ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 بهمن 1390     |     کد : 32001

رييس سيما فيلم: 20 سريال را سال آينده كليد مي‌زنيم

پس از اعلام خبر از سرگيري توليد سريال در مركز سيمافيلم، رييس اين مركزتوضيحاتي را درباره‌ روند سريال‌سازي در سيمافيلم و ساخت پروژه‌هاي جديد ارائه داد.

جام جم آنلاين: پس از اعلام خبر از سرگيري توليد سريال در مركز سيمافيلم، رييس اين مركزتوضيحاتي را درباره‌ روند سريال‌سازي در سيمافيلم و ساخت پروژه‌هاي جديد ارائه داد.
حسن اسلامي‌مهر در گفت‌وگو با ايسنا، عنوان كرد: ما چند پروژه‌ الف ويژه در دستور كار داريم و با ماموريتي كه معاونت سيما به سيما فيلم داده است، قريب به 20 تعهد سريال براي سال آينده داريم.

وي ادامه داد: اين سريال‌ها بايد در سال آينده كليد بخورند و بخش عمده‌اش هم در سال آينده به پايان برسد؛ مگر چند سريال كه ما در سال 91 كار را شروع مي‌كنيم و در سال 92 به پايان مي‌رسانيم.

اسلامي‌مهر تاكيد كرد:‌ قرار است 20 سريال را براي سال آينده كليد بزنيم و اين كار بزرگي است كه درصدد انجام آن هستيم.

وي همچنين خاطرنشان كرد: ساختار سريال و بعد از آن، تله‌فيلم در اولويت‌هاي سيمافيلم هستند. هر چند سيمافيلم در سال‌هاي اخير، سريال توليد نكرد، اما اين ساختار ما محفوظ بود و در حال حاضر، مجددا در حوزه سريال كار مي‌كند؛ سيمافيلم در تعهد بالايي كه به آنتن و معاونت سيما دارد، توفيق زيادي دارد.

«سلمان فارسي» داوود ميرباقري

حسن اسلامي‌مهر درباره‌ پروژه «سلمان فارسي» كه نگارش آن توسط داوود ميرباقري انجام مي‌شود،ابراز كرد:‌ داوود ميرباقري بعد از سفر حجش، اوقات فراغت مي‌خواست تا بتواند چشم‌اندازش از «سلمان فارسي» را آماده كند.

وي خاطرنشان كرد:‌ با توجه به نگاهي كه ميرباقري به «سلمان فارسي» دارد، مشغول نوشتن چشم‌انداز آن است كه «سلمان فارسي» چه ابعادي داشته باشد تا بتواند فراگيرتر از كشور ما باشد و حوزه‌ منطقه را هم متاثر كند.

رييس مركز سيمافيلم در پاسخ به اين پرسش كه آيا «سلمان فارسي» همانند «مختارنامه»‌ زمان زيادي را صرف توليد طلب مي‌كند؟ گفت: اين كار قطعا تفاوت‌هايي با «مختارنامه» خواهد داشت.

زمان توليد «مختارنامه» را كه يك دوره‌ هشت تا 10 ساله بود، «سلمان فارسي» نخواهد داشت. برنامه‌هايي تدارك ديده شده كه اين كار در يك محدوده‌ زماني محدودتر به نتيجه برسد و در اختيار مخاطب قرار بگيرد.

اسلامي‌مهر همچنين خاطرنشان كرد: رايزني‌هايي براي انتخاب تهيه‌كننده‌ اين كار در حال صورت گرفتن است، اما متن را داوود ميرباقري مي‌نويسد.

سيما فيلم در جشنواره جام‌جم

رييس سيمافيلم جشنواره جام‌جم را اين‌گونه ارزيابي كرد: به نظر من، قدم اوليه خوبي بود كه معاونت سيما برداشت. ولي مهم‌ترين نكته و تمايزش با سال‌هاي قبل و جشنواره‌هاي قبلي كه برگزار مي‌شد دو مطلب بود. اول كه به نظر من موضوع جدي است و دبيرخانه دائمي آن تاسيس شده است كه جديت كار را نشان مي‌دهد. نكته دوم اين است كه كار، برنامه‌ريزي دارد و هر جا كه جديت و برنامه‌ريزي باشد حاصل به نفع توليدات رسانه‌اي خواهد بود.

اسلامي مهر حضور سيمافيلم در اين جشنواره را مثبت ارزيابي كرد و افزود: فيلم «اتوبوس شب» در جشنواره «جام جم» شركت نداشت. اگر اين فيلم در جشنواره شركت مي‌كرد، شرايط ما فرق مي‌كرد. چون اين فيلم در جشنواره‌هاي داخلي و بين‌المللي، حضور فعال داشت، مسؤولان سازمان، خواستند كه اين فيلم، خارج از بخش مسابقه قرار گيرد تا قدرت رقابت به ساير تله‌فيلم‌ها داده شود.

وي ادامه داد:‌ سيمافيلم در توليدات مستند و سريال هم كار دارد و چند كار مستند ما در جشنواره امسال پخش نشد و گرنه ما حرف اول را مي‌زديم. حضور ما در جشنواره آتي جام جم درخشنده‌تر خواهد بود.


نوشته شده در   دوشنبه 10 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode