ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 بهمن 1390     |     کد : 32702

جشنواره فيلم فجر برترين‌هايش را شناخت

سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر كه امسال با نظمي قابل توجه برگزار شده بود ديروز و در مراسم اختتاميه هم جلوه ديگري از تركيب همزمان نظم و شكوه را به نمايش گذاشت...

فيلم‌ «روزهاي زندگي» ساخته پرويز شيخ‌طادي توانست با كسب 5 سيمرغ از جشنواره فيلم فجر ركورددار جوايز اين دوره از جشنواره شود
جشنواره فيلم فجر برترين‌هايش را شناخت
سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر كه امسال با نظمي قابل توجه برگزار شده بود ديروز و در مراسم اختتاميه هم جلوه ديگري از تركيب همزمان نظم و شكوه را به نمايش گذاشت، نظم و شكوهي كه اگر در انتخاب فيلم‌هاي بخش مسابقه هم بيشتر لحاظ مي‌شد و هيات انتخاب با وسواس بيشتري فيلم‌هاي قوي‌تر و با محتواي درست‌تري را انتخاب مي‌كرد مي‌توانست لقب بهترين جشنواره 30 سال اخير را به مسوولان جشنواره هديه دهد.
فيلم‌«روزهاي زندگي» ساخته پرويز شيخ‌طادي توانست با كسب 5 سيمرغ ركورددار جوايز اين دوره از جشنواره شود كه پرويز شيخ‌طادي سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني ‌اش را به ابوالقاسم طالبي، كارگردان فيلم «قلاده‌هاي طلا» اهدا كرد.

اولين جوايز اهدا شده در بخش مستند بود كه در آن فيلم مستند «در جست‌وجوي پلنگ ايراني» ساخته فتح‌الله اميري جايزه سيمرغ بلورين بهترين فيلم مستند سي امين جشنواره فيلم فجر را دريافت كرد. همچنين ماني حقيقي كارگردان فيلم «مهرجويي؛ كارنامه 40 ساله» توانست سيمرغ بهترين كارگرداني را در اين بخش از آن خود كند. پس از آن نوبت به بخش نگاه نو (فيلم‌هاي اول) رسيد كه در آن رضا عطاران هم توانست اولين سيمرغ خود را از جشنواره فيلم فجر براي كارگرداني فيلم «خوابم مي‌آد» از آن خود كند و فيلم سينمايي «گيرنده» به كارگرداني مهرداد غفارزاده و تهيه‌كنندگي محمد قهرماني جايزه سيمرغ بلورين بهترين فيلم اول سي امين جشنواره فيلم فجر را به دست آورد.

ديپلم افتخار بهترين بازيگر مرد در اين بخش به سعيد راد براي بازي در فيلم «گيرنده» رسيد و مهناز افشار نيز توانست براي بازي در فيلم «برف روي كاج‌ها» ديپلم افتخار بهترين بازيگر زن اين بخش را از آن خود كند.

سيمرغ‌هاي بخش مسابقه

* سيمرغ بهترين فيلم به «روزهاي زندگي» به تهيه كنندگي سعيد سعدي و سيما فيلم و «ضد گلوله» رضا رخشان رسيد.

* سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني نيز به پرويز شيخ‌طادي براي «روزهاي زندگي» رسيد.

* سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه نيز به مصطفي كيايي براي فيلم «ضدگلوله» تعلق گرفت.

* فرهاد اصلاني براي بازي در فيلم‌هاي «خرس» و «زندگي خصوصي» توانست سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول را از آن خود كند.

* هنگامه قاضياني نيز براي بازي در فيلم «روزهاي زندگي» توانست برنده سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول زن شود. در اين بخش بهناز جعفري نيز براي بازي در فيلم «تلفن همراه رئيس جمهور» توانست ديپلم افتخار كسب كند.

* اكبر عبدي نيز توانست براي بازي در فيلم «خوابم مي‌آد» ساخته رضا عطاران صاحب سيمرغ بهترين بازيگر نقش مكمل مرد شود.

* يكتا ناصر براي بازي در فيلم «يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه» صاحب اولين سيمرغ خود در رشته بهترين بازيگر نقش مكمل زن شد.

* سيمرغ بلورين بهترين فيلمبرداري هم به امير كريمي براي «روزهاي زندگي» رسيد.

* سيمرغ بلورين بهترين تدوين هم به هايده صفي‌ياري براي فيلم «نارنجي‌پوش» رسيد.

* سيمرغ بلورين بهترين موسيقي به حسين عليزاده براي ساخت موسيقي فيلم «ملكه» رسيد و ديپلم افتخار نيز از آن ناصر چشم‌آذر براي فيلم «گشت ارشاد» شد.

* سيمرغ بلورين بهترين طراحي صحنه و لباس به عباس بلوندي براي فيلم «ملكه» و سيمرغ بلورين بهترين چهره‌پردازي به عباس صالحي براي «روزهاي زندگي» رسيد. ساسان نخعي براي فيلم «بوسيدن روي ماه» صاحب سيمرغ بلورين بهترين صدابرداري شد.محمدرضا دلپاك نيز براي فيلم براي «خرس» سيمرغ بلورين جشنواره سي‌ام را دريافت كرد و در اين بخش فرامرز ابوالصدق براي «روزهاي زندگي» ديپلم افتخار گرفت. سيمرغ بلورين بهترين جلوه‌هاي ويژه بصري نيز به فيلم «سلام بر فرشتگان» رسيد و ديپلم افتخار اين بخش نيز به فيلم «ملكه» رسيد.

* جايزه بهترين فيلم از نگاه مردم را پيمان معادي براي ساخت فيلم «برف روي كاج ها» از آن خود كرد.


نوشته شده در   دوشنبه 24 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode