ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1390     |     کد : 33484

روش‌هاي پرورش خلاقيت كودك

يكي از بهترين شيوه‌ها براي پرورش خلاقيت كودك، اين است كه خودتان هم در دنياي تخيلي او حضور داشته باشيد و با او همراه شويد.

 
جام جم آنلاين: يكي از بهترين شيوه‌ها براي پرورش خلاقيت كودك، اين است كه خودتان هم در دنياي تخيلي او حضور داشته باشيد و با او همراه شويد.
خوشبختانه اغلب بازي‌ها و فعاليت‌هايي كه به پرورش خلاقيت كودك كمك مي‌كند نيز كارهايي ساده و آسان است بنابراين از همين امروز شروع كنيد و با بازي‌هايي ساده ولي جالب، خلاقيت كودك را پرورش دهيد.

ـ خلاقانه غذا بپزيد. به كودك اجازه دهيد خودش مواد مورد نياز تهيه غذا را انتخاب و آماده كند. همچنين از او بپرسيد چه كساني به مهماني كوچكش دعوت مي‌شوند؛ مادربزرگ؟ دوستان؟ و... براي ناهار چه غذايي آماده مي‌كند؛ سوپ؟ ماكاروني؟ برنج؟ و... اين مهماني كوچك به هر شكلي برگزار شود، مهم نيست. فقط بايد به او اجازه دهيد خودش انتخاب كند و همه كارها را با كمك و نظارت شما انجام دهد.

ـ با هم قدم بزنيد و دنيا را طور ديگري ببينيد. اين دفعه كه براي پياده‌‌روي بيرون مي‌رويد، چشمان‌تان را كامل باز كنيد تا محله را با دقت بيشتري ببينيد؛ همسايه‌ها، مغازه‌ها، خانه‌ها، خيابان‌ها، كوچه‌ها و... همه چيز بايد دوباره ديده شود. در ضمن تا مي‌توانيد از يكديگر سوال بپرسيد؛ مثلا «گربه‌ها دنبال چه چيزي هستند؟» يادتان باشد بچه‌هاي خردسال با ديدي متفاوت به شهر و محل زندگي نگاه مي‌كنند و يكي از شگفت‌انگيزترين جنبه‌هاي اين كار براي آنها، تازگي و جذابيتش است.

ـ يك گروه موسيقي تشكيل دهيد. ليوان‌ها، قاشق‌ها، بشقاب‌ها، چنگال‌ها، قابلمه، ماهي‌تابه و هر چيزي كه مي‌تواند در ساخت آهنگي زيبا به شما كمك كند، آماده نماييد. سعي كنيد آهنگ‌هايي متفاوت بسازيد و فرزندتان را تشويق كنيد با انتخاب ابزار مناسب، صدا را تغيير دهد.

ـ براي كودك داستان بگوييد؛ اگر بتوانيد براي او داستان‌هايي بلند و جديد تعريف كنيد، به او بيشتر كمك كرده‌ايد. اجازه دهيد كودك انتهاي داستان را تغيير دهد و خودش با خلاقيت و تفكر خلاقانه داستاني جديد را برايتان تعريف
نمايد.

ـ روزهايي كه هوا ابري است، با هم به ابرها نگاه كنيد. ابرهاي پف كرده و سفيد گاهي شبيه گوسفند هستند، گاهي شبيه يك دوچرخه، بعضي اوقات هم جادوگري مي‌شود كه روي يك تكه چوب نشسته و به طرف خانه در حركت است! با هم بنشينيد، به ابرها نگاه كنيد و درباره شكل آنها حرف بزنيد. وقتي هوا ابري است تا مي‌توانيد روي اين بوم زيبا نقاشي بكشيد و لذت ببريد.

با اين كارها شما مي‌توانيد كودكاني خلاق‌تر داشته باشيد كه بيشتر و بهتر از قوه تخيل‌شان استفاده مي‌كنند. البته فراموش نكنيد در تمام مراحل بازي‌، حضور و همراهي شما موثر است و مي‌تواند به كودك كمك كند.


نوشته شده در   سه شنبه 9 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode