ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 بهمن 1390     |     کد : 32711

مواد درسی پایه ششم ابتدایی مصوب و ابلاغ شد

در هشتصد و پنجاه ‌و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اهداف کلی، برنامه‌های درسی و مواد درسی پایه ششم ابتدایی تصویب شد و به امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

در هشتصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش
مواد درسی پایه ششم ابتدایی مصوب و ابلاغ شد 
در هشتصد و پنجاه ‌و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اهداف کلی، برنامه‌های درسی و مواد درسی پایه ششم ابتدایی تصویب شد و به امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش درباره اهداف کلی، برنامه‌ها و مواد درسی پایه ششم ابتدایی، وزارت آموزش و پرورش مکلف به برنامه‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان تا پایان دوره ابتدایی، تهیه و تدوین کتب درسی و مواد آموزشی پایه ششم ابتدایی شد.

تکمیل، تعمیق و تثبیت اهداف مصوب دوره ابتدایی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی، تربیت همه جانبه دانش‌آموزان در راستای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه متناسب با موقعیت‌ها و نیازهای جدید و پاسخ به اقتضائات آن و کسب آداب و مهارت‌های ضروری برای ورود به دوره تحصیلی بعدی از اهداف کلی پایه ششم است.

تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی ـ ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی، تقویت باور به هدفمندی خلقت، آیه بودن آن، ارزشمندی مخلوقات مدارک قوانین و زیبایی‌های جهان آفرینش، آشنایی با آداب و مهارت‌های زندگی از اهداف برنامه‌های درسی پایه ششم عنوان شده در این مصوبه است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، قرآن (3 ساعت)، تعلیمات دینی و اخلاق (2 ساعت)، زبان و ادبیات فارسی (5 ساعت)، مطالعات اجتماعی و آداب زندگی (3ساعت)، ریاضیات (4 ساعت)، علوم تجربی (2 ساعت)، هنر (2 ساعت)، سلامت و تربیت‌بدنی (2 ساعت)، تفکر و پژوهش (1ساعت) و کار و فناوری (1 ساعت) دروس تعیین شده برای پایه ششم در این مصوبه است که جمعاً 25 ساعت است و یک ساعت از درس قرآن به صورت تجمیعی برای تقویت روخوانی و روانخوانی و انس با قرآن اختصاص می‌یابد همچنین مجموع ساعات درسی سالانه دوره ابتدایی شامل 850 ساعت تعیین شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 24 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode