ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 بهمن 1390     |     کد : 31655

اخبار كوتاه از راديو و تلويزيون

تصویربرداری فیلم تلویزیونی دارکوب به تهیه کنندگی یحیی منصور مؤید و کارگردانی سعید اسدی به سفارش صدا و سیمای مرکز البرز به زودی به اتمام می‌رسد.

جام جم آنلاين: تصویربرداری فیلم تلویزیونی "دارکوب" به تهیه کنندگی یحیی منصور مؤید و کارگردانی سعید اسدی به سفارش صدا و سیمای مرکز البرز به زودی به اتمام می‌رسد.
منصور موید؛ تهیه‌کننده فیلم "دارکوب" با بیان اینکه تله فیلم دارکوب یک ماه پیش تولید داشته است به خبرنگار مهر گفت: تصویربرداری در 25 جلسه انجام شده است و در حال حاضر تله فیلم مراحل فنی را سپری می کند.

وی افزود: این تله فیلم در 12 لوکیشن تصویربرداری شده که تمامی آنها در استان البرز است و ژانر این فیلم را پلیسی - اجتماعی است.

تهیه کننده تله فیلم "دارکوب" اظهار امیدواری کرد: پس از گذراندن مراحل تدوین، صداگذاری و موسیقی این تله فیلم در بهمن ماه آماده نمایش خواهد شد .

وی تصریح کرد: نویسنده فیلم تلویزیونی "دارکوب"، داریوش مختاری است که نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی "طبل بزرگ زیرپای چپ" را درکارنامه خود دارد.

در این تله فیلم بازیگرانی همچون سیروس ابراهیم زاده، صدرالدین شجره، کاظم هژیرآزاد، صدف طاهریان، پیام اینالویی، حسین پهلوان‌زاده، ماهان جهان، علی اصغر طبسی و ... به ایفای نقش پرداختند.

عوامل تولید این تله فیلم عبارتند از مجری طرح: مریم نفریه، مدیر تولید: محمد عفراوی، مدیر تدارکات: مهدی منیری، دستیار اول و برنامه‌ریز: ماهان حیدری، طراح صحنه و لباس: ستاره قلی زاده، مدیر فیلمبرداری: مهدی امیری، طراح گریم: امیر ترابی، صدابردار: سامان شهامت و تدوین: رضا مطهری.

پخش زیارت رسول اکرم(ص) از تمام شبکه‌های رادیویی

زیارت مخصوص رسول اکرم(ص) هم‌زمان با روز رحلت ایشان از تمام شبکه‌های رادیویی پخش می‌شود.

با نزدیک شدن به آخرین روزهای ماه صفر و رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام (ص)، شبکه‌های مختلف رادیویی از عصر روز شنبه اول بهمن تا عصر روز یکشنبه دوم بهمن ماه در زمان‌های مختلف اقدام به پخش زیارت حضرت رسول اکرم (ص) خواهند کرد.

جدول پخش زیارت رسول اکرم(ص) به شرح ذیل است:

شبکه رادیویی اقتصاد: شنبه1/11/90 ساعت 22:00- شبکه رادیویی معارف: شنبه1/11/90 ساعت 22:45 در برنامه حریم عصمت- شبکه رادیویی فرهنگ: شنبه1/11/90 حوالی اذان مغرب- شبکه رادیویی تهران: شنبه1/11/90 ساعت 21:00- شبکه رادیویی پیام: شنبه1/11/90 قبل از اذان مغرب- شبکه رادیویی سلامت: شنبه1/11/90 ساعت 17:50 تا 18 و یک شنبه از ساعت 6:05 صبح تا 6:15 و از ساعت 12:25 ظهر تا 12:35- شبکه رادیویی البرز: یک شنبه2/11/90 ساعت 14:30 – شبکه رادیویی نمایش: یک شنبه2/11/90 ساعت 12:10 بعد از اذان -شبکه رادیویی جوان: یک شنبه2/11/90 ساعت 11:00 صبح- شبکه رادیویی قرآن: یک شنبه2/11/90 ساعت 11:30 قبل از اذان ظهر.

