني ايفاي نقش كردم.

وي افزود: هر تجربه كاري قالب و حس مخصوص به خود را دارد، اما در اين سريال ما شريك بازي خوبي براي هم بوديم. حتي خود آقاي فراهاني بارها در حين ايفاي نقش به من گفتند كه انرژي مثبتي از بازي‌ام مي‌گيرد و من فكر مي‌كنم 2 بازيگر كه بتوانند در مقابل هم خوب حس بگيرند مي‌توانند بخوبي همان حس را به بيننده هم منتقل كنند.وي تاكيد كرد: من هم به نوبه خودم سعي مي‌كردم كه با ايجاد يك ارتباط ديالوگي خوب حس بازيگران مقابلم را تقويت كنم، كه اميدوارم بينندگان هم هنگام تماشاي اين سريال، همين نظر را داشته باشند.

اين بازيگر درباره تفاوت‌هاي نقش خود در سريال «دختري به نام آهو» با ساير بازي‌هايش گفت: متاسفانه جو هنري حاكم بر تلويزيون و سينماي ما از هر بازيگري همان نقشي را مي‌خواهد كه در سريال‌هاي قبل، خوب از پس آن برآمده است. حتي خود مردم هم وقتي با من برخورد مي‌كنند به اصرار از من ايفاي همان نقش‌هايي را مي‌خواهند كه با آنها به شهرت رسيده‌ام؛ يعني نقش يك زن رئيس مآب و در عين حال جيغ‌جيغو. وي ادامه داد: اما من به عنوان يك بازيگر اين توانايي را در خودم مي‌بينم كه هم نقش طنز بازي كنم هم ملودرام و تراژيك. تا به حال هم تا آنجا كه توانسته‌ام سعي كردم در يك نقش كليشه‌اي بازي نكنم.

سريالي خانوادگي با مايه‌هاي طنز

اميرجلالي درباره مضمون و محتواي سريال «دختري به نام آهو» گفت: اين سريال واقعا كار ديدني و جذابي است. اين را نه به خاطر اين مي‌گويم كه خود ايفاگر نقشي در آن هستم، چرا كه اتفاقا در خيلي از موارد اگر فيلمنامه‌اي قوي نباشد و كار به نظرم خوب نيايد، بدون رودربايستي ايرادات را مي‌گويم و اصلا كار نمي‌كنم. وي افزود: اما اين سريال واقعا خوب است و به خاطر مضمون خانوادگي و مايه‌هاي طنزي كه دارد براي مخاطب ديدني و جذاب است.

اين بازيگر تلويزيون با بيان اين ‌كه اين سريال تركيبي از طنز و ملودرام است، گفت: در بسياري از صحنه‌هاي سريال طنز شخصيت باعث پيشرفت قصه است و در برخي صحنه‌هاي ديگر طنز موقعيت را مي‌بينيم. همچنين هم مايه‌هاي طنز و هم مايه‌هاي ملودرام در اين سريال اجتماعي ديده مي‌شود و همه اين ويژگي‌ها در نهايت از ديدگاه من سريالي پرمخاطب را رقم خواهد زد.در ساخت سريال «دختري به نام آهو» فرهاد محمودي (مدير تصويربرداري)، حميدرضا اسلامي (مدير صدابرداري)، حامد صلح‌ميرزايي (دستيار اول كارگردان)، آذر كتابي (طراح صحنه)، حسين يزدي (طراح گريم)، فرشته آلوسي (طراح لباس) و مهدي توسلي (عكاس) همكاري داشته‌اند.

مهراوه فردوسي / گروه راديو و تلويزيون




نوشته شده در   يکشنبه 20 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode