رئيس سازمان تبليغات اسلامي گفت: ما در يک تقابل تئوريک با غرب قرار گرفتهايم اما براي اين تقابل جبهه دقيقي را تعريف نکردهايم.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي هرمزگان، حجت الاسلام سيد مهدي خاموشي صبح دوشنبه 10 بهمن ماه جاري در دوره آموزشي - توجيهي مديران کل تبليغات اسلامي استانها که در بندرعباس در حال برگزاري است با اشاره به اهميت توجه به مسئله فرهنگ، اظهار داشت: ما در يک تقابل تئوريک با غرب در خصوص مسائل فرهنگي قرار گرفته ايم که در اين راستا تئوري غربي ها توجه به مسائل اين دنيا و منفعت محوري است در حالي که ما مي خواهيم افکار را متوجه آن جهان کنيم.
وي ادامه داد: اين تقابل تئوريک بسيار ظريف و حساس است و پيرامون ما را از جمله در زندگي فردي، رفتارها، آرمانها، ايده ها و هدفگيري هاي اقتصادي و سياسي اين تقابلات فراگرفته اند.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي با تاکيد بر لزوم تعريف جبهه هاي دقيق براي تقابل تئوريک با غرب، عنوان کرد: ما براي اين تقابل تئوريک جبهه هاي دقيقي را براي خود تعريف نکردهايم و فقط بخشي از ظاهر اين جبهه را مي دانيم در حالي که بايد باطن جبهه تقابل تئوريک را براي خود تعريف کنيم.
خاموشي در ادامه به غربي شدن سبک زندگي در ايران اشاره کرد و افزود: متاسفانه سبک زندگي غربي در زمينه هاي مختلف از جمله ازدواج، ورزش، مبلمان شهري و خانگي و زندگي فردي و اجتماعي وارد زندگي ما شده است و اين نوع سبک زندگي، تکاليف و مسئوليتها را در حد منافع شخصي محدود مي کند.
وي با تاکيد بر حفظ ارزشها و سنتهاي ديني کشورمان، بيان داشت: بايد بسياري از برنامه هاي ما معطوف به مسئله سبک زندگي شود چون بسياري از مسائل در سبک زندگي نهفته است و ما بايد سبک زندگي اسلامي را توسعه و ترويج دهيم.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي اضافه کرد: ظاهر زندگي ما بايد داراي سبقه ديني و اسلامي باشد و اگر مبلغين و محققين ما در زمينه سبک زندگي اسلامي کار نکنند، جامعه ما به ناکجا آباد خواهد رفت و تنها پوسته اي از دين در جامعه ما باقي مي ماند.
خاموشي با اشاره به اقدامات سازمان تبليغات اسلامي در حوزه دفاع مقدس، تصريح کرد: يکي از اهداف اصلي ما معرفي سبک زندگي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بوده است و ما مي خواهيم رزمندگان ما الگوي جوانان ايراني در زمينه سبک زندگي قرار بگيرند.
وي شاه کليد سبک زندگي اسلامي را توجه به تربيت اسلامي کودکان دانست و اظهار داشت: ما بايد نمادهاي فرهنگي خودمان را به کودکان معرفي کنيم و سازمان تبليغات اسلامي به همين علت به توليد عروسک و انيميشن با استفاده از نمادهاي فرهنگي ايراني روي آورده است.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي عنوان کرد: در اين تقابل تئوريک تمامي پرديس رسانه هاي بيگانه در مقابل ما قرار گرفته اند و اگر ما در اين تقابل براي خود يک فضاي عملياتي تعريف نکنيم موفق نخواهيم شد.