تلاش شبكه های رادیویی برای حضور در دوازدهمین جشنواره رادیو

شبكه های رادیویی، آثار خود را برای رقابت در دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو كه اردیبهشت سال آینده(1391) در زیباكنار برگزار می شود، ارسال كرده اند.
هدف از برگزاری این جشنواره فرآهم آوردن امكان تبادل تجربیات و دیدگاه های برنامه سازان حوزه رادیو برای ارتقای دانش نظری و عملی و تقدیر و بزرگداشت برگزیدگان است.

بر این اساس، شبكه های مختلف رادیویی آثار خود را در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال كرده اند.

شبكه رادیویی جوان از جمله شبكه هایی است كه با 20 اثر در بخش داخلی و 16 اثر در بخش بین المللی در دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو حضور یافته است.

این آثار با محوریت چهار مولفه "دین، اخلاق، امید و آگاهی" در قالب های تفریح و سرگرمی، ویژه برنامه های مناسبتی، برنامه های كوتاه، مستند، تركیبی و آموزشی تولید شده اند.

مركز هنرهای نمایشی رادیو كه مسوولیت تولید نمایش برای شبكه های رادیویی را بر عهده دارد نیز آثار خود را برای رقابت در بخش های داخلی، بین الملل، نمایش های سریالی، نمایش های تك قسمتی، نمایش های كوتاه و رویش به دبیرخانه جشنواره ارایه كرده است.

همزمان با برگزاری این جشنواره قرار است چهارمین اجلاس جهانی صدا نیز با هدف ارایه آخرین پژوهش اندیشمندان و پژوهشگران در عرصه این رسانه شنیداری و افزایش كمی و كیفی ادبیات پژوهشی و حرفه ای درباره رسانه های شنیداری و رادیو برگزار شود.

این اجلاس با همكاری بخش رادیویی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه 'ای بی یو' (ABU) در هفت محور برگزار می شود.

"رادیو، كودك و خانواده"، "رادیو و اقتصاد"، "رادیو، هویت ملی و جهانی شدن"، "رادیو و درام"، "رادیو و موسیقی"، "رادیو و جامعه" و "رادیو در عصر رسانه های نوپدید"، محورهایی هستند كه برای ارسال مقاله به اجلاس جهانی صدا در نظر گرفته شده اند.

چكیده مقالات این جشنواره باید تا دهم اسفند ماه به دبیرخانه ارسال شود.

آخرين نفس های دریاچه ارومیه مستند می شود

وضعيت بحراني درياچه اروميه دستمايه ساخت مستند آخرين نفس به تهيه كنندگي و كارگرداني مجيد اوچي در مركز آذربايجان غربي گرديد .
اين مستند محض بمدت 33 دقيقه با هدف بررسي نقش فعاليت هاي انساني و تغييرات اقليمي برروي كم آبي درياچه اروميه توليد مي شود .

تهيه كننده اين مجموعه با اشاره به كم آبي درياچه اروميه ، فعاليت هاي انساني انجام گرفته از سالهاي قبل را در بروز چنين مشكلي مهم دانست و در خصوص ضرورت ساخت مستند آخرين نفس گفت : تبديل شدن پارك درياچه اروميه به شوره زار مي تواند در آينده يكي از بحرانهاي زيست محيطي را در صورت ادامه روند فعلي بوجود آورد و براي ساكنان منطقه ، كشاورزي و حيات وحش بي نظير اين پارك خطر آفرين باشد .

اوچي بررسي بحران و ايجاد سوال در مخاطبان و نيز ارائه پاسخ و راهكار را از تكنيك هاي خاص اين مستند كه براي بيننده نيز تازگي دارد ، عنوان كرد و افزود : با توجه به تنوع تصويربرداري در فصل هاي مختلف سال ، پيش توليد اين مستند سه ماه و تصويربرداري آن شش ماه بطول انجاميد كه هم اكنون آماده پخش از شبكه استاني است .

ساير عوامل اين مجموعه عبارتنداز : تصويربردار : ايرج حسيني ، مديرتوليد و ناظر كيفي : حسين جنگجو ، صدابردار : علي مظفري ، محقق و نويسنده : علي صمدي ، گوينده : اسكندر رحيمي ، تدوين : سعيد جبارزاده.


نوشته شده در   يکشنبه 2 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode